آیا مایکروسافت در حال ساخت سرفیس‌فون است؟

حدود یک سال قبل که شرکت مایکروسافت اقدام به انتشار به‌روزرسانی نسخه سازندگان پاییزی ویندوز 10 کرد و تمامی APIهای مربوط به گوشی را در آن حذف کرده بود این نکته برای کاربران گوشی‌های ویندوزی مشخص شد که شرکت حداقل در آینده نزدیک هیچ برنامه‌ای برای توسعه و به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل ندارد.

از طرف دیگر مایکروسافت توجه و تمرکز خود را معطوف به کار بر روی سیستم‌های همیشه متصل (Always-Connected PC) کرده است تا بتواند هر چه سریع‌تر امکان استفاده از ویندوز 10 را بر روی این سیستم‌های دسکتاپ که با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 835، 845 و مودم‌های LTE کار می‌کنند، فراهم نماید.

اما اکنون اطلاعات جدید نشان می‌دهد که قرار است مایکروسافت APIهای جدیدی را در نسخه رداستون 5 (Redstone 5) که در راه است، جایگزین کند. این نسخه نیز به احتمال زیاد به عنوان به‌روزرسانی سازندگان پاییز در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. از آنجاییکه شرکت قصد دارد دوباره APIهای مربوط به گوشی را در دل ویندوز 10 قرار دهد، شایعات و گمانه‌زنی‌ها نیز بار دیگر شدت یافته‌اند و این احتمال را تقویت کرده‌اند که مایکروسافت می‌خواهد تا اواخر سال یک سرفیس‌فون را روانه بازار نماید. این اخبار با توجه به شایعات چند سال اخیر که همواره از وجود یک سرفیس‌فون ساخت مهندسان مایکروسافت صحبت کرده‌اند، بسیار جالب‌ است و شاید تا چند ماه آتی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

گوشی‌های لومیا 950 و 950 ایکس‌ال، آخرین پرچم‌داران ویندوز‌فون بودند که در سال 2015 معرفی شدند و از آن زمان تاکنون شایعات مربوط به سرفیس‌‌فون همواره به گوش می‌رسد. بسیاری از گزارشات این احتمال را داده‌اند که پروژه آندرومدا مایکروسافت در حقیقت همان گوشی سرفیس‌فون مورد انتظار است. البته برخی از منابع نیز ادعا کرده‌اند که سرفیس‌فون و آندرومدا دو دستگاه مجزا هستند.

بازگشت دوباره API‌های مرتبط به موبایل در ویندوز 10 سبب شده است تا با توجه به این شایعات، توسعه‌دهندگان بار دیگر به فکر تولید برنامه‌هایی برای این سرفیس‌فون اسرارآمیز بیافتند. حتی در گزارشات قبلی ادعا شده است که سرفیس‌فون به همراه یک قلم هوشمند طراحی شده است.

از طرف دیگر گزارشات بسیاری نیز در این مدت منتشر شده که حکایت از آن دارد رقابت شدیدی بین غول‌های تکنولوژی در گرفته و شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی، اپل و هواوی در تلاش‌اند تا بتوانند برای سال آینده یا دو سال آینده، اولین گوشی‌های هوشمند تاشو را آماده و تولید نمایند. شرکت مایکروسافت نیز مانند شرکت‌های مذکور در چند سال اخیر بر روی تکنولوژی ساخت صفحه نمایش تاشو مشغول تحقیق بوده است و پتنت‌هایی را نیز در این رابطه به ثبت رسانده‌ است، به همین علت دور از انتظار نیست که سرفیس‌فون احتمالی با صفحه نمایشی تاشو ساخته شود.

3 در مورد “آیا مایکروسافت در حال ساخت سرفیس‌فون است؟”

  1. بیشترین چیزی که براش کنجکاوم اینه که موقع معرفی این گوشی ببینم اون انتظاراتی که توی طرفدارا ایجاد شده بود برآورده شده یا نه.

    چون اگه یادتون باشه توی این مدتی که شایعه های این دستگاه منتشر نیشد

    همش میگفتن ک این دستگاه قراره تحولی در دنیای تکنولوژی باشه و قراره یه چیز کاملا جدید باشه و قابلیت های جدید و جذابی داشته باشه

    بنابراین با این توصیفاتی که از این دستگاه شد.. انتظارا ب شدت بالا رفته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH