بررسی ویدیویی دوربین هواوی نوا 3e

امروز قصد داریم تا به سراغ دوربین یکی از بهترین میان رده‌های بازار برویم و ببینیم هواوی نوا 3e چه توانایی‌هایی در این بخش از خودش نشان می‌دهد! محصولی که به‌نظر می‌رسد با استفاده از دوربین دوگانه با چینش عمودی در پشت و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در جلو، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد!

استفاده از دوربین‌ دوگانه تبدیل به یک ترند در محصولات حتی میان رده هواوی شده و این کمپانی به‌خوبی نشون داده که عزم خودش را برای بکارگیری بهترین‌ها حتی بر روی گوشی‌های غیر پرچم‌دارش هم جزم کرده است.

نوا 3e در بخش پشتی دارای دو لنز با حسگرهای 16 و 2 مگاپیکسلی است که نمونه 2 مگاپیکسلی وظیفه تشخیص بهتر عمق، برای گرفتن تصاویر پرتره و ایجاد افکت بوکه را بر عهده دارد. در این حالت شما قادر هستید تا حتی پس از گرفتن عکس، به دلخواه خودتان میزان تاری آن را تنظیم کرده و تصویر را شخصی سازی کنید.

سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافرگام f/2.2 قرار گرفته که تصاویر را با ابعاد پیکسل 1.12 میکرومتری ذخیره می‌کند. کیفیت عکس‌ها به‌خصوص در محیط‌های با نور کافی بسیار بالاست و البته هرچقدر هم که نور کم‌تر بشود، قاعدتا از کیفیت تصاویر کاسته خواهد شد، اما به کمک الگوریتم‌های پردازشی بکار رفته در نوا 3e، میزان نویز در حد متعادلی بوده و آزار دهنده نیست.

با باز شدن برنامه دوربین، یک رابط کاربری ساده اما حرفه‌ای به چشم می‌آید که در یک سمت سوییچ به ویدیو، دکمه عکس‌برداری و دسترسی به گالری قرار گرفته است. در سمت مقابل هم می‌توانید به دوربین سلفی، عکس‌برداری زنده، حالت پرتره و فعال‌سازی فلاش دست پیدا کنید.

عکاسی حرفه‌ای یا همان Pro از قسمت مود‌های عکاسی در دسترس بوده و با انتخاب آن، می‌توانید کنترل بیشتری بر روی تنظیمات حرفه‌ای دوربین داشته باشید. تغییر ایزو، سرعت شاتر، میزان نور سفید، نحوه نوردهی، غلظت رنگ و تنظیم دستی فوکوس، از جمله تنظیماتی هستند که با آن‌ها سر و کار دارید.

با سوایپ کردن رابط به سمت چپ، تنظیمات اصلی‌ در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. در این قسمت شما می‌توانید تنظیم کنید تا با گفتن کلمه Cheese، لبخند زدن یا لمس صفحه، عکس گرفته شود. همچنین عکاسی با استفاده از سنسور اثر انگشت برای این گوشی در نظر گرفته شده که خیلی خاص و کاربردی است! یکی دیگه از نکات مثبتی که می‌توانیم در این بخش به آن اشاره کنیم، ذخیره‌سازی تصاویر با فرمت RAW بوده که برای عکاسان حرفه‌ای واقعا مورد نیاز و کاربردی‌ست.

فیلم‌برداری در نوا 3e با رزولوشن فول‌اچ‌دی انجام می‌گیرد و می‌توانید از ویژگی‌های مختلفی مثل دنبال کردن سوژه فوکوس شده و تنظیمات حرفه‌ای دوربین در آن استفاده کنید. چنین بخشی برای تنظیم حرفه‌ای فیلم‌برداری در کم‌تر گوشی بالارده‌ یا حتی پرچم‌داری دیده می‌شود و از این لحاظ نوا 3e عالی عمل کرده است. البته فقدان لرزش‌گیر اپتیکال می‌تواند کمی کیفیت فیلم‌ها را در هنگام حرکت دست شما دچار چالش کند.

دوربین سلفی نوا 3e دارای رزولوشن 16 مگاپیکسلی است که چنین چیزی برای بخش سلفی، آن هم در یک گوشی میان رده، امری تحسین برانگیز محسوب می‌شود. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین سلفی که در واقع بر عملکرد گوشی در محیط‌های کم‌نور تاثیر خواهد گذاشت، F/2.0 بوده که در کنار این مقدار از رزولوشن، توانایی بالایی محسوب می‌شود. فیلم‌برداری با وضوح فول اچ‌دی هم فراهم بوده و شما می‌توانید تصاویر پانوراما و حتی تایم لپس بگیرید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا بررسی ویدیویی از توانایی‌های دوربین این میان رده جدید هواوی را مشاهده کنید.

7 در مورد “بررسی ویدیویی دوربین هواوی نوا 3e”

  1. سلام. ببخشید در این شرایط خرید یک نوت4 با قیمت خوب به صرفه است یا اکتفا کنم به میان رده های امروزی؟؟

  2. هواوی اصلا رفته تو کار دوربین ..ب نظرم باید همه قسمت های گوشی باهم تناسب داشته باشه از لحاظ سخت افزاری قدرت

  3. خیلی ممنون از کلیپتون.جناب گلکار اگر بخوایم کیفیت عکاسی این گوشی رو با پرچمدارهای قدیمی بسنجیم به نظر شما دوربینش در حد کدوم پرچمدار قدیمی هستش؟

  4. ینی من عاشق اون ویوی خونت شدم .. ینی تو همچین واحدی زندگی میکنی شما؟؟؟؟!!!!
    جون اون کوچولوی خوشگلت صبح ها به جای ما هم به اون منظره ها نگا کن …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH