مشخصات اصلی هر دو مدل گوشی اوپو R15 لو رفت؛ حضور تراشه‌هایی مدرن در قلب سوگولی اوپو

هفته گذشته بود که گوشی اوپو R15 و نسخه دوم آن در TENNA ظاهر شدند. این نهاد نظارتی برخلاف گذشته تنها به انتشار بخشی از مشخصات این دو دیوایس بسنده کرده و برخی جزئیات مانند نوع پردازنده را ذکر نکرده است. با این حال به لطف وجود شایعاتی که همواره پشت سر هر محصولی وجود داشته، اطلاعات جدید منتشر شده درباره این گجت تمام جزئیات مهم آن را فاش کرده است.

اطلاعات جدیدی که در دسترس قرار گرفته‌اند علاوه بر ذکر نوع پردازنده به‌کار رفته در این دو دیوایس، برخی تفاوت‌های مهم بین دو نسخه مختلف این فرا‌میان‌رده‌ها را نیز بیان می‌کنند. این اطلاعات بر اساس تصویری است که در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شده و ظاهرا همان تصویری است که قرار است در مراسم رونمایی به نمایش درآید؛ عکسی که تمام مشخصات مهم این گجت در آن نقش بسته است.

اول از همه مشخص می‌شود که اوپو نام یکی از این دو دیوایس را که نسخه معمولی به شمار می‌رود، اوپو R15 نهاده و با حذف پسوند پلاس در نسخه دوم تصمیم گرفته که نام اوپو R15 DRE را برای آن انتخاب کند (مخفف عبارت Dream Mirror Edition). هر دو مدل ذکر شده از نمایشگری 6.28 اینچی با روزولوشن 2280 در 1080 بهره‌مند هستند که نسبت تصویر عجیب و غریب 19 به 9 را به ارمغان می‌آورد. این پنل‌ها از نوع امولد بوده و همانند گوشی آی‌فون X در بالای نمایشگر آن‌ها بخش برش خورده دیده می‌شود.

اوپو برای این دو برادر مقدار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته و یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی را در قاب جلویی آن‌ها تعبیه کرده است. هر دو مدل مذکور از وزن و ضخامت یکسانی برخوردارند و اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری ColorOS 5.0 هدایت مجموعه آن‌ها را بر عهده خواهد داشت. این‌ها تمام موارد مشابه در دو نسخه مورد نظر ماست.

حال به بررسی تفاوت‌ها می‌پردازیم. نسخه معمولی این اسمارت‌فون از تراشه مدیاتک هلیو P60 قدرت می‌گیرد که حداکثر فرکانس کاری آن به 2 گیگاهرتز می‌رسد. این تراشه 12 نانومتری چندی پیش در کنگره جهانی موبایل معرفی شد و از دو هسته اختصاصی برای پردازش اعمال مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

در طرف دیگر، اوپو برای مدل دوم از تراشه پیشرفته و پرقدرت اسنپدراگون 660 استفاده کرده که حداکثر فرکانس کاری آن به 2.2 گیگاهرتز رسیده و از یک هسته اختصاصی برای هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. این تراشه آن‌قدر قدرتمند است که توان پردازشی آن حتی از تراشه‌های پرچمداری مانند اسنپدراگون821 نیز بیش‌تر است!

تفاوت دوم این دو اسمارت‌فون به دوربین آن‌ها مربوط می‌شود. دوربین دوگانه اوپو R15 از یک لنز زاویه باز 16 مگاپیکسلی با ضریب دیافراگم f/1.7 و یک لنز عمق‌سنج 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل می‌شود. این در حالی است که مدل DRE علی‌رغم دوربین نخست 16 مگاپیکسلی با همان مشخصات، از یک لنز 20 مگاپیکسلی بهره‌مند بوده که گشودگی دیافراگم آن مانند دوربین اول ضریب بسیار مناسب f/1.7 است.

تفاوت‌ها به همین جا ختم نشده و در نحوه طراحی، رنگ‌بندی و ظرفیت باتری نیز شاهد وجود اختلاف‌هایی بین این دو مدل هستیم. گوشی اوپو R15 از یک باتری 3450 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پیشتیبانی از شارژ سریع VOOC سود می‌برد. به علاوه، در طراحی بخش پشتی مدل پایه از شیشه 2.5 بعدی استفاده شده و رنگ‌های بنفش درخشان (Starry Violet)، قرمز گرم (Thermal Red) و سفید برفی (Snow White) برای آن در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر، مدل دوم این دیوایس به یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی با همان فناوری شارژ سریع مجهز شده است. این نسخه قرار است تنها در دو رنگ عرضه شود. اوپو در طراحی بخش پشتی نسخه قرمز رنگ مدل دوم از شیشه 3 بعدی کمک گرفته و برای طراحی این بخش در نسخه مشکی رنگ نیز از سرامیک استفاده کرده است. این‌ها تمام چیزهایی است که درباره این دو محصول جدید اوپو می‌دانیم!

4 در مورد “مشخصات اصلی هر دو مدل گوشی اوپو R15 لو رفت؛ حضور تراشه‌هایی مدرن در قلب سوگولی اوپو”

  1. عرفان مهرویی

    آخه اینا چیه
    به قول مدیرعامل هواوی آینده موبایل دست سه چهار شرکت هست که البته حتی خود هواوی هم یکیشون نیست. این برندها که دیگه جای خود داره
    آینده دست ال جی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH