کاخ سفید دستور لغو معامله فروش کوالکام به برودکام را صادر کرد

معامله فروش کوالکام به شرکت برودکام به دستور رئیس‌جمهور ایالات متحده لغو شد. این دستور یک ممنوعیت دائمی است و هرگونه خرید، ادغام، معامله و قراردادی که منجر به پیامد‌های مشابهی در آینده باشد، ممنوع است.

بر اساس همین دستور، نامزد‌های برودکام که برای تصدی صندلی‌های مدیریت هیئت مدیر کوالکام در نظر گرفته شده بودند نیز رد صلاحیت شدند. در دستور ریاست جمهوری اشاره شده که طبق مدارک و شواهد معتبر، این معامله می‌تواند تهدیدی بر علیه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا باشد.

البته جزییات دقیقی درباره این تهدید بیان نشده است اما کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا اعلام کرد که حضور و رهبری کوالکام در جایگاه برتر اختراعات بی‌سیم و شبکه‌های 5G برای امینت ملی بسیار حیاتی و بااهمیت است. توجیه مقامات این بوده که اگر شرکت کوالکام از تحقیق و توسعه باز بماند، این شرکت‌های چینی هستند که رهبری چنین حوزه مهمی را به دست خواهند گرفت.

شرکت کوالکام نیز در پی این اظهارات و تحقیق و تفحص توسط CFIUS، جلسه ملاقات خود با سهامداران را تا 30 روز به تعویق انداخته بود. با این حال اکنون دستور داده شده است که این جلسه هرچه سریع‌تر برگزار شود. ظاهرا قرار است این جلسه پس یک دوره ده روزه اطلاع‌رسانی هفته آینده برگزار شود.

2 در مورد “کاخ سفید دستور لغو معامله فروش کوالکام به برودکام را صادر کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH