هواوی اعلام کرد که استفاده از پردازنده‌های کایرین به طور انحصاری در اختیار خودش باقی خواهد ماند

طبق آخرین خبر‌ها هواوی تصمیم گرفته است که پردازنده‌های قدرتمند کایرین به طور انحصاری در خدمت خودش باقی بماند و تنها در گوشی‌های هوشمند شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که از علاقه‌مندی این شرکت چینی برای گسترش جهانی پردازنده‌هایش برای استفاده در سایر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به خصوص گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ خبر می‌داد. با این حال در طی کنفرانس تجزیه‌ و تحلیل جهانی هواوی، این شرکت به طور رسمی تمامی این اخبار را رد کرده و اعلام نمود هیچ برنامه‌ای برای عرضه پردازنده‌هایش برای استفاده سایر شرکت‌ها، ندارد.

در حال حاضر این پردازنده‌ها یکی از نقاط قوت محصولات هواوی است که بهینه‌سازی بزرگی را برای گوشی‌های هوشمندش به همراه داشته است. در این مدت شرکت هواوی نه تنها با در نظر گرفتن نیاز بازار اقدام به توسعه و ارتقای پردازنده‌هایش کرده بلکه حتی دستگاه‌های سازگار‌ و مناسب با آنها را نیز تولید نموده است. به علاوه این شرکت چینی پوسته اندرویدی EMUI اختصاصی خود را برای این پردازنده‌ها در نظر گرفته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد هواوی علاقه چندانی برای سهیم کردن دیگر شرکت‌ها در این دستاورد نداشته باشد.

حتی انتظار می‌رود که شرکت این استراتژی را برای پردازنده های‌سیلیکون کایرین (HiSilicon Kirin) نیز ادامه دهد. این پردازنده به طور گسترده در طیف وسیعی از انواع مختلف گوشی‌های هوشمند برند آنر و هواوی مورد استفاده قرار خواهد داشت. لازم به ذکر است که برخلاف چیپست‌های تولید کوالکام و مدیا‌تک که در برخی از گوشی‌های رده پایین نیز کارایی دارند، هر دستگاهی توانایی استفاده از پردازنده‌های کایرین را ندارد. با این حال وقتی صحبت از هندست‌های پریمیوم در میان است، به حق پردازنده‌های کایرین هواوی در این میان یکه‌تاز هستند و حتی به عنوان بهترین انتخاب برای تراشه‌های نسل آینده مطرح می‌شوند.

در این کنفرانس به‌جز از بحث پردازنده‌های کایرین، شرکت در مورد صفحه نمایش‌های برش خورده نیز توضیحاتی را در اختیار عموم قرار داد. هواوی مدعی شد که ایده اولیه استفاده از صفحات برش خورده مربوط به چهار سال قبل است اما به دلیل ترس از واکنش منفی مشتریان تصمیم به استفاده از همان نسبت ابعادی 9:16 که معمول است، گرفتند. با این حال شرکت ابراز امیدواری نمود که دیگر چنین اشتباهاتی را تکرار نکنند و در مورد ایده‌ها و تصمیمات آینده، باهوش‌تر عمل نمایند.

2 در مورد “هواوی اعلام کرد که استفاده از پردازنده‌های کایرین به طور انحصاری در اختیار خودش باقی خواهد ماند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH