اپل همچنان خواستار پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری توسط سامسونگ است!

ماجرای جنگ حقوقی دو غول دنیای گوشی‌های هوشمند به سال 2011 بر می‌گردد، زمانی که اپل از سامسونگ به دلیل نقص حق ثبت اختراع خود شکایت کرد. دیوایس‌هایی که امروز دیگر تولید نمی‌شوند و حتی در بازار به سختی می‌توانید آنها را پیدا کنید اما تنور مبارزه بین وکلای هر دو شرکت همچنان گرم است.

اپل

بر اساس مفاد این پرونده و رای صادره دادگاه در سال 2012، نتیجه دادرسی به نفع شرکت اپل اعلام گردید و مقرر شد سامسونگ مبلغی بالغ بر 1.05 میلیارد دلار خسارت به اپل بپردازد. اما از طرف دیگر سامسونگ نیز با اعتراض به این رای، خواستار تجدید‌نظر در مورد مبلغ جریمه درخواستی توسط اهالی کوپرتینو شد. دادگاه تجدید نظر اکنون برگزار شده و اپل همچنان خواستار یک میلیارد دلار خسارت از رقیب دیرینه خود است. لازم به ذکر است که سامسونگ اتهام نقض حق اختراع اپل را رد نمی‌کند اما نسبت به میزان این جریمه اعلام شده معترض بوده و پرداخت مبلغی بسیار کمتر در حدود 28 میلیون دلار را در عوض این تخلف، به اپل پیشنهاد کرده است!

بیل لی، وکیل شرکت اپل در این رابطه عنوان نموده که شرکت سامسونگ با بهره‌گیری از اختراع مورد بحث، مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار سود به جیب زده است پس باید به همین میزان نیز جریمه بپردازد اما از طرف دیگر سامسونگ نیز معتقد است تنها باید جریمه مرتبط به ساخت آن قسمت از اجزای محصولی که حاصل استفاده غیر مجاز از این پتنت بوده است را بپردازد نه تمام سود فروش حاصل از کل دستگاه‌هایی که بعد از نقض این پنتت به فروش رسیده است، که این رقم به گفته سامسونگ تنها چیزی در حدود 28 میلیون دلار خواهد بود نه بیشتر!

جان کوئین، وکیل شرکت سامسونگ نیز در این رابطه گفته است که اپل در این دادگاه به دنبال بالا کشیدن تمام سود فروش کل گوشی‌ها است در حالی که پتنت‌های غیر مجاز استفاده شده مربوط به شرکت اپل بسیار اندک و ناچیز هستند؛ پس باید جریمه نیز تنها مربوط به همان قطعات و بخش‌هایی که مرتبط به استفاده بدون مجوز از پتنت اپل بوده است محدود شود نه به تمام اجزای گوشی ساخته شده !

قطعا دادگاه این پرونده جنجالی و جالب چند ماه زمان خواهد برد و دنیای فناوری گوشی‌های هوشمند و طرفداری اپل و سامسونگ هر دو به نظاره این رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیر خواهند نشست تا ببینند در نهایت چه بلایی بر سر ناقضان حق ثبت اختراع خواهد آمد. اتهامی که گریبان‌گیر بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز هست.

1 در مورد “اپل همچنان خواستار پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری توسط سامسونگ است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH