تغییرات جدید در قوانین و مقررات واردات گوشی تلفن همراه

با اجرا طرح رجیستری بسیاری از برندهای موبایل که با مشکل واردات قاچاق مواجه بودند، در حال حاضر افزایش دو و نیم برابری را در واردات رسمی شاهد هستند و این ماجرا باعث شده است که واردات گوشی تلفن همراه حتی از طریق گمرک مسافری نیز طبق قوانین طرح رجیستری بوده و دستورالعمل‌های آن در مورد این گوشی‌ها اعمال شود که در جدیدترین اطلاعیه صادر شده توسط وزارت صنعت، قوانین و مقررات واردات گوشی تلفن همراه مشخص شد که در ادامه به برخی از موارد مهم آن اشاره می‌کنیم.

واردات گوشی تلفن همراه

به گزارش آی‌تی‌رسان، قوانین و مقررات واردات گوشی تلفن همراه دچار تغییراتی شده است که با توجه به سوالات مکرر کاربران در ادامه به مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌کنیم.

  • مسافرینی که در خارج از کشور گوشی تلفن همراه خریداری کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به سامانه آنلاین رجیستری نسبت به فعال‌سازی کد IMEI آن اقدام کنند.
  • آن دسته از دستگاه‌هایی که به هر دلیلی در سامانه رجیستری فعال نشوند، صرفا یکماه می‌توانند از خدمات ارتباطی مخابراتی کشور استفاده کنند.
  • هر مسافر می‌تواند یک دستگاه تلفن همراه وارد کشور کرده که بالاتر از این می‌بایست تمامی هزینه‌های گمرکی و سودهای مقرر شده را از طریق سامانه گمرک واریز نماید.
  • مسافری که مراحل بالا را انجام ندهد، قطعا با مشکل استفاده از دستگاه موبایل خریداری شده خود مواجه خواهد شد.
  • برای واردات گوشی‌های تلفن همراه می‌بایست مجوز واردات و کارت بازرگانی معتبر به گمرک ارائه شود.
  • هزینه‌های دریافتی از واردکننده بر اساس نرخ‌های مصوب گمرک خواهد بود که در سایت رسمی این شرکت موجود است.
  • قیمت گوشی‌ها بر اساس قیمت پایه اعلام شده خواهد بود و نرخ اعلامی مسافر در تعرفه گمرک تاثیری ندارد.
  • همه متقاضیان می‌توانند از سامانه آنلاین گمرک، تمامی اطلاعات مربوط به دستگاه‌های وارد شده را مشاهده کنند و از قاچاق نبودن آنها مطلع شوند. بدیهی است تمامی اقدامات غیرقانونی که منجر به ضبط مرسولات شود، بر عهده واردکننده خواهد بود.
  • ردگیری بسته‌های ارسالی در حال حاضر از طریق سایت http://epl.irica.ir/ecl امکان‌پذیر است.
  • مشتریان می‌توانند از طریق https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?۰ نیز اقدام به استعلام قاچاق نبودن گوشی تلفن همراه خریداری شده خود نمایند.

در صورتی که در مورد این قوانین سوال یا ابهامی داشتید در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخگو باشیم.

6 در مورد “تغییرات جدید در قوانین و مقررات واردات گوشی تلفن همراه”

  1. با سلام دختر من متولد 14/5/1382 هست و ما در روز 3/5/1400 قصد داریم از خارج وارد ایران شویم دخترم گوشی تلفن همراهش را می خواهد در فرودگاه رجیست کند آیا بخاطر 11 روز که زیر 18 سال هست می تواند یک خط تلفن از فرودگاه بنام خود بخرد و تلفن خود را رجیست کند یا حتما باید 14 مرداد را رد کند

    1. مجتبی مسکینی

      سلام مشکلتون خیلی خاصه
      اونجا میتونید رجیتسر کنید و کد فعالسازی بگیرید روی هر شماره ای که دسوت دارید فعال کنید یا بعدا انتقال مالکیت بدین
      یا اینکه شخصی که همراهشون هست اقدام کنه

  2. سلام من یه شرکت در مورد واردات تلفن همراه ثبت کردم،الان از کجا باید استارت کارم رو برای واردات عمده تلفن همراه بزنم؟

  3. من یه گوشی سونی اس پی داشتم دو سال خاموش بود الان روشن کردم یه اس امده از همتا میگ کلا یک ماه کار میکنه و غیر فعال میشه. اینو باید چکار کنم ؟ میخوام فعالش کنم میگ یه کد 6 رقمی باید وارد کنید ک من ندارمش .

    و یک سوال مهم تر ک خیلی گیج شدم من یک سال گوشی 7 پلاس داشتم و تا دیروز هم هیچ مشکلی بابت ریجستری نبود و هیچ پیامی هم از همتا دریافت نکردم و من این گوشی رو اینترنتی فروختمش رفت و فردا دست مشتری میرسه گفت انتقال مالکیت انجام بده ولی هیچ گوشیی به شمارم وصل نبود ک این کارو انجام بدم . فردا گوشی دست طرف برسه چه اتفاقی میفته ؟ میتونه بدون مشکل با گوشی کار کنه و به مالکیت خودش در بیارش ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH