ال‌جی در گوشی جدید G7 ThinQ توجه خود را بر ویژگی‌های صوتی متمرکز کرده است

در این دوره که بیشتر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند، جک هدفون 3.5 میلیمتری را کنار گذاشته‌اند، شرکت ال‌جی علاوه بر امتناع از این حرکت، چندین ویژگی جدید صوتی دیگر را نیز به همراه گوشی G7 ThinQ خود معرفی کرده است.

ال‌جی

ال‌جی برای استفاده از ویژگی Quad-DAC در گوشی‌هایش شناخته شده است. کسانی که عاشق هدفون‌هایی با کیفیت بسیار بالا هستند همواره قدردان این قابلیت بوده‌اند و همه نیز می‌دانند که امروز بخش مهمی از استفاده گوشی‌های هوشمند مربوط به پخش موسیقی است. در مهمانی‌ها بلندگو‌های بلوتوثی متصل به گوشی برایمان آهنگ پخش می‌کنند، در زمان ورزش و تمرین هدفون‌هایمان را به آن وصل می‌کنیم و حتی در زمان رانندگی به سیستم پخش خودرو متصل می‌شوند. به همین خاطر ال‌جی نیز با تیزهوشی این نیاز را به خوبی درک کرد و تلاش خود را معطوف به قابلیتی نموده است که انسان را به حرکت وا می‌دارد یعنی صدا!

اما قابلیت‌های جدید چه هستند؟

اولین مورد مربوط به قابلیتی است که شرکت آن را اسپیکر Boombox نامیده است. مهندسان شرکت ادعا می‌کنند که این ویژگی می‌تواند سطح صدا را تا بیش از 6 دسی‌بل افزایش دهد. همچنین باس تولید شده از دستگاه دو برابر خواهد شد. به علاوه شرکت این بلندگوی جدید را در داخل گوشی کار گذاشته و شیوه‌ای را توسعه داده است که از فضای اضافی داخلی به عنوان اتاق رزونانسی (تشدید) استفاده کند. برای درک بهتر این نکته می‌توانید یک سالن آمفی‌تئاتر را مجسم کنید که در آن فضا‌های موجود طوری طراحی و ساخته شده‌اند که به تقویت و کیفیت صدا کمک می‌شود. این شیوه‌ای بوده است که مهندسان معمار قبل از اختراع سیستم‌های صوتی، برای تقویت صدا و رساندن آن به گوش یک جمعیت کثیر از حضار، مورد استفاده قرار می‌دادند.

در هر صورت این قابلیت اکنون به کاربر اجازه می‌دهد که یک صدای با کیفیت را از طریق هندست خود دریافت کند و دیگر نیازی به استفاده از یک اسپیکر خارجی نخواهد داشت. به‌خصوص زمانی که گوشی را بر روی یک سطح و یا داخل یک جعبه با فضای بسته کوچک قرار دهید، این ویژگی خود را بیشتر نشان خواهد داد. زیرا وقتی گوشی در تماس با یک سطح دیگر قرار داشته باشد، دیواره آن به عنوان یک ووفر عمل کرده و موجب تقویب بیش از پیش صدای تولید شده می‌گردد.

در واقع پیش از این اسپیکر‌هایی را با این ویژگی دیده بودیم اما اکنون شرکت ال‌جی این قابلیت را نیز به گوشی‌های هوشمند خود منتقل کرده است. حالا دیگر در هنگام کار در اطراف خانه و فضای باز، برای پخش آهنگ دلخواه‌تان نیازی به حمل و جا‌به‌جایی یک اسپیکر بزرگ ندارید و همین گوشی کوچک کارتان را راه خواهد انداخت. یکبار امتحان کنید تا برای همیشه قدردان اسپیکر‌های Boombox باشید.

ال‌جی

دومین ویژگی صدای فراگیر DTS:X 3D است. ویژگی DTS اولین بار در سال 2016 راه‌اندازی شد و به سیستم‌های صدای فراگیر برای بازتولید صدا‌های سه بعدی کمک می‌کرد. آنها در ابتدا بر روی سیستم‌های 7.1 متمرکز بودند. به علاوه به دنبال یافتن شیوه‌هایی جدید برای تولید این صدا با سیستم‌های معمولی که شامل تنها دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر است، می‌گشتند.

DTS همچنین قادر به ایجاد تجربه‌ای مشابه با استفاده از هدفون است. بنابراین شاید شما با چنین فناوری در محصولات و دستگاه‌های دیگر برخورد کرده باشید؛ اما تاکنون چنین قابلیتی در گوشی‌های هوشمند دیده نشده است. DTS در گوشی‌های هوشمند ال‌جی قرار است برای شما یک تجربه جدید از صداهای فراگیر سه بعدی را با استفاده از هدفون‌تان، هم در هنگام تماشای فیلم و هم در زمان گوشی دادن به موسیقی فراهم کند. این ویژگی شاید مهم‌ترین دلیل برای حفظ جک هدفون 3.5 میلیمتری توسط ال‌جی باشد.

DAC نیز همچنان فعال است …

بله شرکت ال‌جی این قابلیت سنتی خود را نیز نگه داشته و در گوشی جدید G7 ThinQ از ویژگی Hi-Fi Quad DAC استفاده کرده است. افرادی که عاشق صدا و موسیقی هستند، بدانند که شرکت از DAC مجهز به چهار مبدل صوتی آنالوگ و دیجیتال استفاده نموده که سبب شده است تا در مجموع اختلال توازن صدا تا 0.0002 درصد کاهش یابد. درحقیقت این ویژگی سبب افزایش چشمگیر کیفیت صدا می‌شود.

به علاوه ال‌جی اشاره دارد که گوشی G7 از فرمت صوتی MQA پشتیبانی می‌کند که علاوه بر حفظ کیفیت بالای صدا، فضای بسیار کمتری در حافظه اشغال خواهد کرد. در یک کلام باید گفت ال‌جی با گوشی G7 ThinQ در بحث صدا یک پیشرفت فوق‌العاده داشته است. اما باید دید نظر و احساس کاربران بعد از استفاده از این گوشی جدید و شنیدن موسیقی با آن چیست؟ باید یادآور شد که اسپیکر ثانویه در گلکسی اس 9 سامسونگ، رقیب هم‌وطن ال‌جی، موفقیت بزرگی بود و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. پس باید منتظر نتیجه محصول جدید ال‌جی نیز بمانیم.

2 در مورد “ال‌جی در گوشی جدید G7 ThinQ توجه خود را بر ویژگی‌های صوتی متمرکز کرده است”

  1. من دو مدل الجی v20 و G6 داشتم، گوشی های خیلی خوبی بودند ولی یه مشکلاتمسخره ای داشتند مثلا v20 موقع فیلم برداری تصویرش یک لرزش ریز داشت باتریشم جالب نبود،
    G6 ولی خیلی بهتر بود،ولی سرعت فوکوسش زیاد جالب نبود،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH