رونمایی از اسمارت‌فون‌های میان‌رده گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس توسط سامسونگ

کمپانی سامسونگ 2 دستگاه میان‌رده از سری گلکسی A خود را با نام‌های گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس معرفی کرد. اخیرا برخی جزئیات این هندست‌ها فاش شد و اکنون از اکثر مشخصات این اسمارت‌فون‌ها آگاهی داریم. هر 2 دستگاه دارای سیستم‌عامل اندروید اوریو هستند و از نمایشگرهای سوپر امولد بهره می‌گیرند.

سامسونگ گلکسی A6 مجهز به یک صفحه نمایش 5.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن اچ‌دی‌ پلاس است و گلکسی A6 پلاس نیز به همراه یک نمایشگر 6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس روانه بازار می‌شود. مشخصه برجسته گلکسی A6 پلاس، وجود دوربین پشتی دوگانه شامل 2 سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی است. گلکسی A6 دارای یک دوربین اصلی منفرد با رزولوشن 16 مگاپیکسل خواهد بود.

در بخش دوربین سلفی، گلکسی A6 و A6 پلاس به ترتیب مجهز به یک دوربین 16 و 24 مگاپیکسلی هستند. با نگاهی به مشخصات دوربین می‌توان گفت که سامسونگ با عرضه این هندست‌های میان‌رده بر جلب نظر طرفداران عکس‌های سلفی تمرکز نموده است. کمپانی‌های اوپو و ویوو حضور آفلاین پررنگی در هندوستان دارند و با دستگاه‌های دوربین محور خود شناخته شده‌اند.

از نظر عملکرد، گلکسی A6 مجهز به تراشه اگزینوس 7870 است و گلکسی A6 پلاس نیز از چیپست اسنپ‌دراگون 450 ساخت شرکت کوالکام بهره خواهد گرفت. هر 2 هندست در مدل‌هایی با 3 گیگابایت رم در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شوند.

اخیرا در هندوستان، کمپانی‌های شیائومی و وان‌پلاس به ترتیب بخش هندست‌های اقتصادی و میان‌رده بازار آنلاین اسمارت‌فون را به انحصار خود درآورده‌اند. هنوز این 2 شرکت حضور آفلاین مناسبی در بازار ندارند و سامسونگ با عرضه گوشی‌های هوشمند جدید خود به دنبال رقابت با اوپو و ویوو است؛ کمپانی‌هایی که در حال حاضر بر بازار آفلاین سیطره دارند.

قیمت‌گذاری سامسونگ گلکسی A6 از 309 یورو (حدودا 24700 روپیه هند) آغاز می‌شود و گلکسی A6 پلاس نیز با قیمت 359 یورو (حدودا 28700 روپیه هند) فروخته خواهد شد. هر 2 دستگاه در مدل‌های رنگی مشکی، طلایی، آبی و بنفش کم‌رنگ روانه بازار می‌شوند.

 

جمع‌بندی

هندست‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ حقیقتا قدرتمند هستند؛ اگرچه عدم ارتقا دوربین و باتری کمی ناخوشایند است. با این‌حال صفحه نمایش جدید هندست‌های مذکور بسیار جذاب بوده و وجه تفاوت واقعا بزرگی برای آن‌ها به‌شمار می‌آیند. سامسونگ بیش‌تر امکانات مدنظر ما را به همراه گوشی‌های گلکسی A6 و گلکسی A6 پلاس ارایه نموده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH