کاربران Windows 10 Mail باید از مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنند

مرورگر مایکروسافت اج نسبت به اینترنت اکسپلورر پیشرفت بسیار خوبی کرده است اما هنوز هم اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که از دیگر مرورگر‌ها مانند گوگل کروم بر روی سیستم عامل ویندوز 10 استفاده کنند. اما اوضاع ممکن است وقتی بدتر شود که مایکروسافت تصمیم گرفته کاربران Windows 10 Mail را مجبور به استفاده از مرورگر مایکروسافت اج کند.

سرفیس‌فون

اساسا مایکروسافت شمشیر را از رو بسته است و می‌خواهد با کمک ویندوز 10 کاری کند تا لینک‌های درون ایمیل‌های دریافتی کاربران به اجبار در مرورگر اج باز شوند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است:

ما شروع به آزمایش یک تغییر کرده‌ایم تا با کلیک بر روی لینک‌های موجود در داخل ایمیل‌های اپلیکیشن ویندوز میل، چنین پیام‌هایی با مرورگر اج باز شوند.

این تغییر در آخرین نسخه ویندوز 10 اعمال خواهد شد و بدان معناست که حتی اگر شما گوگل کروم یا سایر مرورگر‌ها را به عنوان مرورگر پیش‌فرض کامپیوتر خود انتخاب کرده باشید، باز هم ویندوز به طور خودکار آن‌ها را نادیده گرفته و لینک کلیک شده در برنامه ویندوز 10 میل را با مرورگر اج باز خواهد کرد.

احتمالا مایکروسافت فکر می‌کند کاربری که به هر دلیلی از مرورگر اج استفاده نمی‌کند، وقتی که با این بی‌احترامی و نادیده گرفتن تنظیمات پیش‌فرض سیستم‌اش روبرو شده و ناچار است لینک‌ها را در مرورگر اج باز کند، از این تصمیم کمپانی بسیار خوشحال شده و به سوی مرورگر اج مهاجرت می‌کند! اما واقعیت این است که مایکروسافت باید بداند چنین کاری نه تنها کمکی به استفاده بیشتر از این مرورگر نمی‌کند، بلکه سبب کاهش کاربران برنامه ایمیل بومی مایکروسافت و مهاجرت آن‌ها به دیگر سرویس‌ها خواهد شد.

همان‌طور که به هنگام معرفی تغییرات جدید، مایکروسافت در وبلاگ خود به شعار همیشگی خود اشاره می‌کند که “ما همواره چشم انتظار نظرات و بازخورد مجموعه WIP برای برداشتن گام‌های بعدیمان هستیم” ما نیز باید امیدوار باشیم تا به این بازخورد‌ها گوش دهد و در تصمیم ناخوشایند خود تجدید‌نظر نماید.

2 در مورد “کاربران Windows 10 Mail باید از مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH