معرفی هفت ویژگی پنهان در سیستم‌عامل اندروید

سیستم‌عامل محبوب اندروید بارها و بارها با ویژگی‌های کاربردی فراوانی به طرفداران آن ارایه شده است که البته بسیاری از آن‌ها به‌طور کامل برای کاربران آشکار نیستند و یا شاید حتی در پشت منوهای مخفی پنهان شده‌اند! در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از ویژگی‌های مفید اما پنهان این سیستم‌عامل بپردازیم که شاید تاکنون از آن‌ها استفاده نکرده باشید؛ با ما همراه باشید.

دوبار ضربه‌زدن برای جابه‌جایی سریع بین برنامه‌ها

اگر شما از گوشی‌هایی با اندروید نوقا و یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کنید، این یک مزیت برای شماست. اگر دوبار روی دکمه برنامه‌های اخیر ضربه بزنید، بلافاصله برنامه قبلی برای شما باز می‌شود. این یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به جابه‌جایی بین دو برنامه است. برای مثال شما می‌توانید با بهره‌گیری از این راه بین یک برنامه صفحه گسترده و ماشین حساب و یا هر ترکیب دیگر از برنامه‌هایی که برای شما معنی دارند، جابه‌جا شوید.

سرعت بخشیدن به انیمیشن‌ها

معمولا نمایش انیمیشن‌های صفحه نمایش بین برنامه‌های اندروید طول می‌کشد، اما اگر شما می‌خواهید تلفن‌همراه خود را سریع‌تر کنید و سرعت انیمیشن‌ها را افزایش دهید، یک راه عالی برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا باید گزینه‌ Developer Options را فعال کنید. برای انجام این کار، به منوی تنظیمات بروید و از قسمت About Phone هفت بار روی گزینه build number ضربه بزنید. کار تمام است؛ اکنون Developer Options فعال شد و شما یک توسعه‌دهنده هستید! 

پس از فعال کردن این قابلیت، یک منوی جدید با عنوان Developer Options در منوی تنظیمات نمایش داده می‌شود. روی آن ضربه بزنید و سپس به بخش Drawing بروید و مقدار Window Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration scale را افزایش دهید.

نکته: در برخی از گوشی‌ها بخش Drawing به‌صورت مجزا ارایه نشده است؛ بنابراین گزینه‌های Window Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration scale، به‌صورت مستقیم در قسمت Developer Options، نمایش داده می‌شوند.

توصیه می‌شود مقادیر گزینه‌های فوق را به “5x.” تغییر دهید، که به‌طور موثر سرعت انیمیشن‌ها را دو برابر می‌کند. شما می‌توانید کاملا آن‌ها را حذف کنید، اما این کار باعث می‌شود که همه چیز برای‌تان خسته‌کننده باشد و معمولا توصیه نمی‌شود.

تنظیم نوار وضعیت با استفاده از سیستم تونر UI

نوار وضعیت معمولا با کمی درهم‌ریختگی همراه است. به‌عنوان مثال اطلاعاتی درباره ساعت، ‌میزان درصد باتری، فعال بودن یا نبودن وای‌‌فای و اینترنت همراه، بلوتوث، زنگ هشدار و بسیاری موارد دیگر در این قسمت نشان داده می‌شوند که شاید چندان هم از برخی از آن‌ها استفاده نکنید. اگر می‌خواهید نوار وضعیت خود را با حذف برخی از این آیکون‌ها کمی سر و سامان بدهید نیاز به سیستم UI Tuner دارید. این یک منوی پنهان در اندروید است که اجازه می‌دهد تا برخی از تنظیمات سفارشی را انجام دهید.

برای فعال کردن منو بر روی هر گوشی تلفن اندرویدی که اندروید مارشمالو و یا نسخه جدیدتر آن را اجرا می‌کند، نوار وضعیت را به پایین اسکرول کنید و نماد چرخ‌دنده را برای مدتی طولانی فشار دهید. بعد از چند ثانیه تنظیم‌کننده سیستم UI فعال خواهد شد. اگر یک نماد آچار در کنار آیکون چرخ‌دنده وجود داشته باشد، این منو کار می‌کند.

همچنین، برای استفاده از Tuner UI، کافی است مسیر Settings > System UI Tuner، را دنبال کرده و سپس گزینه Status Bar را انتخاب کنید. در این‌جا فقط آیکون‌های موردنظر را که نمی‌خواهید از طریق نوار وضعیت به آن‌ها دسترسی داشته باشید، غیرفعال کنید.

مشاهده اعلان‌ها را رد کنید

هنگامی‌که شما اعلانی را رد می‌کنید، در واقع به‌صورت موقت آن را از نوار وضعیت حذف کرده‌اید. اما آن‌ها برای همیشه حذف نشده‌اند چراکه اندروید تمام اعلان‌هایی که شما می‌توانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید را حفظ می‌کند. شما باید از طریق یک ویجت در صفحه اصلی خود به این تنظیم دسترسی پیدا کنید.

برای این کار، برای مدت طولانی یک منطقه باز از صفحه اصلی خود را لمس کنید و سپس Widgets را انتخاب کنید. ویجت تنظیمات را پیدا کنید و سپس نماد آن را به مدت کمی طولانی لمس کنید و آن را به صفحه اصلی بکشید. با انجام این کار یک منو برای‌تان باز می‌شود که در آن از شما می‌خواهد آن‌چه که می‌خواهید آیکون آن به این بخش اضافه شود را انتخاب کنید، شما فقط Notification Log را برگزینید.

تذکر: این ترفند برای کاربران گوشی‌های سامسونگ در دسترس نیست. برای این منظور شما باید از یک برنامه به نام Notification Saver استفاده کنید.

 

حالت یک‌دستی در Gboard

ا یک طرف حرکت می‌کند. برای حرکت آن به سمت دیگر، از دکمه فلش کنار صفحه استفاده کنید. همچنین برای بازگشت به یک صفحه کلید کامل، روی دکمه‌ای یک آیکون تمام صفحه را نشان می‌دهد ضربه بزنید. 

1 در مورد “معرفی هفت ویژگی پنهان در سیستم‌عامل اندروید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH