ایلان ماسک هشدار داد که هوش مصنوعی می‌تواند به دیکتاتوری جاویدان تبدیل شود!

ایلان ماسک در  مستند جدید آیا می‌توان به کامپیوتر‌ها اعتماد نمود اعلام کرد، حداقل افرادی چون هیتلر و موسولینی نمی‌توانستند تا ابد زندگی کنند، اما اکنون ما در عصر هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم و ممکن است دیکتاتور‌هایی جاویدان به وجود آیند و دیگر راه نجاتی نخواهیم داشت!

در این مستند ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا با کریس پاین به گفتگو نشسته است، کریس فیلمساز فیلم مستند چه کسی خودروی برقی را کشت؟ در سال 2006 است. موضوع این مستند جدید مربوط به خطرات و نکات منفی هوش مصنوعی است و چه کسی بهتر از مهندس ماسک برای مصاحبه که آوازه مخالفت او با هوش مصنوعی در همه‌جا پیچیده است. ماسک در سال 2017 هشدار داد که هوش مصنوعی آغاز‌گر جنگ جهانی سوم خواهد بود. او هوش مصنوعی را بزرگ‌ترین خطری که ما به عنوان تمدن با آن روبرو هستیم خطاب کرد و از دولت آمریکا خواست تا آن را تحت کنترل درآورد. ظاهرا آقای ماسک خبر ندارد خود دولت آمریکا از همه بیشتر به هوش مصنوعی علاقه دارد تا حدی که صدای اعتراض کارکنان گوگل را نیز درآورده است!

او در ادامه اعلام کرد که هوش مصنوعی توسط دولت‌های اقتدار‌گرا توسعه یافته است (آمریکا را حساب نمی‌کنه!) و می‌تواند احزاب و رهبران مستقل را از میان بردارد و ظلم دایمی را جانشینش کند. او روسیه را مثال زد که با استفاده از الگوریتم، دموکراسی را تضعیف کرده است و در چین، دولت قصد دارد تا برای کنترل شهروندان، سیستم اعتبار اجتماعی را تا سال 2020 به اجرا درآوردد و به نظر هم نمی‌رسد بخواهد پا پس بکشد.

ماسک آنقدر از گسترش هوش مصنوعی وحشت زده است که حاضر شده تمام هزینه کاربران برای تماشای رایگان این مستند از طریق سایت Vimeo، در آخر هفته را از جیب خود بپردازد. او در این رابطه می‌گوید که هوش مصنوعی موضوعی بسیار مهم است و می‌تواند بر بسیاری از جنبه‌های زندگی تاثیرات غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد.

شاید ترس او ناشی از تماشای فیلم 2001: یک اودیسه فضایی استاد کوبریک در کودکی باشد، ما نیز در آی‌تی‌رسان به آقای ایلان ماسک توصیه می‌کنیم به جای Ex Machina فیلم Chappie را مبنای دیدگاه خود قرار دهد، شاید کمی ترسش از پیشرفت تکنولوژی کمتر شود!

1 در مورد “ایلان ماسک هشدار داد که هوش مصنوعی می‌تواند به دیکتاتوری جاویدان تبدیل شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH