اپل اعلام کرد که سیستم عامل‌های iOS و Mac OS را با یکدیگر ادغام نخواهد کرد

اواخر سال گذشته (2017) بلومبرگ خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه شرکت اپل قصد دارد دو سیستم عامل مشهور خودش یعنی iOS و Mac OS را با یکدیگر ترکیب نماید و یک سیستم عامل واحد را ایجاد کند. در این صورت توسعه‌دهندگان می‌توانند تنها یک نسخه اپلیکیشن را برای آن تولید کنند که بر روی تمامی محصولات اپل شامل آیفون، آیپد و سیستم‌های مک کار کنند.

در این شرایط اپلیکیشن‌ها بر روی تمامی دستگاه‌ها لمسی و کامپیوتر‌ها با استفاده از ماوس و کیبورد اجرا می‌شوند. این انتظاری بود که از اوایل امسال (2018) در ذهن مشتریان اپل شکل گرفت و البته همانطور که حتما خبر دارید اپل هرگز چنین طرحی را به اجرا نگذاشته است. تا اینکه روز گذشته تیم کوک، مدیر عامل اپل در مصاحبه با Sydney Morning Herald، علت مجزا نگه داشتن سیستم عامل‌های iOS و Mac OS را توضیح داد.

کوک در این رابطه گفت هر دو سیستم عامل به طرز باورنکردنی منحصر به فرد و فوق‌العاده هستند و ما آنها را برای انجام کاری که باید انجام دهند تا حد عالی بهینه‌سازی کرده‌ایم و اپل ادغام اجباری این دو با یکدیگر را تنها در صورت بده بستان اقتصادی و مصالح بازار انجام خواهد داد. پس شاید در انتها این طور به نظر برسد که این شرکت است که سود برده اما در واقع مسئله مالی چیزی نیست که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم.

شما می‌دانید که نکته اصلی و هدف نهایی ما، رساندن محصولی به دست مردم است که بتواند به آنها کمک نماید تا بتوانند با آن دنیا را تغییر دهند و احساسات و علایقشان را ابراز کنند و خلاقیت‌هایشان را بروز دهند. پس این ادغام سیستم‌ عامل‌ها تنها چیزی است که برخی از افراد خواهان آن هستند و فکر نمی‌کنم خواسته اکثریت کاربران باشد.

تمام این صحبت‌ها دقیقا برعکس اخباری است که بلومبرگ در سال 2017 منتشر کرده بود. بر اساس گزارش‌ها، شرکت اپل در حال کار بر روی سیستم عاملی به نام مارزیپن (Marzipan) است که تلفیقی از دو سیستم عامل iOS و Mac OS خواهد بود. پس با این حساب بعد از انکار چنین پروژه‌ای توسط تیم کوک، ما تنها می‌توانیم به اجازه اپل به توسعه‌دهندگان برای اشتراک‌گذاری ابزار‌ها و برنامه‌ها بین دو سیستم عامل iOS و Mac OS دلخوش کنیم. شاید این تنها انگیزه‌‌ موجود باشد که به توسعه‌دهندگان iOS اشتیاقی برای نوشتن اپلیکیشن‌ برای سیستم عامل مک را بدهد.

هر چند چندان تشابهی هم بین اپلیکیشن‌هایی که کاربران iOS و Mac OS در سراسر دنیا دانلود می‌نمایند، نیست اما ممکن است به اپل برای پا گرفتن اپ‌استور سیستم عامل مک کمک نماید تا شاید مانند اپ استور محصولات iOS، اندکی از طعم موفقیت را بچشد.

3 در مورد “اپل اعلام کرد که سیستم عامل‌های iOS و Mac OS را با یکدیگر ادغام نخواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH