مایکروسافت سرفیس هاب 2 با نمایشگر 50 اینچی 4K معرفی شد

با اینکه طبق شایعات قبلی مایکروسافت قصد تعطیلی خط تولید سرفیس هاب را داشت اما امروز از سرفیس هاب 2 رونمایی شد. این محصول جذاب که محبوبیت‌ زیادی در بین مراکز درمانی و شرکت‌های پیشرو و مدرن جهان دارد نسخه ارتقا یافته کامپیوتری مشهور به نام شریک کاری (Business Collaboration Computer) است و همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید با نسخه قبلی تفاوت‌های بسیاری دارد (تصویر بالای سرفیس هاب 2 و تصویر پایینی سرفیس هاب 1).

مایکروسافت

مایکروسافت

مایکروسافت فعلا اطلاعاتی در مورد مشخصات سخت افزار داخلی آن ارایه نکرده است اما انتظار می رود این محصول فوق‌العاده جالب مجهز به پردازنده نسل چهارم Haswall شرکت اینتل باشد. به علاوه این کامپیوتر دارای یک صفحه نمایش 50.5 اینچی با وضوح تصویر 4k است. جهت اطلاع شما باید گفت مدل قبلی از یک صفحه نمایش 55 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل برخوردار بود. هر چند اندازه آن اندکی کوچک شده است اما کیفیت نمایش تصاویر بسیار افزایش یافته است. این نکته را نیز بگوییم که برخلاف سرفیس هاب 1 که دارای مدل‌های بزرگ‌تر نیز بود، تاکنون مایکروسافت هیچ اشاره‌ای در مورد ساخت مدل‌های بزرگ‌تر  برای سرفیس هاب 2 نکرده است.

یکی از ویژگی‌های خوب سرفیس هاب 2 کاهش حاشیه نمایشگر است که تقریبا بدون لبه طراحی شده که علاوه بر ظاهر مدرن‌تر این امکان را فراهم نموده تا از قابلیت کاشی‌سازی نمایشگر‌ها استفاده کنید. به این معنا که اکنون می‌توان چندین سرفیس هاب 2 را به یکدیگر متصل نمود و تشکیل یک صفحه نمایش گسترده و عریض را داد. از این ویژگی می‌توان برای نمایش تصاویر هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی (Portrait or Landscape) استفاده نمود.

شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با همکاری شرکت مشهور مبلمان Steelcase توانسته‌اند قاب‌ها و چارچوب‌های جدیدی را طراحی و آماده نمایند تا حرکت و جابه‌جایی سرفیس هاب 2 با راحتی بیشتر و سریع‌تر انجام بپذیرد. این ویژگی به همراه وضوح تصویر 4k را حدود یک سال و نیم پیش شرکت گوگل در تخته دیجیتالی Jamboard ارایه نموده بود. در هر صورت با استفاده از طراحی جدید اکنون می‌توان سرفیس هاب 2 را به راحتی حرکت داد و حتی نمایشگر را در جهات‌ عمودی و افقی چرخاند. نکته قابل توجه این است که با چرخیدن نمایشگر دوربین‌های 4k که بر روی آنها تعبیه شده نیز چرخیده و زاویه دیدش را اصلاح خواهد کرد.

به علاوه همان‌طور که انتظار می‌رفت این محصول دارای بلند‌گو‌های یکپارچه و میکروفون‌های دور برد بوده که برای کار با دستیار هوشمند مایکروسافت یعنی کورتانا و همچنین نرم‌افزار تماس تصویری اسکایپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مایکروسافت اعلام کرده است که در ادامه سال جاری نمونه‌های آزمایشی سرفیس هاب 2 به منظور بررسی بهتر در اختیار شرکای تجاری و شرکت‌های منتخب قرار می‌گیرد و بعد از دریافت بازخورد‌ها و پیشنهادات، از سال 2019 به طور کامل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. به علاوه در ماه آینده اطلاعات کامل‌تری در مورد این محصول ارایه خواهد شد. اگر شما نیز علاقه‌مند به دریافت و تست این محصول هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت مایکروسافت از این لینک نسبت به ثبت‌نام و دریافت اطلاعات تکمیلی اقدام نمایید.

1 در مورد “مایکروسافت سرفیس هاب 2 با نمایشگر 50 اینچی 4K معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH