با خرید گوشی P10 Lite در جشنواره عید دیدنی هواوی شرکت کنید!

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که همواره کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوبی را اجرا کرده و در همین زمینه نیز این شرکت مدتی پیش از فرا رسیدن سال نو شمسی اعلام کرد که پروژه‌ای با نام عید دیدنی با هواوی برای خریداران محصولاتش آغاز می‌کند.

در رویداد “عیدِ دیدنی با هواوی” که از ۱۲ بهمن ماه تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، کاربرانی که گوشی‌های پرفروش هواوی در سری‌های مختلف شامل هشت مدل را خریداری کنند، علاوه بر بهره مندی از کیفیت و امکانات بالای گوشی‌های ذکر شده در کنار قیمت مناسب آن‌ها، از هزاران جایزه ارزشمند نیز بدون هیچ گونه قرعه کشی بهره مند خواهند شد و با خرید هر گوشی، یک هدیه از طرف هواوی دریافت می‌کنند.

یکی از مدل‌های حاضر در این جشنواره گوشی P10 لایت است که در ادامه به معرفی بیشتر و دقیق‌تر آن می‌پردازیم.

پی 10 لایت شباهت بسیاری زیادی به پی 10 دارد و شاید اگر کلید هوم و دوربین دوگانه پی 10 را نادیده بگیریم، نتوانیم این دو را از هم تشخیص دهیم. در نگاه از روبه‌رو حاشیه‌های دو طرف نمایشگر قابل قبول است اما امروزه کسی این میزان حاشیه در بالا و پایین نمایشگر را نمی‌پسندد. حالا که اسمارت فون‌ها به سمت دنیای بدون مرز در پیش هستند، بهتر بود که هواوی نیز در این مسیر با آن‌ها همگام می‌شد. با این حال چیزی از ارزش‌های پی 10 لایت کم نمی‌شود و همچنان در نگاه نخست شیفته آن می‌شوید.

در زیر نمایشگر و درست در آن حاشیه‌های اضافی، نامی از هواوی حک شده که خیلی درخشان نیست و شاید اگر دقت نکنید، نتوانید آن را ببینید! بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سنسورهای دستگاه را شاهد هستیم و نکته خیلی متفاوت و عجیب و غریبی به چشم نمی‌خورد.

تمام نمای جلویی گوشی در زیر یک شیشه مخصوص قرار گرفته تا علاوه بر القای حس لوکس بودن و محافظت از این بخش، به زیبایی دستگاه نیز کمکی کرده باشد.

اگر گوشی را برگردانید، نخستین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، سنسور اثر انگشت مربعی شکلی است که کمی در بدنه فرو رفته و درست در مرکز و بالای این قسمت قرار دارد. در گوشه سمت چپ و بالای گوشی، شاهد دوربین اصلی و فلاش گوشی هستیم که برخلاف اکثر محصولات امروزی از بدنه بیرون نزده است. این قسمت از بدنه گوشی با رنگی متمایز از قاب پشتی خودنمایی می‌کند و جلوه زیبایی را به پی 10 لایت بخشیده است.

پیش‌تر محصولات لایت هواوی با نمایشگر کوچک‌تر و یا هم اندازه با نسخه اصلی معرفی شده بودند اما حالا و در آخرین مدل، نمایشگر پی 10 لایت از نسخه اصلی پیش گرفته و شاهد یک نمونه 5.2 اینچی با رزولوشن فول ا‌چ‌دی (424 پیکسل در هر اینچ) هستیم. این نمایشگر در حدود 70 درصد از نمای جلویی گوشی را پوشانده که کمی کم‌تر از حد انتظار است. هواوی برای ساخت آن از LTPS IPS LCD بهره گرفته تا مشکلی در نگاه از زوایا نداشته باشید.

هواوی معمولا از چیپست‌های اختصاصی خودش با برند های‌سیلیکون در محصولاتش سود می‌برد و پی 10 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل کایرین 658 با هشت هسته پردازشی به عنوان قلب تپنده این سرباز جان بر کف چینی در نظر گرفته شده است. این چیپ 64 بیتی از 8 هسته Cortex-A53 تشکیل شده که چهارتای آن‌ها با فرکانس 1.7 و چهارتای دیگر با فرکانس 2.1 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. Mali-T830 نیز عهده‌دار کارهای گرافیکی است.

میزان رم در نظر گرفته شده برای پی 10 لایت، 4 گیگابایت بوده که از محصولات پرچم‌داری همچون اکسپریا ایکس زد نیز بیشتر است. این مدل بر خلاف محصولات امروزی تنها در یک نسخه با 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. از این میزان، کم‌تر از 20 گیگابایت در دسترس شماست و باقی را خود گوشی در اختیار گرفته؛ البته جای نگرانی نیست چرا که از طریق کارت حافظه می‌توانید تا 256 گیگابایت دیگر را به این مدل بیفزایید.

پی‌ 10 لایت هواوی بر خلاف برادران خودش فاقد دوربین دوگانه است. این مدل یک دوربین 12 مگاپیکسلی را در پشت جای داده که توسط دو فلاش LED (دو رنگ) همراهی می‌شود. گشادگی دیافراگم این دوربین F/2.2 است و از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. ظاهرا در ساخت این دوربین لایکا همکاری نداشته و هواوی خودش به تنهایی جور آن را کشیده است. دوربین رنگ‌ها را خیلی خوب به ثبت می‌رساند و از دقت فوکوس بالایی نیز برخوردار است.

پی 10 لایت به یک سنسور اثر انگشت بسیار خوب و دقیق مجهز شده که در پشت دستگاه جای خوش کرده‌ است. سرعت این سنسور عالی بوده و به راحتی می‌تواند با پرچمداران بازار رقابت کند. هواوی برای این سنسور قابلیت‌های خاصی را نیز در نظر گرفته؛ به عنوان مثال می‌توانید بجای کلید شاتر دوربین از آن بهره بگیرید و یا با کشیدن انگشت بر روی آن به منوی نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشید که بسیار خوب و کاربردی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH