آمازون

آمازون هم‌چنان به سلطه خود بر بازار اسپیکر‌های هوشمند ادامه می‌دهد

بر طبق گزارش تیم تحقیقات بازار Kantar که در سایت فون‌آرنا منتشر شده است، علی‌رغم ورود مقتدرانه اپل و گوگل به بازار اسپیکر‌های هوشمند و حتی شایعات ساخت اسپیکر هوشمند توسط فیس‌بوک، این شرکت آمازون است که در این بازار قدرت‌نمایی می‌کند.

این بررسی بر مبنای نظرسنجی از یک جامعه آماری حدودا 1100 نفری انجام شده است. تقریبا 60 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که دارای یک دستگاه اکوی آمازون هستند. این موارد شامل طیف گوناگونی از اسپیکر‌های اکو (Echo) از جمله، اکو معمولی، اکو دات، اکو پلاس و اکو اسپات می‌شود که مجموعا بیش از 66 درصد از حجم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در مورد اسپیکر‌های گوگل باید عنوان کرد شرایط آن‌ها نیز بد نیست و با در دست داشتن حدود 30 درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارند. البته در این بین خبری از هوم‌پاد اپل نیست. شاید علت اصلی این موضوع این باشد که در زمان انجام این نظرسنجی هنوز این اسپیکر‌ها عرضه نشده بودند. با این حال طبق یک بررسی جداگانه دیگر که بعدا انجام گرفته است، تخمین زده شد که اسپیکر‌های هوم‌پاد اپل نیز حدود 3 درصد از بازار را در اختیار داشته باشند.

نکته جالب در این رابطه، بررسی نوع استفاده از این اسپیکر‌های هوشمند است. بر اساس این نظرسنجی، بیشترین استفاده کاربران به منظور گوش دادن به موسیقی، فایل‌های پادکست و پخش کتاب‌های صوتی بوده است. پس از این کاربردها به مواردی مانند یاد‌آوری کار‌ها و اطلاع‌رسانی اعلان‌ها، بررسی وضع آب‌وهوا و جست‌وجوی اطلاعات برمی‌خوریم. این بدین معنا است که هنوز هم اغلب کاربران مانند گذشته تنها از ویژگی‌های معمول اسپیکرهای هوشمند استفاده می‌کنند نه از قابلیت هوشمند بودن آن.

2 در مورد “آمازون هم‌چنان به سلطه خود بر بازار اسپیکر‌های هوشمند ادامه می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH