آمازون با ایده جعبه‌ کتاب‌های پرایم امیدوار است کودکان بار دیگر به خواندن علاقه‌مند شوند

گرفتن اشتراک آمازون پرایم (Amazon Prime) می‌تواند یک گام مهم برای علاقه‌مند نمودن کودکان هزاره سوم به خواندن کتاب باشد. شرکت آمازون ادعا کرده که این سرویس می‌تواند حس مطالعه در فرزندان را از سنین کودکی گسترش دهد.

آمازون

از روز گذشته این غول خرده‌فروشی آنلاین، سرویس جدید پرایم را برای اعضا در دسترس قرار داد. نام کامل این طرح جعبه‌ کتاب‌های پرایم (Prime Book Box) است و با مشترک شدن در آن به نسخه‌های چاپی کتاب‌های کودکان که توسط سردبیران آمازون انتخاب شده‌اند، دسترسی پیدا می‌کنید. آغاز به کار گسترده این جعبه کتاب در ایالات متحده از اواخر سال جاری شروع خواهد شد اما از هم اکنون می‌توانید برای استفاده از آن ثبت نام کنید.

شرکت آمازون در این طرح، به ازای دریافت 23 دلار برای هر جعبه کتاب، چهار جلد کتاب منتخب را برای کودکان ارسال می‌کند و برای خردسالان دو ساله و کمتر نیز دو کتاب مصور و همچنین برای افراد کتاب خوان بزرگ‌سال‌تر کتاب‌های رمان ارسال خواهد شد. آمازون با اعلام اینکه این مبلغ (23 دلار) در حدود 35 درصد کمتر از ارزش واقعی مجموع کتاب‌های ارسالی است، اظهار داشت خرید همزمان چند کتاب صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های خرید این کالای فرهنگی محسوب می‌شود.

این مجموعه کتاب‌ها را می‌توان به صورت اشتراک‌های ماهانه، یک ماه در میان و یا سه ماهه یک‌بار دریافت کرد. در کل بسته به علاقه خود کودکان که تا چه حد از طرح استقبال می‌کنند و تا چه میزان به کتاب خواندن علاقه دارند، می‌توان یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرد. در این طرح دسته‌بندی کتاب‌ها براساس سن کودکان به گروه‌های نوازدان تا کودکان دو ساله، کودکان سه تا پنج سال، نونهالان شش تا هشت سال و بچه‌های نه تا دوازده ساله انجام شده است.

اغلب این کتاب‌ها شامل مجموعه داستان‌های کلاسیک و افسانه‌های زیبا و فراموش نشدنی است که حتی خود سردبیران آمازون وقتی آنها را به دست می‌گیرند تا زمانی که به انتهای کتاب نرسند، نمی‌توانند آن را زمین بگذارند! در واقع این داستان‌ها شاهکار‌های ادبی قرن‌ها ذوق و تخیل نویسندگان بزرگ و دوست‌داشتنی است که خواننده از خواندن چندباره آثارشان هرگز خسته نمی‌شود.

آمازون

البته نگران نباشید، آمازون با هوشمندی به این نکته توجه داشته که با بررسی پیش از ارسال کتاب‌ها، مطمئن شود که شما این عناوین را در کتابخانه منزل نداشته باشید، حتی اگر از جای دیگری به جز سایت آمازون خرید کرده باشید. شرکت اعلام کرده برای این کار از سابقه خرید‌های اخیر شما استفاده می‌کند تا کتاب‌های تکراری برای‌تان ارسال نشود و برای اطمینان بیشتر، شما این امکان را دارید که پیش از دریافت، لیست کتاب‌های موجود در جعبه را مورد تائید قرار دهید و سپس فرایند ارسال کتاب‌ها برای‌تان انجام گیرد.

این اولین بار است که شرکت آمازون از کتاب‌های فیزیکی (نسخه چاپی) به عنوان بخشی از امکانات عضویت پرایم خود استفاده می‌کند. در گذشته کتاب‌های الکترونیکی Kindle، مجلات الکترونیکی، راهنما‌های مسافرتی و… به عنوان بخشی از برنامه مطالعه پرایم در نظر گرفته شده بود اما انتخاب و ارسال کتاب‌های چاپی با کاغذ و جوهر واقعی تاکنون سابقه نداشته است.

2 در مورد “آمازون با ایده جعبه‌ کتاب‌های پرایم امیدوار است کودکان بار دیگر به خواندن علاقه‌مند شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH