آیفونX  اپل سبب افزایش چشمگیر میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماه نخست 2018 شد

براساس آمار‌های موجود در سه ماهه نخست 2018 میانگین فروش گوشی‌های هوشمند رشد چشمگیری داشته است. برخلاف برخی گزارش‌ها که خبر از کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار می‌دهند، گروه آلمانی تحقیقات Gfk در گزارش جدید خود از افزایش معنادار میانگین قیمت فروش (ASPs) گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان خبر داد.

میانگین قیمت فروش

براساس این گزارش میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در حال رسیدن به رقم 400 دلار است. این نرخ در سه ماه نخست سال 2018 به قیمت بی‌سابقه 374 دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، بیش از 21 درصد افزایش داشته است. اگر چه این میانگین یکی از شاخص‌های صنعت در سراسر جهان محسوب می‌شود اما افزایش شتابان‌ آن را به عرضه سری پرچم‌داران جدید گوشی‌های آیفون به خصوص آیفون X  توسط شرکت اپل ربط می‌دهند و قیمت بالای آنها را عامل اصلی این رشد غیر منتظره می‌دانند.

در حقیقت به بازار آمدن پرچم‌داران جدید اپل باعث شد تا میانگین قیمت فروش گوشی‌های شرکت اپل به حدود 800 دلار برسد که در نوع خود کم‌نظیر است. این در حالی است که میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند اندرویدی تنها در حدود 200 دلار است. حتی شرکت سامسونگ که به عنوان رقیب اصلی اپل در بازار‌های جهانی محصولات رده بالا شناخته می‌شود دارای میانگین قیمت فروش 250 دلاری است که در مقایسه با اپل بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

با این حال نکته مهم در مورد افزایش کلی میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند (رشد 18 درصدی درآمد 128.9 میلیارد دلاری جهان) این است که این رشد در حالی به ثبت رسیده که با کاهش معنادار تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در طی سه ماه نخست 2018 روبرو بوده‌ایم. انتظار می‌رود که آمار فروش جهانی در سه ماه نخست 2018 تنها 347 میلیون عدد گوشی هوشمند را به خود اختصاص داده باشد که نشان‌ دهنده کاهش 2 درصدی فروش در سراسر جهان در مقایسه سال به سال است. این کاهش برای کشور‌هایی چون انگلستان و اسپانیا به ترتیب 11 و 7 درصد بوده است و حتی در آمریکای شمالی نیز طی این مدت با کاهش 5 درصدی فروش روبرو بوده‌ایم.

میانگین قیمت فروش

در واقع پیش‌بینی می‌شود که بازار گوشی‌های هوشمند به دلیل نزدیک شدن به یک سطح اشباع، در انتظار رکود است. البته با توجه به میانگین قیمت بالای محصولات برخی شرکت‌ها مانند اپل انتظار می‌رود این رکود نتواند آنها را چندان تحت تاثیر قرار دهد. اما زمانی که به برند‌های ارزان‌قمیت بازار نگاه بیاندازیم، این کاهش تقاضا در نهایت سبب تاثیرات مهمی در الگو‌های تجاری آنها خواهد گذاشت، زیرا این شرکت‌ها برای تضمین حاشیه سود پایین خود به شدت متکی به میزان بالای فروش و افزایش تقاضای خرید هستند.

4 در مورد “آیفونX  اپل سبب افزایش چشمگیر میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماه نخست 2018 شد”

  1. واقعا عالیه!!!
    اون اولش که اومده بود نسبت به ظاهرش و اون خبرهای منفی که باهاش اومد انتظار همچین فروشی رو نداشتم ازش و ناامید شده بودم از اپل ولی الان با این خبر دوباره حسم به اپل جون گرفت دوسش دارم اپل رو????????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH