دنیایی از افتخار، نگاهی به تاریخچه و ماهیت برند Honor

Honor

برند Honor‌ برای یک نام بسیار آشنا به‌حساب می‌آید و بسیاری از کاربران چند سالی است که همراه‌های این شرکت را در دست داشته یا آن را در دستان نزدیکان خود می‌بینند. با این‌ وجود یک باور نادرست در میان جامعه مخاطبین بازار تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد که بر اساس آن، Honor و هواوی یکسان پنداشته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که چرا این دو برند متفاوت هستند و تاریخچه شکل‌گیری این شرکت و ماهیت برند Honor چیست.

یک برند مستقل به نام Honor

بگذارید اول‌ از همه به این موضوع مهم رسیدگی کنیم: Honor یک برند کاملا مستقل با ماهیت تجاری مخصوص به خودش است. با این حساب ممکن است بپرسید که تکلیف هواوی چه خواهد شد؟ هواوی و Honor دو برند چینی هستند که همکاری تنگاتنگ و پیمان برادری دارند. به‌نوعی هر دو شرکت به یک بدنه اصلی متصل هستند ولی در عمل این شرکت‌ها دو ماهیت مجزای تجاری هستند.

برای مثال جالب است بدانید که شرکت خودروسازی سئات و فولکس‌واگن، در عمل شرایطی یکسان دارند. سئات در بازار اسپانیا مشغول است و فولکس‌واگن در بازار آلمان ولی هیچ‌کس این دو را یکسان نمی‌داند. مثال بارز دیگری از شرایطی از این‌ دست را می‌توان در بازار تلفن‌های همراه هوشمند پیدا کرد. شرکت هندی مایکرو مکس و شرکت هندی YU هر دو توسط یک بدنه ساخته شده‌اند ولی دو ماهیت تجاری کاملا مستقل هستند.

بگذارید برای شفاف‌سازی جریان به شما بگوییم که اگر روزگاری یکی از این دو برند (Honor و هواوی) تصمیم بر این بگیرند که پروژه خود در دنیای تلفن‌های همراه را به هر دلیلی پایان بدهند، برند دیگر به‌راحتی می‌تواند به کار خود ادامه بدهد درحالی‌که اگر هر دو برند یکسان باشند، عدم فعالیت یکی از آن‌ها بر روی دیگری اثر جدی‌ای خواهد گذاشت.

در حقیقت بهترین روش ممکن برای تشریح وضعیت برندهای Honor و هواوی این است که بدانید هواوی برند مادر بوده و در سال 2011 میلادی، یک زیرگروه از برندهای خود به نام Honor ایجاد کرد. البته عملیاتی شدن قطعی فعالیت‌های این برند تقریبا دو سال طول کشید و Honor برای مدت زمانی نسبتا طولانی در سایه آماده رقابت می‌شد. این زیرگروه به‌قدری موفق عمل کرد و رشد آن به‌اندازه‌ای مطلوب بود که مدیریت اصلی شرکت تصمیم گرفت تا ماهیت تجاری مستقلی به آن ببخشد. از آن به بعد Honor و هواوی با هم مراودات فراوانی دارند ولی تصمیمات مدیریتی، رویکرد عرضه و تمامی این موارد در آن‌ها به‌صورت مستقل اتخاذ شده و اجرایی می‌شوند.

عبور از مرزهای چین

Honor در ابتدای کار با بازار محلی خود یعنی چین شروع به کار کرد ولی اهداف و جاه‌طلبی‌های این برند به‌اندازه کافی بالا بود که هر چقدر سریع‌تر به سراغ بازار بین‌المللی برود. نتیجه این امر نیز این بود که نخستین تلفن همراه این شرکت در یک کشور دیگر در منطقه عرضه شد و Honor 3C به‌عنوان نخستین سفیر بین‌المللی این برند پا را به خارج از مرزهای چین نهاد.

پس‌ از آن، مدت زمانی زیادی نگذشت که Honor مرزهای قاره‌ای را نیز پشت سر بگذارد و در همان سال 2014 و در نشستی در خاک آلمان و شهر برلین، تلفن همراه Honor 6 به‌عنوان نخستین سفیر این شرکت در اروپا معرفی شد. رشد این شرکت به‌اندازه‌ای بود که خیلی سریع در 74 کشور دنیا شاهد عرضه محصولاتش بودیم.

سال 2015 سال شکوفایی این شرکت بود و در نیمه نخست سال، رکورد فروش کل سال 2014 برای این شرکت تامین شده و Honor موفق به فروختن 20 میلیون دستگاه تلفن همراه شد. این آمار درخشان در نیمه دوم سال نیز ادامه پیدا کرد و با توجه به عرضه Honor 7 در بازارهای جهانی، سودی سرشار نصیب این کمپانی شد.

این شرکت در سال 2016 در نمایشگاه CES شرکت کرده و جایگاه خود در بازار آمریکا را نیز محکم ساخت. از سوی دیگر یک سال بعد و در سال 2017 تلفن همراه هوشمند ویژه این کمپانی یعنی Honor 6X توانست در میان برترین‌های این نمایشگاه قرار بگیرد تا مشخص شود که روند رو به رشد این برند، کاملا با برنامه‌های انجام شده در سطح مدیریتی و سلیقه کاربران همسو است.

تغییر رویکرد مدرن برای تصاحب بازار بزرگ‌تر

Honor مانند برندهای دیگر نبود و خودش نیز این موضوع را می‌دانست. این شرکت توانست از سایه بردار بزرگ‌تر خود خارج شود و حال می‌خواست بدون مرز رشد کند و برای همین نیز مسئولان این شرکت به دنبال راه‌کاری منحصربه‌فرد بودند. نتیجه این امر نیز تمرکز ویژه Honor بر روی بازارهای آنلاین بود.

مسئولان این شرکت نگاهی به وضعیت بازار کردند و متوجه شدند که تلفن‌های همراه، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند که بیشتر مخصوص فعالیت‌های مربوط به فروش فیزیکی است. از سوی دیگر شرکت‌هایی مانند وان پلاس ثابت کرده بودند که بازار تلفن‌های همراه و فروش فیزیکی آن‌ها تنها راه موفقیت نیست و فروش آنلاین یک روش مطمئن و مناسب به‌حساب می‌آید.

به همین ترتیب نیز مسئولان Honor تصمیم گرفتند تا با ترکیب کردن چند ایده، ساختار مخصوص به خود را ایجاد کنند. نخستین گام آن‌ها ایجاد یک وب‌سایت مخصوص عرضه آنلاین محصولات Honor بود و در گام دوم نیز شرکت‌های خرید و فروش آنلاین و خرده‌فروشی‌های مخصوص کشورهای مختلف وارد معادله شدند. نتیجه این کار با کاهش هزینه‌های فروش فیزیکی همراه شد و به‌صورت مستقیم در قیمت نهایی محصولات Honor نمود پیدا کرد. در نتیجه نیز این شرکت امروزه  تعدادی از رقابتی‌ترین محصولات جهان را عرضه می‌کند. این شرکت بیش از نیمی از کل کسب‌ و کار خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد و همین امر نیز نشان از موفقیت سیستم و رویکرد خاص آن‌ها دارد.

شعاری هوشمندانه

Honor دارای شعار بسیار جالبی است که وضعیت بازار تلفن‌های همراه هوشمند را تفسیر می‌کند. شعار این شرکت، For The Brave بوده که ترجمه فارسی آن به‌ این‌ ترتیب است: برای شجاعان. همان‌طور که پیش‌ از این نیز اشاره کردیم، این شعار به‌صورت کامل بازار امروزی جهان را به نمایش می‌گذارد. برندگرایی بسیار شدید کاربران موجب شده که بسیاری از آن‌ها جرات نداشته باشند که به سراغ سازندگان جدیدتر بروند و بر روی چند برند بزرگ تمرکز کرده‌اند.

با این‌ وجود وقتی که کسی شجاعت کافی برای عبور از این تفکر قطبی را داشته باشد و به سراغ برندهایی مانند Honor بیاید، پاداش شجاعت خود را با محصولاتی با کیفیت و خوش قیمت دریافت خواهد کرد.

Honor به‌خوبی برای خود مرزهای فعالیتش را مشخص کرده و تنها محصولات خوش قیمت و مدل‌های میان رده را تولید می‌کند. این شرکت می‌داند که حضور در بازار پرچم‌داران می‌تواند شرایطی متفاوت داشته باشد و به همین دلیل نیز در حال حاضر مدعی خاصی از سوی Honor را در این رده نمی‌بینیم.

با این‌ حال شرایط آینده‌ این شرکت ممکن است با توجه به پیشرفت چشمگیر آن تغییر کند. کلمه Honor به معنای افتخار است و بدون شک مدیران این شرکت از داشتن چنین برندی به خود افتخار می‌کنند. این کمپانی هنوز در آغاز راه بوده و آینده‌ای درخشان در انتظارش است زیرا مسیر خود را یافته و می‌داند که چه می‌خواهد و به‌نوعی می‌توان گفت که این بالاترین درجه از افتخار قابل کسب توسط یک شرکت است.

2 در مورد “دنیایی از افتخار، نگاهی به تاریخچه و ماهیت برند Honor”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH