آشنایی با پنج ویژگی جالب و جدید مرورگر مایکروسافت اج

مایکروسافت با هدف تبدیل اج به بهترین مرورگر در دسترس کاربران همواره آن را بهبود بخشیده و ارتقا می‌دهد. علاوه‌بر معرفی تعدادی ویژگی‌های جدید و تنظیمات آپدیت شده و مفید برای حفظ حریم خصوصی، ویندوز 10 در به‌روزرسانی بهاره خود یک غشای نقره‌ای رنگ جدید را به مرورگر وب مایکروسافت اضافه کرده است. طراحی روان مایکروسافت در نوار عنوان مرورگر بسیار رضایت‌بخش بوده و در حال حاضر شاهد یک اثر شفاف و دلپذیر به جای رنگ خاکستری خسته‌کننده هستیم.

در ادامه این مطلب به پنج ویژگی برتر که همراه با آپدیت بهاره ویندوز 10 به مرورگر مایکروسافت اضافه شده است می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

بی‌صدا کردن برگه‌ها

مرورگر اج در نهایت با دستیابی به قابلیت بی‌صدا کردن تب‌ها تنها با یک کلیک بالاخره به کروم و فایرفاکس رسید. برای این کار فقط باید روی نماد بلندگو زبانه مورنظر کلیک کنید تا هر صدای در حال پخش را خاموش کنید و مجددا در صورت نیاز برای پخش صدا روی آن کلیک کنید. البته انجام این کار بسیار ساده‌تر از ترفندی است که کروم برای این منظور در نظر گرفته است. برای این کار در مرورگر کروم باید روی برگه‌ موردنظر راست کلیک کرده و سپس از منوی ارایه شده گزینه mute a tab را انتخاب کنید.

پرکردن فرم‌های وب به‌صورت خودکار (Autofill)

مایکروسافت برای این‌که از سایر رقبای خود عقب نماند بالاخره ویژگی Autofill را به مرورگر خود اضافه کرد و در حال حاضر شما به‌راحتی می‌توانید فرم‌های موجود در وب را با استفاده از این قابلیت و در کمترین زمان پرکنید. این ویژگی براساس اطلاعات مشابهی که قبلا نیز در آن‌ها وارد کرده‌اید، فرم‌های وب را پر می‌کند.

برای استفاده از این قابلیت Autofill کافی است پانل تنظیمات را باز کرده و به پایین اسکرول کنید. سپس روی دکمه مشاهده تنظیمات پیشرفته (View advanced settings) کلیک کنید تا به بخش جدید تنظیمات Autofill دسترسی پیدا کنید.

در این‌جا می‌توانید آن را برای ذخیره کلمه عبور، اطلاعات وارد شده در فرم‌های وب مانند نام، آدرس، ایمیل و موارد مشابه و همچنین کارت‌های اعتباری خود تنظیم کنید. البته توانایی مدیریت گذرواژه‌ها ویژگی جدیدی نیست، اما توانایی ایجاد پروفایل‌های مختلف برای تکمیل فرم‌های تکمیلی و اضافه کردن اطلاعات کارت اعتباری یک ویژگی جدید است.

چند تذکر درباره ویژگی Autofill:

  1. مرورگر اج شماره کارت اعتباری شما را ذخیره می‌کند، اما برای جلوگیری از خریدهای غیرمجاز بهتر است کد سه رقمی در پشت کارت خود را ذخیره نکنید.
  2. به دلیل وجود مسائل امنیتی توصیه می‌شود که از این ویژگی استفاده نکنید چراکه ممکن است اطلاعات شما به‌راحتی در اختیار هکرها و افراد سودجو قرار گیرد و علیه خودتان استفاده شود.

هاب بهتر و بزرگ‌تر

هاب در واقع همان پانلی است که از لبه سمت راست صفحه قابل دسترسی است و در آن شما می‌توانید لیست مطالعه صفحات مورد علاقه، تاریخچه وب‌گردی، دانلودهای در حال انجام و یا به اتمام رسیده و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنید. پیش از این، هاب یک ستون باریک بود که در کنار صفحه نمایش قرار می‌گرفت اما در حال حاضر، استفاده از آن بسیار گسترده‌تر و ساده‌تر شده است.

هاب همچنین یک دکمه ایجاد پوشه جدید (Create new folder) را اضافه کرده که در نسخه‌های قبلی در پشت منوی متنی راست‌کلیک پنهان شده بود. پیشرفت‌های کوچک اما متفکرانه، هاب اج را بزرگ‌تر و بهتر می‌کند.

بهبود نمایش تمام‌صفحه

تا پیش از این با ضربه زدن روی دکمه F11 برای ورود به حالت تمام صفحه، همیشه شاهد نوعی کمبود و یا به عبارت بهتر بی‌سلیقه‌گی در اج بودیم، زیرا هنگامی‌که شما به بالای صفحه خود حرکت می‌کردید، تمام آن‌چه که این مرورگر به شما نشان می‌داد سه دکمه در گوشه بالا سمت راست برای کوچک کردن سایز پنجره، خروج از حالت تمام‌صفحه یا بستن مرورگر بود. این بدان معنی است که شما برای انجام هرکاری غیر از این سه اقدام نیاز به خروج از حالت تمام‌صفحه این مرورگر داشتید. اما در به‌روزرسانی جدید اج، هنگامی‌که ماوس را در حالت تمام‌صفحه به بالای صفحه می‌برید، علاوه‌بر مشاهده این سه دکمه، برگه‌های باز و نوار آدرس را مشاهده خواهید کرد.

چاپ صفحات وب بدون درهم‌ریختگی

اگر بر روی چاپ صفحات وب اصرار دارید ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت قطعا برای شما کاربردی خواهد بود. این ویژگی درست مانند زمانی‌که در حالت خواندن یک مطلب قرار دارید برای چاپ یک صفحه عمل می‌کند؛ بدین معنی که اج اکنون اجازه می‌دهد تا صفحات وب را بدون آگهی‌ها و تصاویر چاپ کنید. هنگامی‌که شما کلیدهای Ctrl-P را برای چاپ یک صفحه فشار می‌دهید، شاهد یک گزینه چاپ جدید کاملا رایگان خواهید بود که با استفاده از آن تنها متن‌های موجود در صفحه برای شما پرینت گرفته می‌شود.

3 در مورد “آشنایی با پنج ویژگی جالب و جدید مرورگر مایکروسافت اج”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH