عیدِ دیدنی با هواوی، عیدانه شرقی با طعم نوروز پارسی

عید دیدنی با هواوی، عیدانه شرقی با طعم نوروز پارسی

امروزه شرکت‌های مختلف امکانات متعددی را برای تلفن‌های همراه هوشمند خود عرضه می‌کنند ولی بخش عمده‌ای از رقابت در سخت‌افزار و نرم‌افزار نیست بلکه میزان رضایت کاربران به یک عنصر کلیدی بدل شده است. شرکت‌های متفاوت، امکانات، ویژگی‌ها و مزایای متعددی را به همراه محصولات خود عرضه می‌کنند که این موارد می‌تواند در مجاب کردن یک مشتری به خرید محصول آن‌ها موثر باشد. در همین راستا نیز کمپین‌های تبلیغاتی که با اهدای جوایزی همراه هستند، محبوبیت رو به رشدی دارد.

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که همواره کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوبی را اجرا کرده و در همین زمینه نیز این شرکت مدتی پیش از فرا رسیدن سال نو شمسی اعلام کرده بود که پروژه‌ای با نام عید دیدنی با هواوی برای خریداران محصولاتش آغاز می‌کند.

این طرح در حقیقت یک کمپین اهدای هدایا به کسانی بود که تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت را می‌خریدند و برای آن تلفن‌های همراه Y5 2017 ،Y7 پرایم، P اسمارت، P10 لایت، Nova 2 پلاس، Mate 10 لایت، Mate 10 و Mate 10 پرو به‌عنوان گزینه‌های رسمی معرفی شده بودند. خریداری هر یک از این محصولات، به‌صورت مستقیم با یک هدیه بدون قرعه‌کشی همراه بود ولی تعداد 77 گوشی پورش دیزاین از هواوی Mate 10 نیز به‌عنوان جوایز ویژه در میان کاربران این شرکت قرعه‌کشی می‌شد. البته جوایز قرعه‌کشی به این تلفن‌ها محدود نمی‌شدند و چندین و چند محصول دیگر نیز در میان جوایز این کمپین قرار داشتند.

تا به امروز نزدیک به نیمی از جوایز اصلی به کاربران اهدا شده است ولی هنوز فرصت دارید تا پایان عید با خرید محصولات این شرکت (از فهرست اشاره شده) شانس بردن این محصولات را داشته باشید. با این تفاسیر این کمپین از چه نظر برای بازار تلفن همراه ایران مفید است؟ این سوال سوژه بحثی است که در ادامه به‌صورت مختصر به آن اشاره خواهیم داشت.

عیدِ دیدنی با هواوی، عیدانه شرقی با طعم نوروز پارسی

فرهنگ خرید از مراکز معتبر

نخستین مشکلی که از ابتدای شکل‌گیری بازار تلفن‌های همراه هوشمند در ایران شاهد آن بودیم، عرضه محصولات در مراکز نامعتبر و فاقد ضمانت‌نامه معتبر است. کمپین عید دیدنی با هواوی با معرفی نمایندگی‌های رسمی فروش محصولات این شرکت همراه بوده و این امر به معنای فرهنگ‌سازی برای استفاده از فروشگاه‌های معتبر است.

این نوع فرهنگ‌سازی می‌تواند موجب شود که دست دلالان از بازار تلفن همراه کشور ما کوتاه شود و بتوان از محصولاتی با کیفیت و فاقد مشکل بهره‌مند شد. این امر در بلندمدت برای تمام برندها و کاربران مفید خواهد بود. خرید از مراکز معتبر به معنای خدمات پس از فروش منسجم، امکانات و سرویس زمان فروش مناسب و جوایزی از قبیل این کمپین و تضمین بهترین قیمت است و چنین چیزی برای هیچ کاربری غیرمفید نخواهد بود.

انگیزه‌ای مضاعف برای بازاری خاص

بگذارید صادق باشیم، بازار ایران یک مارکت قطب گراست. مردم ما عاشق برندها هستند و وقتی که نامی در ذهن آن‌ها حک شود، به‌سختی می‌توانند با رقبایش کنار بیایند. هواوی برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر حاضر در بازار ایران، یک شرکت نسبتا جدید در میان محصولات به‌خصوص بالا رده و پریمیوم به‌حساب می‌آید و همین امر یک نوع چالش را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

برخی کاربران بدون بررسی و امتحان کردن محصولات هواوی، به خاطر طرفداری از برندهای قدیمی‌تر به سراغ کوبیدن محصولات این شرکت می‌روند و این امر به‌صورت مستقیم بر روی ذهنیت کاربران معمولی و فاقد جهت‌گیری موثر است. در این میان کمپین‌هایی مانند عید دیدنی با هواوی  می‌توانند موجب شوند که پیش‌داوری‌ها کنار گذاشته شود و کاربران به سراغ خرید محصولات این برند بروند. از آنجا به بعد نیز این خود هواوی است که با کیفیت مناسب، کسی که محصول را خریداری کرده است به یک سکوی تبلیغ دهان‌به‌دهان بدل می‌کند (که البته به نظر می‌رسد این شرکت در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است) و مشتریان بیشتر را به‌سوی خود جذب خواهد کرد.

عیدِ دیدنی با هواوی، عیدانه شرقی با طعم نوروز پارسی

بازار ایران خاص است و برای رشد در این بازار خاص، به انگیزه‌ای مضاعف نیاز است. گاهی تنها کیفیت برای شروع کافی نیست و هواوی نیز به‌خوبی این موضوع را می‌داند. این شرکت به کیفیت محصولات خود ایمان دارد و از عید دیدنی با هواوی و امثال این کمپین تنها به‌عنوان ابزارهایی برای ایجاد انگیزه مضاعف استفاده می‌کند تا بتواند پس‌از آن کیفیت خود را در عمل ثابت کند.

الگویی جذاب برای سال‌های پیش رو

عید نوروز یکی از محبوب‌ترین و عزیزترین رخدادهای کشور ماست و کمتر کسی وجود دارد که عید باستانی را جشن نگیرد. اقدام هواوی برای ایجاد کمپین به مناسبت این عید، یک حرکت احترام‌آمیز بوده و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که عید دیدنی با هواوی الگویی جذاب برای سال‌های آتی است. در پایان باید یادآور شد که برای اطلاعات بیشتر درباره این طرح می‌توانید بر روی عنوان آن در هر کجای متن کلیک نمایید.

4 در مورد “عید دیدنی با هواوی، عیدانه شرقی با طعم نوروز پارسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH