نحوه مشاهده فایل‌های HEIF در ویندوز 10

فرمت‌های تصویری با کیفیت بالا موسوم به فایل‌های (HEIFs) یک نوع جدید از فرمت برای تصاویر است که در هنگام ذخیره‌سازی کارآیی بیشتری دارند. استفاده از این نوع فرمت به‌خصوص از زمان انتشار iOS 11 در سال گذشته گسترده شده است، چراکه این فرمت به‌وسیله HEIC اپل (High Efficiency Image Container)، به‌عنوان قالب فایل پیش‌فرض برای عکس‌های آی‌فون قرار گرفت.

اما در حالی‌که مایکروسافت با تبدیل HEIFها مانند HEIC به فرمت فایل JPEG سعی در برطرف کردن مشکل عدم نمایش این فایل‌ها در برنامه Photos ویندوز 10 داشت، باز هم کاربران قادر به باز کردن این فایل‌ها نبودند و اگر این تصاویر از طریق برنامه OneDrive آپلود شده باشند، برنامه Photos در ویندوز 10 همچنان هیچ راهی برای دیدن فایل‌های HEIF نداشت.

در حال حاضر، با نزدیک شدن به زمان به‌روزرسانی برنامه Photos، مایکروسافت به شما اجازه می‌دهد تا فرمت‌های فایل HEIF را مشاهده کنید. در صورتی‌که شما فایل‌های HEIF را به شکل صحیح در گالری خود ذخیره کرده باشید، این شرکت یک بنر تبلیغاتی پاپ‌آپ را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید از طریق آن افزونه HEIF جدید آن را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

اما در صورتی‌که بنا به هر دلیلی این بنر به شما نشان داده نشود به‌راحتی می‌توانید آن را به‌صورت دستی و از طریق این لینک دانلود کنید. پس از نصب، شما باید بتوانید فایل HEIF را در ویندوز 10 خود مشاهده و ویرایش کنید.

2 در مورد “نحوه مشاهده فایل‌های HEIF در ویندوز 10”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH