4 دلیل برای آنکه هواوی نوا 3e را بخریم!

در این مقاله می‌خواهیم خلاقیت‌های بسیار ویژه‌ای که بر روی هواوی نوا 3e عرضه شده‌اند را بررسی کرده و ببینیم که این تلفن همراه چه موارد خلاقانه و جذابی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. در ادامه تعدادی از این قابلیت‌ها که بر روی این دستگاه به‌صورت غافلگیرکننده‌ای خوب از کار درآمده‌اند، برای شما معرفی خواهیم کرد.

شاید به نظر برسد که برخی از این موارد، نوآوری‌های مختص این تلفن همراه نیستند و پیش از این آن‌ها را بر روی دستگاه‌های دیگر دیده‌اید ولی باید گفت که این موارد تقریبا برای نخستین بار بر روی یک همراه میان رده عرضه شده‌اند و همین امر نیز موجب شده است که نوا 3e به یک محصول ویژه بدل شود.

نمایشگری مدرن با قابلیت شخصی‌سازی

نمایشگرهای تلفن‌های همراه هوشمند معمولا از قابلیت‌های بسیار محدودی درزمینه شخصی‌سازی نمایشگر بهره‌مند هستند و هرچقدر که مبلغ پرداختی شما برای دستگاه کاهش می‌یابد، قابلیت‌های کمتری را بر روی نمایشگر دریافت می‌کنید؛ ولی هواوی نوا 3e با سایر محصولات تفاوت دارد. این دستگاه به یک نمایشگر فول ویو با شکاف بالایی نمایشگر مجهز است ولی اگر بخواهید، می‌توانید این قابلیت را تغییر داده و نمایشگر این دستگاه را به‌صورت عادی و بدون آن شکاف مورد استفاده قرار بدهید.

از سوی دیگر رابط کاربری این دستگاه به نحوی طراحی شده است که می‌توان چیدمان آیکون نرم‌افزارها را نیز بر اساس دو وضعیت مختلف تنظیم کرد. این چیدمان به وضعیت کلی جایگیری در صفحه مربوط است و ارتباطی به جابجا کردن آن‌ها در صفحات مختلف نمایشگر ندارد. از سوی دیگر قابلیت‌های شخصی‌سازی محتوای قابل نمایش روی هواوی نوا 3e نیز به‌اندازه‌ای جالب هستند که با تغییر دادن آن‌ها در بازه‌های زمانی هرچند ماه یک‌بار ممکن است حس داشتن یک تلفن همراه جدید را تجربه کنید.

امنیت به توان دو

وقتی که تلفن‌های همراه تنها به مواردی مانند رمز عبور یا رسم مسیر حرکت بین چند دایره وابسته بودند، امکان هک کردن و گشودن دستگاه بسیار راحت‌تر بود و به همین دلیل نیز ساختار جدیدی به نام حسگرهای زیستی مطرح شد. تلفن‌های همراه ابتدا به حسگرهای اثرانگشت مجهز شدند و پس از یکی دو سال، حسگرهای تشخیص چهره به پرچم‌داران راه پیدا کردند.

هواوی نوا 3e نه‌تنها توانست تا برای نخستین بار این حسگرها را به دستگاه‌های میان رده بیاورد بلکه این کار را بدون حذف کردن حسگر اثرانگشت انجام داد. به‌این‌ترتیب اگر مشکلی پیش‌آمده و چهره شما تغییر کرده باشد، بازهم راه سریعی برای دسترسی به دستگاه خواهید داشت و با قرار دادن انگشت خود می‌توانید به‌سرعت قفل دستگاه را بازکنید. این سیستم‌های امنیتی به‌صورت همزمان بر روی دستگاه عرضه شده‌اند و همین امر نیز امنیت هواوی نوا 3e را به‌مراتب بالاتر برده است.nova 3e split screen

تصویر در تصویر

به‌شخصه باید اعتراف کنم که به‌شدت به مشاهده ویدیوهای آنلاین علاقه داشته و حتی به آن اعتیاد پیدا کرده‌ام. با این حال یکی از بزرگ‌ترین مشکلات من در زمان مشاهده ویدیوهای آنلاین، پیام‌های افرادی مانند همسر، مادر یا همکارانم است. این پیام‌ها مهم هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و از سوی دیگر خروج از صفحه‌نمایش ویدیو آنلاین به معنای از دست رفتن ویدیوی بافر شده و درنهایت مصرف بیشتر اینترنت است.

هواوی نوا 3e با عرضه کردن امکان استفاده از دو تصویر همزمان، به‌خوبی این مشکل را برای من حل کرده بود. با باز کردن دو صفحه در کنار هم به‌خوبی توانستم به‌صورت همزمان به تماشای فایل‌های ویدیویی پرداخته و درعین‌حال کارهای دیگر را انجام بدهم. این قابلیت در زمینه‌های مختلفی مانند گزارش‌گیری، مقایسه محتوا و غیره نیز برای من مفید بود و بدون شک داشتن چنین قابلیتی، امری نیست که امروزه بر روی تعداد زیادی از تلفن‌های همراه هوشمند میان رده قابل دسترسی باشد.

سلفی در محیط‌های کم‌نور

دوربین بیشتر تلفن‌های همراه فاقد فلش سلفی است. در معدود مواردی که چنین فلشی روی دستگاه تعبیه شده است نیز معمولا نور ایجاد شده به‌اندازه‌ای ضعیف است که نمی‌توان از آن به‌راحتی برای عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور استفاده کرد.

وقتی هواوی در بیانیه عرضه هواوی نوا 3e اعلام کرد که این دستگاه به قابلیت عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور مجهز است، فکر نمی‌کردم که این قابلیت چندان کاربردی باشد ولی وقتی که عکس‌های سلفی را با هواوی نوا 3e در محیط‌های کم‌نور گرفتم، متوجه شدم که این قابلیت تنها یک ادعا نیست بلکه کیفیت تصاویر به‌طور باورنکردنی‌ای مناسب از کار درمی‌آمد.

این قابلیت موجب شده است که به‌جای استفاده از فلش و مصرف بالای باتری ناشی از آن، یک روش نرم‌افزاری قابل‌اعتماد را در اختیار داشته باشیم که یکی از ویژگی‌های برجسته هواوی نوا 3e به‌حساب می‌آید. قابلیتی که کمتر دستگاهی از آن بهره‌مند است.

بلوتوث دوگانه

شاید در ابتدا داشتن دو بلوتوث فعال به‌صورت همزمان چندان مورد ضروری این نباشد ولی وقتی که در حال رانندگی هستید و سیستم بلوتوث شما به‌صورت همزمان به کارکیت خودرو و ساعت هوشمندتان وصل است، آنگاه درک خواهید کرد که این قابلیت چقدر کاربردی است.

داشتن دو بلوتوث فعال به شما آزادی عمل فراوانی را می‌دهد و این امر بر روی یک دستگاه میان رده به معنی یک مزیت ویژه است. البته با توجه به قابلیت شارژ سریع موجود بر روی این دستگاه نیز نباید نگران تخلیه شدن باتری به‌واسطه درگاه‌های بلوتوث بود و می‌توان در هر زمانی و در مدتی کوتاه این دستگاه را به‌سرعت به حجم معقولی از انرژی ذخیره شده در باتری مجهز ساخت.

کلام پایانی

قابلیت‌های ویژه بسیاری بر روی هواوی نوا 3e به چشم می‌خورند ولی در این مقاله تنها به تعدادی از برترین‌های آن‌ها اشاره کردیم. موضوع مهم این است که وقتی که قیمت این دستگاه را در نظر می‌گیریم، باور این‌که این حجم از امکانات در آن جای دارد برای ما دشوار خواهد بود ولی هواوی نوا 3e توانسته تا معادلات مرسوم در بازار را برهم بزند و به نظر من این محصول در جایگاهی بین محصولات میان رده و پرچم‌دار قرار می‌گیرد تا ثابت کند که عملکرد هواوی در جذب تمامی سلایق، بسیار مناسب و مطلوب است.

به‌طور قطع و بدون شک در آینده شاهد عرضه محصولات بیشتری با این سطح از استاندارد خواهیم بود ولی حافظه ما برای همیشه به یاد خواهد داشت که هواوی نوا 3e نخستین دستگاهی بود که امکانات پرچم‌داران و محصولات میان رده را با یکدیگر پیوند داد.

3 در مورد “4 دلیل برای آنکه هواوی نوا 3e را بخریم!”

  1. عجب ویژگی هایی واییی :|| خیلی منحصر به فرده واقعا :|| اخه هیچ کدوم از این ویژگی هایی که گفتین تو هیچ گوشی ای نیست :|| مخصوصا با این قیمت خیلی ارزون 😐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH