سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین برند اسمارت‌فون طی 3 ماهه نخست سال 2018 را از آن خود کرد

از 3 ماهه سوم سال 2013 به بعد برای نخستین بار فروش فصلی اسمارت‌فون‌ها در چین به کم‌تر از 100 میلیون دستگاه رسید و این مسئله موجب افت 2.9 درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه نخست سال گردید. در بازه زمانی 3 ماهه ژانویه تا مارس، مجموعا 334.3 میلیون هندست به فروش رسید که از فروش 344.4 میلیون واحدی طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته کم‌تر است. در این دوره زمانی سامسونگ با نقل و انتقال مجموعا 78.2 میلیون دستگاه رتبه نخست میزان فروش را به خود اختصاص داد که در مقایسه با فروش 80.1 میلیون دستگاه این کمپانی در سال گذشته کاهش 2.4 درصدی را نشان می‌دهد. در واقع به دلیل کاهش شمار کلی گوشی‌های عرضه شده به بازار، سهم 23.3 درصدی سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند به 23.4 درصد افزایش پیدا کرد.

سامسونگ و اپل جایگاه خود به عنوان 2 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان را حفظ کردند

شرکت اپل با توجه به فروش 52.2 میلیون واحدی آی‌فون طی 3 ماهه نخست سال جاری که در گزارشات قبلی به آن اشاره شده بود، در جایگاه دوم قرار گرفت و رشد 2.8 درصدی مجموع فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کرد. این کمپانی موفق شد سهم خود از بازار را به 15.6 درصد افزایش دهد؛ اگرچه میانگین قیمت فروش 728 دلاری اپل پایین‌تر از سطح انتظارات بود. این رقم در مقایسه با میانگین قیمت فروش 658 دلاری به ثبت رسیده در سال گذشته بالاتر است. جایگاه سوم به هواوی اختصاص یافت. این تولیدکننده چینی با فروش 39.3 میلیون دستگاه گوشی طی دوره زمانی 3 ماهه توانست سهم خود از بازار را به 11.8 درصد افزایش داده و رکورد جدیدی را ثبت نماید. این پدیده رشد 13.8 درصدی تعداد هندست‌های عرضه شده را به دنبال داشت که با توجه به تصمیم ناگهانی سرویس‌دهنده‌های مخابراتی AT&T و ورایزن مبنی بر عدم عرضه گوشی هواوی میت 10 پرو چندان نامطلوب به نظر نمی‌رسد.

شیائومی در کشورهای خارجی نظیر هند با رشد چشم‌گیر میزان فروش محصولاتش مواجه شد و این موضوع به رشد 87.8 درصدی فروش کلی سال گذشته کمک شایانی کرد. این کمپانی با فروش 28.8 میلیون دستگاه، سهم 8.4 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون‌ها را طی دوره زمانی 3 ماهه به خود اختصاص داد. در 3 ماهه نخست امسال اوپو 23.9 میلیون دستگاه را به فروش رساند و با سهم 7.1 درصدی از بازار در جایگاه پنجم قرار گرفت. این رقم نسبت به سهم 7.5 درصدی کمپانی در سال گذشته کاهش یافته است.

3 در مورد “سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین برند اسمارت‌فون طی 3 ماهه نخست سال 2018 را از آن خود کرد”

  1. سامسونگ باید سیاست های فروشش رو تغییر بده و از تعدد مدل های پایین و میانرده جلوگیری کنه
    الان دیگ نباید مدل جدیدی از سری a معرفی کنه و همینطور سری جی امیدوارم بیشتر از ۴مدل نشه
    اگر این کار رو بکنه هم هزینه های تولید و بازاریابیش کمتر میشه و هم کاربر دیگه گیج نمیشه برای انتخاب مدل و هم اینکه توسعه و پشتیبانیش خوب میشه
    الان بنظرم نوکیا بهترین کارو داره انجام میده البته اونم داره مدل های بی فایده و تکراری میزنه و همینطور نامگذاری گوشی هاش خیلی بده باید از پایین رده تا بالارده رو گروه بندی کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH