احتمالا شیائومی Mi 7 اولین گوشی اندرویدی مجهز به حسگر 3 بعدی خواهد بود

گزارش جدیدی که امروز منتشر شد ادعا می‌کند که نخستین هندست اندرویدی با فناوری تشخیص چهره 3 بعدی تا 3 ماهه سوم سال 2018 معرفی نخواهد شد. البته این موضوع بدان معنا نیست که آغاز 3 ماهه سوم سال را در ماه جولای در نظر بگیریم. فروشندگان سیستم حسگر 3 بعدی با مشکلی مواجه هستند که باعث می‌شود تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی نتوانند از سیستم نگاشت چهره 3 بعدی مشابه فرآیند مورد استفاده در دوربین TrueDepth گوشی آی‌فون X اپل بهره‌برداری نمایند. با فناوری نگاشت 3 بعدی کاربران گوشی آی‌فون X می‌توانند ریش یا موی سر خود را بلند نموده و از کلاه یا عینک‌آفتابی استفاده کنند و گوشی همچنان هویت آن‌ها را تشخیص خواهد داد.

این گزارش می‌گوید که تامین‌کنندگان ماژول حسگر 3 بعدی در ترکیب مولفه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز جهت کارکرد این تکنولوژی دچار مشکل هستند. کلیدی‌ترین ماژول با سرمایه‌گذاری مشترک کمپانی‌های کوالکام، Himax Technologies و Truly Opto-electronics ساخته شده است. این سیستم تنها با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 845 شرکت کوالکام کار می‌کند که در حال حاضر جدیدترین تراشه تولید شده توسط این کمپانی محسوب می‌شود. از آن‌جا که شرکت‌های سامسونگ و هواوی ترجیح می‌دهند تا در محصولات رده بالا از تراشه‌های اگزینوس و کایرین ساخت خود استفاده کنند؛ لذا به احتمال فراوان این 2 کمپانی تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی جز نخستین ارایه‌دهندگان هندست اندرویدی با فناوری حسگر 3 بعدی نخواهند بود. براساس گزارش، احتمالا تا سال 2019 کمپانی سامسونگ محصول مجهز به چنین قابلیتی را عرضه نخواهد کرد.

پیش‌تر این باور وجود داشت که اسمارت‌فون رونمایی نشده شیائومی Mi 7 در 6 ماهه نخست سال با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 845 و به همراه تکنواوژی حسگر 3 بعدی عرضه شود. اما گزارش امروز نشان می‌دهد که عرضه این گوشی به دلیل عملکرد ضعیف سیستم تشخیص چهره تا 3 ماهه سوم سال 2018 به تعویق افتاده است. Mi 7 می‌تواند نخستین هندست اندرویدی مجهز به قابلیت تشخیص چهره 3 بعدی باشد.

در ماه دسامبر گذشته فیل شیلر، مدیر بازاریابی شرکت اپل به یک وبسایت آلمانی گفت: تمامی تلاش‌های کمپانی‌های تولیدکننده گجت‌های اندرویدی برای کپی‌برداری از فناوری فیس آی‌دی مایه شرمساری آن‌ها خواهد شد.

3 در مورد “احتمالا شیائومی Mi 7 اولین گوشی اندرویدی مجهز به حسگر 3 بعدی خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH