آیا لامپ‌های هوشمند در زمان خاموشی از برق استفاده می‌کنند؟

لامپ‌های هوشمند فوق‌العاده مناسب هستند و می‌توانند در هزینه‌های شما نسبت به لامپ‌های سنتی صرفه‌جویی کنند. اما سوالی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد این است که آیا این لامپ‌ها در زمان خاموشی نیز از برق استفاده می‌کنند؟ پاسخ این سوال مثبت است.

شما نباید نگران مصرف انرژی باشید!

با در نظر داشتن میزان صرفه‌جویی در هزینه شاید برایتان جالب باشد که چرا لامپ‌های هوشمند در زمان خاموشی نیز از انرژی برق استفاده می‌کنند؟ نکته‌ای که وجود دارد این است که میزان مصرف برق این لامپ‌ها طی زمان گفته شده آن‌قدر چشم‌گیر نیست و البته به نوع لامپی که استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد.

در این مطلب از سه نوع لامپ هوشمند شامل Philips Hue White، Eufy Lumos Wi-Fi و یک لامپ هوشمند GoControl Z-Wave برای آزمایش میزان مصرف برق چه در زمان عادی و چه در زمان خاموشی استفاده شده است؛ برای مشاهده نتایج این بررسی با ما همراه باشید.

لامپ هوشمند Philips Hue White

از آن‌جایی‌ که لامپ‌های LED در مقایسه با لامپ‌های معمولی نیاز به برق زیادی ندارند به‌طور کلی می‌توانند به مقدار چشم‌گیری در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. لامپ‌های هوشمند به‌خصوص می‌توانند مانند یک ذخیره‌کننده بزرگ انرژی عمل کنند، زیرا شما می‌توانید آن‌ها را به شکلی تنظیم کنید تا در صورت فراموشی و یا عدم حضور در مکان موردنظر به‌طور خودکار خاموش شوند.

با این حال، این نوع لامپ‌ها از لحاظ فنی و حتی در زمانی که هیچ نوری را منتشر نمی‌کنند هنوز در حالت روشن قرار دارند. دلیل این امر این است که آن‌ها بایستی با وای‌فای منزل و یا مراکز مرتبط، ارتباط داشته باشند؛ به این ترتیب آن‌ها هر لحظه آماده دریافت دستورات برای کنترل از راه دور هستند. بنابراین، لامپ‌های هوشمند حتی در زمانی که نور یا چراغ از لحاظ فنی خاموش است، هنوز هم از برق استفاده می‌کنند.

لامپ‌های هوشمند Philips Hue White، به‌طور پیوسته بین 0.0 تا 0.3 وات از انرژی برق را مصرف می‌کنند که بسیار ناچیز است. اما به خاطر داده‌ها و انجام برخی از محاسبات ریاضی، این نوع لامپ‌ها به‌طور متوسط ​​و در حالت آماده به کار چیزی در حدود 0.15 وات انرژی مصرف می‌کنند.

در مرحله اول برای کشف این‌که میزان این هزینه در قبض برق شما چقدر است نیاز به تبدیل این توان به کیلووات ساعت دارید. بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید، هزینه یک کیلووات ساعت برق متفاوت است؛ پس از اطلاع از این هزینه می‌توانید مقدار کلی آن را محاسبه کنید.

لامپ هوشمند Eufy Lumos Wi-Fi

لامپ‌های هوشمند Eufy Lumos، به‌جای استفاده از یک هاب از وای‌فای مستقیم استفاده می‌کنند تا به شبکه شما متصل شوند. بنابراین میزان مصرف این لامپ‌ها چیزی در حدود 0.5 وات است و به‌طور متوسط هزینه این نوع لامپ‌ها در حالت آماده به کار تقریبا 5.4 سنت در هر ماه است.

لامپ هوشمند GoControl Z-Wave

مقدار مصرف انرژی لامپ‌های هوشمند GoControl، کمی تامل برانگیزتر بود. این نوع لامپ‌ها در هر زمان داده شده بین 0.6 وات و 4.8 وات انرژی مصرف می‌کنند که نسبت به دو نمونه قبلی بیشتر است. طی بررسی‌های انجام شده، پس از حدود 72 ساعت، این لامپ در حدود 0.12 کیلووات ساعت برق (1.66 وات به طور متوسط ​​در هر زمان معین) مصرف می‌کند.

البته، همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، تمامی این هزینه‌ها به مکان زندگی و نوع لامپ استفاده شده بستگی دارد. با این حال، نکته اصلی این است که واقعا نیازی به نگرانی در مورد میزان برق مصرفی لامپ‌های هوشمند خود مخصوصا در زمان خاموشی نیست.

هزینه کلی استفاده از لامپ‌های هوشمند

شما به‌طور متوسط 8 ساعت از شبانه‌روز از این لامپ‌ها استفاده می‌کنید. بنابراین برای لامپ هوشمند Philips Hue White، باید هزینه‌ای معادل 0.35 دلار در هر ماه کنار بگذارید. به این ترتیب تنها 2.86 درصد از هزینه ماهیانه یک لامپ فیلیپس مربوط به زمانی است که در حالت آماده به کار قرار دارد.

لامپ‌های هوشمند Bulb GoControl Z-Wave، هزینه‌ای معادل 0.43 دلار در ماه را به خود اختصاص می‌دهند که از این مقدار 0.12 دلار از آن برای حالت آماده به کار یا 27.9 درصد هزینه ماهانه است. همچنین لامپ‌های هوشمند Eufy Lumos، 11.43 درصد هزینه ماهانه یا 0.04 دلار را در حالت آماده به کار به خود اختصاص می‌دهند.

نتیجه‌گیری

به یاد داشته باشید، این هزینه برای استفاده از یک لامپ هوشمند است، بنابراین شما نیاز دارید که این هزینه را با چندین لامپ هوشمند که در خانه دارید، افزایش دهید. بدیهی است، هر یک از لامپ‌های هوشمند هر روز 8 ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین هزینه واقعی احتمالا کمی متغیر خواهد بود.

این بررسی تصویری از چگونگی مصرف برق لامپ‌های هوشمند و نحوه محاسبه هزینه آن‌ها برای استفاده طولانی مدت را نشان می‌دهد؛ بنابراین حتی اگر آن‌ها در زمان خاموشی نیز مقداری از انرژی برق را مصرف کنند میزان هزینه تمام شده بسیار ناچیز خواهد بود.

2 در مورد “آیا لامپ‌های هوشمند در زمان خاموشی از برق استفاده می‌کنند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH