هواوی ادعا کرد سال‌ها قبل از آیفون X در فکر تولید صفحه نمایش‌های برش خورده بوده است!

جدید‌ترین ویژگی پرچم‌داران شرکت هواوی وجود صفحه نمایش برش خورده در بالا و مرکز گوشی است. اما اکنون ادعایی جدید مطرح شده و شنیده‌های جدید حاکی از آن است که این شرکت چینی از چندین سال پیش در فکر تولید صفحه نمایش برش خورده بوده است.

لی‌چانگ‌ژو مدیر اجرایی شرکت هواوی طی سخنرانی خود در کنفرانس تجزیه و تحلیل جهانی هواوی (HAS 2018) اعلام کرد که در چند سال اخیر در مورد به کارگیری طرح صفحه نمایش برش خورده، بحث‌های بسیاری در شرکت انجام شده بود. به گفته او، ایده اولیه استفاده از این قابلیت در گوشی‌های هوشمند به سه تا چهار سال قبل از زمان راه‌اندازی گوشی هواوی P20 کنونی برمی‌گردد. اما بعد از بحث و بررسی‌های فراوان شرکت تصمیم گرفت که این ایده را به طور کامل کنار بگذارد و دیگر در مورد آن صحبتی نکند.

به نظر آقای چانگ‌ژو این تصمیم محافظه‌کارانه و محتاطانه شرکت، با توجه به اینکه در آن زمان استفاده از صفحه نمایش‌های با نسبت ابعادی 9: 16 سنتی در بازار به عنوان یک قابلیت اصلی شناخته می‌شد، کاری درست به نظر می‌رسید. به علاوه او اضافه کرد که با توجه به سلیقه مصرف کننده چینی که به وجود تقارن در طراحی به عنوان یک نقطه مثبت نگاه می‌کند، صفحه نمایش برش خورده با فرهنگ چینی تناسب نداشت.

با وجود این مدیران شرکت متفق‌القول هستند که در آینده نباید چنین تصمیماتی گرفته شود و باید افق نگاه خود را وسیع‌تر نمایند که همین امر نشان از پیشرفت روبه جلو شرکت هواوی با هدف بدست گرفتن رهبری صنعت گوشی‌های هوشمند دارد. در این رابطه حتی آقای چانگ‌ژو برای مثال به گوشی هواوی P20 Pro دارای ویژگی طیف‌رنگی متغییر که به اسم گرگ‌و میش (Twilight) نام‌گذاری شده است، اشاره کرد و ابراز داشت که بسیاری از مهندسان از فروش چنین دستگاه منحصر به فرد و رنگارنگی به چشم تردید می‌نگریستند اما شرکت در نهایت تصمیم به تائید و تولید این طرح رنگی گرفت.

علاوه بر این دوربین سه‌گانه گوشی دیگر ویژگی بود که در گوشی هواوی P20 Pro بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی دیگر از تصمیمات جسورانه شرکت برای عرضه محصولات خلاقانه و آینده‌نگرانه بود. در واقع شرکت انتظار دارد که در سال 2018 بیش از 20 میلیون عدد از این گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش را به فروش برساند. در ادامه نیز آقای چانگ‌ژو، با ستایش شرکت اپل از تصمیم آنها برای استفاده از گوشی‌هایی با صفحه نمایش برش خورده، حمایت کرد و عملی شدن این ایده را گامی مهم برای رسیدن به هدف طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند دارای قابی بدون حاشیه دانست.

2 در مورد “هواوی ادعا کرد سال‌ها قبل از آیفون X در فکر تولید صفحه نمایش‌های برش خورده بوده است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH