تصاویر جدید آی‌فون SE 2 وجود طراحی بدون‌حاشیه و فیس آی‌دی را تایید می‌کنند

از مدت‌ها پیش شایعات زیادی پیرامون گوشی کامپکت و جدید آی‌فون SE منتشر شده است؛ اما اخیرا شاهد افزایش میزان و شدت این قبیل شایعات هستیم. همگی می‌دانیم که هرکجا دود است، در آن‌جا آتش نیز وجود دارد. این جمله به اثبات رسیده است و این ضرب‌المثل در مورد اطلاعات لو رفته از اسمارت‌فون‌ها نیز غالبا صادق خواهد بود.

در حال حاضر شایعات از احتمال عرضه گوشی آی‌فون SE 2 یا آی‌فون SE 2018 در آینده‌ای نسبتا نزدیک خبر می‌دهند. مناقشه اصلی میان این گزارشات به شکل ظاهری آی‌فون SE جدید مربوط می‌شود. گزارشات محافظه‌ کارانه‌تر ادعا می‌کنند که در کنار پنل پشتی تماما شیشه‌ای دستگاه جهت تسهیل امکان شارژ بی‌سیم، مشخصات این هندست نیز به صورت محدود ارتقا پیدا خواهند کرد.

پنل پشتی مدل اصلی آی‌فون SE غالبا از آلومینیوم ساخته شده بود و در این سبک طراحی، امکان استفاده از ایده شارژ بی‌سیم وجود نداشت. با این‌حال اطلاعات اندکی در خصوص آی‌فون SE جدید فاش شده که با شیوه‌ای مهیج‌تر به توصیف این اسمارت‌فون می‌پردازند: آی‌فون SE 2 با طراحی مدرن و بدون‌حاشیه و بهره‌گیری از ماژول فیس آی‌دی، بسیار شبیه به پرچم‌دار ممتاز فعلی اپل یعنی آی‌فون X است.

آخرین تصویر لو رفته نویدگر وجود نمایشگر لبه به لبه و احتمالا فیس آی‌دی است

نظریه دوم به واقعیت نزدیک‌تر است؛ اگرچه همچنان برخی ابهامات و تردیدها به قوت خود باقی هستند. امروز روزی مسرت‌بخش است؛ چرا که کمپانی تولیدکننده کیس الیکسار (Olixar) اقدام به اشتراک‌گذاری تصاویر و طرح‌هایی نموده که شایعات مطرح شده در مورد بازطراحی کامل آی‌فون SE 2 را مورد تایید قرار می‌دهند. تصاویر عمدتا با محوریت محافظ صفحه اسمارت‌فون منتشر شده‌اند و اطلاعات چندانی را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. اطلاعات موجود به شرح زیر هستند:

  • یک تصویر کامل 3 بعدی از آی‌فون SE 2018 در کنار محافظ نمایشگر الیکسار (تصویر فوق)
  • مجموعه 3 عکس واقعی از نمونه نهایی محافظ صفحه نمایش
  • طرح‌های چندگانه در خصوص جزئیات و ابعاد محافظ صفحه نمایش

طراحی شماتیک آی‌فون SE 2 شایعه شده به همراه محافظ صفحه نمایش

در ادامه می‌توان عکس‌های واقعی و طرح‌های مورد بحث را مشاهده کرد.

اکنون در صورتی‌که افشای اطلاعات اسمارت‌فون‌ها را امری معمول تلقی نمایید، احتمالا متوجه خواهید شد که تولیدکنندگان کیس حتی پیش از معرفی دستگاه هدف، اقدام به تبلیغ کیس‌ها و محافظ‌های خود می‌کنند. معمولا این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که تاریخ رونمایی از گوشی تقریبا قابل پیش‌بینی باشد. کمپین‌های تبلیغاتی این موضوع را کمی زودتر درک می‌کنند و مهم آن است که تبلیغات پیش از معرفی رسمی اسمارت‌فون‌های واقعی اجرا شوند. به همین دلیل محافظ صفحه الیکسار به ما امید می‌دهد که آی‌فون SE 2 به زودی عرضه خواهد شد. به لحاظ تاریخی سابقه کمپانی الیکسار در مورد شایعاتی از این دست، غالبا (و نه همیشه) قابل استناد بوده است. طرح‌های شماتیک محافظ صفحه به نظر قانع‌کننده هستند؛ اما برای اثبات سبک طراحی یکسان آی‌فون SE جدید و آی‌فون X، دلایل محکمی به شمار نمی‌آیند.

آی‌فون SE 2 احتمالا وارد بازار خواهد شد، اما هنوز نمی‌توان از طراحی تکراری یا مدرن آن اطمینان داشت.

صرف‌نظر از مقوله طراحی، اکثر منابع نشان می‌دهند که آی‌فون SE 2018 از مشخصه‌های داخلی ارتقایافته مشابه با نمونه‌های موجود در آی‌فون 7 بهره‌مند خواهد شد. به عنوان مثال می‌توان به تراشه A10 Fusion اشاره کرد که همچنان عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. با این‌حال همچنان در خصوص برخی مشخصه‌ها نظیر دوربین دوگانه با قابلیت بزرگ‌نمایی، فناوری 3D Touch یا جک صوتی ابهاماتی وجود دارد.

2 در مورد “تصاویر جدید آی‌فون SE 2 وجود طراحی بدون‌حاشیه و فیس آی‌دی را تایید می‌کنند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH