کالبد شکافی گلکسی S9 توسط iFixit: ترفند جالب سامسونگ در طراحی بخش دوربین!

گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس پیرامون قابلیت‌های دوربین‌های خود مانور قابل‌توجهی می‌دهند. اما برخی کارکردهای سخت‌افزاری در پشت آن‌ها اندکی مرموز به نظر می‌رسند. با این‌حال گروه iFixit با کالبدشکافی گوشی گلکسی S9 پلاس به بررسی دقیق این اسمارت‌فون پرداخته و بدین ترتیب تصویری شفاف‌تر و نگرشی مناسب‌تر از فناوری دوربین پرچم‌دار جدید سامسونگ ارایه نموده است.

در آغاز بایستی اشاره کرد که به لطف طراحی ساده، گشودگی دیافراگم متغیر در این دوربین امکان‌پذیر شده است. در حالی‌که دوربین‌های اختصاصی معمول دارای دیافراگم 5 تیغه‌ای هستند، اما سامسونگ در دوربین گلکسی S9 پلاس تنها از 2 تیغه حلقوی بهره گرفته است. البته این موضوع کارکرد دوربین را محدود می‌نماید (شما تنها قادر به انتخاب 2 حالت مختلف گشودگی دیافراگم هستید)؛ اما در عین حال به حفظ ابعاد نسبتا کوچک دوربین نیز کمک خواهد کرد.

همچنین این بررسی موشکافانه، عدم وجود فناوری تشخیص چهره پیشرفته در این گوشی را مورد تایید قرار می‌دهد. مشابه با گوشی گلکسی S8، دوربین و سیستم اسکنر عنبیه از دقت قابل‌توجهی برخوردار هستند. لذا به وضوح ویژگی‌هایی نظیر ایموجی واقعیت‌افزوده مبنایی کاملا نرم‌افزاری دارند. این مسئله واقعا تعجب‌آور نیست (با نگاهی سریع به ایموجی واقعیت‌افزوده به سادگی مشخص می‌شود که این فناوری همانند نمونه موجود در آی‌فون X متکی بر سخت‌افزار نخواهد بود)؛ اما به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازمندی‌های شما باشد.

احتمالا زمانی که هندست را برای نخستین بار در دستان خود بگیرید، ابدا متوجه این موارد نخواهید شد. با وجود بهره‌مندی بسیاری از قطعات از طراحی ماژولار و امکان جایگزینی و تعویض آن‌ها به صورت مستقل از یکدیگر، وجود صفحه‌نمایش خمیده و قاب پشتی شیشه‌ای دسترسی به اجزای داخلی گوشی بدون شکستگی برخی قسمت‌ها را بسیار دشوار نموده است و بایستی فکر تعویض نمایشگر دستگاه را به کلی از ذهن خارج کرد. به گفته تیم iFixit برای دسترسی به این پنل لازم است کلیه اجزای گوشی را از یکدیگر جدا کنید. صرف نظر از نگرش شما، اکنون مدت زمان زیادی است که امکان دسترسی و تعمیر آسان گوشی‌های سامسونگ از بین رفته است.

3 در مورد “کالبد شکافی گلکسی S9 توسط iFixit: ترفند جالب سامسونگ در طراحی بخش دوربین!”

  1. یکی از سیاستهای سامسونگ خرابی زودهنگام قطعات و نیاز به تعویض و پرداخت پول هنگفت برای تعمیر هست.
    بعد از تعمیر هم معمولا با قطعات بی کیفیت تعویض میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH