کمپانی اپل

کمپانی اپل تولید تراشه‌های A12 خود را آغاز می‌کند

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، دو شرکت نام‌آشنای سامسونگ و TSMC از گذشته تا به امروز وظیفه تولید چیپست‌های مورد استفاده در گوشی‌های آی‌فون اپل را برعهده داشته‌اند اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که در سال جاری تراشه‌های A12 کمپانی اپل که از معماری 7 نانومتری بهره می‌برند، تنها توسط شرکت TSMC ساخته خواهند شد.

گفته می‌شود که غول کره‌ای دنیای تکنولوژی به دلیل آماده نشدن خط تولید پردازنده‌های مدار مجتمع 7 نانومتری تا نیمه دوم سال 2018 قادر به ساخت تراشه‌‌های مذکور نخواهد بود و این موضوع باعث می‌شود تا اپل زمان کافی برای تهیه و تولید سری جدید گوشی‌های آی‌فون را نداشته باشد و همین موضوع سامسونگ را از رقابت با TSMC خارج می‌کند.

کمپانی اپل تراشه a12

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت بلومبرگ، اسمارت‌فون‌های جدید اهالی کوپرتینو در ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد که این زمان با برنامه تولید چیپست‌ها توسط TSMC کاملا مطابقت دارد. همان‌طور که می‌دانید در سال جاری اکثر گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار سازندگان مختلف از پردازنده‌های کمپانی کوالکام (چیپست اسنپدراگون 845) بهره می‌برند که همانند تراشه A11 کمپانی اپل دارای معماری ساخت 10 نانومتری هستند. گفتنی است، این کاهش سایز که در ظاهر ناچیز به نظر می‌رسد موجب افزایش قدرت عملکرد و کارایی، بهبود راندمان و کاهش مصرف باتری در اسمارت‌فون‌ها خواهد شد.

1 در مورد “کمپانی اپل تولید تراشه‌های A12 خود را آغاز می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH