تلگرام در روسیه فیلتر شد!

بعد از چند ماه کشمکش بین تلگرام و ارگان نظارت بر ارتباطات روسیه، سرانجام یک دادگاه در مسکو دستور به فیلتر فوری این اپلیکیشن پیام‌رسان در روسیه را صادر کرد.

روسیه در سال 2016 یک قانون ضد تروریستی گسترده را به تصویب رساند که به موجب آن تمامی سرویس‌های پیام‌رسان موظف هستند امکان دسترسی و رمز‌گشایی از پیام‌ها را در اختیار مقامات دولتی قرار دهند. تلگرام نیز تا روز 4 آوریل برای تحویل کلید مورد استفاده برای رمز‌گشایی از پیام‌های ارسالی فرصت داشت اما با پایان زمان این ضرب‌الاجل تعیین شده، تلگرام اعلام کرد این سرویس به نوعی ساخته شده که حتی خود شرکت نیز از دسترسی به این کلید‌ها منع شده است.

به همین علت امروز جمعه دادگاه Tagansky مسکو، بنا به درخواست Roskomnadzor، ناظر ارتباطات روسیه، دستور فیلتر تلگرام در سراسر این کشور را صادر نمود. به گفته خبرگزاری‌ها، انتظار می‌رود این ممنوعیت از ماه آینده بعد اعلام نهایی رای درخواست تجدید نظر تلگرام اجرایی شود.

این سرویس پیام‌رسان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در روسیه و خاورمیانه به خصوص ایران محسوب می‌شود که به گفته تلگرام، در این مناطق بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد. در صورت فیلتر قطعی این اپلیکیشن، به احتمال زیاد کلیه‌ دامنه‌های تلگرام و آدرس‌های آی‌پی آن، توسط ارائه‌دهندگان اینترنت روسیه مسدود می‌گردد. البته امکان استفاده از آن با بهره‌گیری از وی‌پی‌ان همچنان امکان‌پذیر خواهد بود.

 

5 در مورد “تلگرام در روسیه فیلتر شد!”

    1. توی این دور ضمونه اینطوری شده کسی که حرفشون رو گوش نده
      و به نفع مردم باشه باهاش اینطوری رفتار میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH