مشخصات کامل نوکیا 9 لو رفت؛ دوربین سه‌گانه، 8 گیگابایت رم و قابلیت شارژ بی‌سیم!

مطابق خبرهایی که پیش‌تر منتشر شده است، گوشی نوکیا 9 به عنوان پرچم‌دار بعدی شرکت اچ‌ام‌دی در ماه سپتامبر به صورت رسمی معرفی و روانه بازار خواهد شد. یک وب‌سایت فنلاندی فایلی PDF دریافت کرده که علاوه بر نمایش پنل پشتی این هندست می‌توان مشخصات کامل آن را مشاهده کرد.

در این فایل آمده که نوکیا 9 به عنوان جانشین گوشی‌های نوکیا 808 و لومیا 1020 روانه بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد که گوشی نوکیا 9 از نمایشگری 6.01 اینچی امولد بهره می‌برد که نسبت تصویر آن 18 به 9 است. این نمایشگر از وضوح تصویر QHD برخوردار بوده و وظیفه حفاظت از آن را گوریلا گلس 5 بر عهده دارد. به علاوه، شاسی فلزی این هندست در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. در بخش پشتی این پرچمدار از سرامیک استفاده شده که بخش‌هایی از آن به وسیله طلای 24 عیار مزین شده است. ابعاد این دیوایس مجلل نیز 150.6 در 75.2 در 7.3 میلی‌متر خواهد بود.

ظاهرا چیپست اسنپدارگون 845 موجود در این اسمارت‌فون با یک رم 8 گیگابایتی از نوع LPRDDR4X همراهی شده و در بخش ذخیره‌سازی نیز از یک حافظه  256 گیگابایتی UFS 2.1 استفاده شده است. سکان هدایت این مجموعه سخت‌افزاری را نسخه Android One سیستم‌عامل اندروید 8.1 اوریو بر عهده دارد. باتری مورد استفاده در نوکیا 9 یک نمونه 3900 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از Quick Charge 4.0 و هم‌چنین شارژ سریع بی‌سیم بر پایه استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند.

در بخش پشتی نوکیا 9 می‌توانیم سنسور اصلی 41 مگاپیکسلی آن را مشاهده کنیم که با دو سنسور 20 مگاپیکسلی تله‌فوتو و 9.7 مگاپیکسلی مونوکروم همراهی می‌شود. این اطلاعات تاییدکننده شایعات قبلی مبنی بر بهره‌مندی نوکیا 9 از دوربین سه‌گانه است. این دوربین سه‌گانه با فلاش‌های زنون و LED همراهی می‌شود و از جمله خصوصیات آن می‌توان به گشودگی دیافراگم f/1.5 تا f/2.4، لرزه‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و پیکسل‌هایی به ابعاد 1.4 میکرون اشاره کرد.

در بخش جلویی این اسمارت‌فون نیز یک سنسور 21 مگاپیکسلی تعبیه شده که توسعه لنز آن را کمپانی مشهور زایس بر عهده داشته است. این هندست قادر است با دوربین‌های قدرتمند خود تصاویر بسیار باکیفیتی را در محیط‌های کم‌نور به ثبت برساند. صفحه نمایش نوکیا 9 در زمان تصویربرداری در محیط‌های کم نور به عنوان یک فلاش LED عمل کرده و با انتشار حداکثر نور خود به ثبت تصاویر بهتر کمک می کند.

این گجت از 5 میکروفون بهره می‌برد که توانایی ضبط کم‌ترین صداها را به صورت 24 بیتی فراهم می‌آورند. هم‌چنین نوکیا 9 توانایی ضبط صداهای بلند را به صورت کاملا واضح دارد. از جمله دیگر ویژگی‌های این گوشی پرچمدار می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، وای‌فای، بلوتوث نسخه 5.0، سیستم‌های مکان‌یابی GPS و GLONASS و البته فناوری NFC اشاره کرد. به نظر می‌رسد که متاسفانه این هندست از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند.

7 در مورد “مشخصات کامل نوکیا 9 لو رفت؛ دوربین سه‌گانه، 8 گیگابایت رم و قابلیت شارژ بی‌سیم!”

  1. مشخصات خوب عالی داره فقط طرح دوربین پشتش خیلی کشیده و زشت شده اگه همین باشه یکم باید طراحی از سامسونگ یاد بگیره

  2. اگر ظاهر گوشی این تصویریه که تو سایت گذاشته شده باید بگم طراحیش نسبت به امکاناتش عقبه و در یک سطح نیست.طراحی یک گوشی باید نمایانگر تکنولوژی درون گوشی باشه.اما این طراحی فقط بی حوصله گی طراحش رو به آدم القا می کنه.گویا چند ماهه حقوق نگرفته و داره اینطوری انتقام می گیره از کمپانی.یا شایدم طراح جزو پیشکسوتان بوده و داشته تولد هفتاد سالگی ش رو جشن می گرفته.خلاصه هر چی که هست جالب نیست و زحمات مهندسین نوکیا رو با یه طراحی کسالت بار و بدور از هیجان و خلاقیت به باد فنا داده

    1. یا شاید هم شما کلا از نوکیا خوشت نمیاد و با خانمت یا مادرت یا دوست دخترت دعوات شده و همون موقع اومدی تو سایت راجب نوکیا ۹ نظر کارشناسی میدین استاد

    2. خداوکیلی حالت خیلی بده کمپانی به اون بزرگی غلژه کاراش نظرات تو خیلی خوبه بیا ببریمت بخش طراحی تو طراحی کن معلومه کارت درسته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH