سه راه برای شخصی‌سازی آیکون‌ها در ویندوز

احتمالا برای دسکتاپ ویندوز خود وقت زیادی گذاشته‌اید پس عاقلانه به‌نظر می‌رسد که مقداری وقت بیشتر را صرف شخصی‌سازی آن کنید. راه‌های بسیار زیادی برای شخصی‌سازی ویندوز ۱۰ وجود دارد اما فقط با چند ترفند معمولی می‌توانید آیکون‌‌های ویندوز را جذاب‌تر و کاربردی‌تر کنید.

۱. سایز آیکون‌ها را تغییر دهید

در فضای خالی دسکتاپ، راست کلیک کنید و از گزینه view برای تغییر سایز آیکون‌ها استفاده کنید؛ برای ‌مثال می‌توانید از بین سه گزینه Small ،medium و large یکی را به‌عنوان سایز آیکون خود برگزینید. اگر این پیش‌تنظیم‌ها را دوست ندارید می‌توانید کلید Ctrl را نگه داشته و از چرخش کلید میانی ماوس برای تنظیم دقیق سایز آیکون‌های خود استفاده کنید.

۲. شکل آیکون را تغییر دهید

می‌توانید شکل آیکون‌های یک برنامه یا میانبر‌ها را تغییر دهید. برای اینکار ابتدا به‌روی آیکون مورد نظر راست کلیک کرده سپس properties را برگزینید حال به‌روی change icon کلیک کنید و از میان آیکون‌های فراوانی که می‌بینید یکی را انتخاب نمایید.

۳. آیکون‌های دسکتاپ را مخفی کنید

ممکن است از آیکون‌های خود خسته‌ شده باشید و یا آن‌ها موجب حواس‌پرتی شما می‌شوند و یا حتی قسمتی از تصویر‌زمینه را پوشش می‌دهند. اگر اینگونه است در یک فضای خالی راست کلیک کنید، از گزینه View استفاده کنید و show desktop icons را انتخاب کنید تا تمام آیکون‌های شما مخفی شوند. همچنین می‌توانید این پروسه را برای نمایش دوباره تمام آن‌ها تکرار کنید.

اگر در زمانی که آیکون‌های شما مخفی هستند قصد مدیریت یک فایل را دارید می‌توانید File explorer را باز کرده و از آن استفاده کنید.

فراموش نکنید که دسکتاپ خود را خلوت کنید

ممکن است تاکنون زمانی برای شخصی‌سازی ویندوز خود نداشته‌اید. اکنون زمان خوبی برای خلوت کردن دسکتاپ است، از شر تمام میانبر‌های قدیمی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید خلاص شوید و برنامه‌هایی را که مکرر از آن‌ها استفاده می‌کنید به تسک‌بار یا منوی استارت منتقل کنید. شما با این کار یک جاذبه بصری را به دسکتاپ خود اضافه می‌کنید.

1 در مورد “سه راه برای شخصی‌سازی آیکون‌ها در ویندوز”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH