نتایج تست طول‌عمر باتری وان‌پلاس 6: عملکردی فراتر از حد متوسط!

جدیدترین اسمارت‌فون کمپانی وان‌پلاس با نام وان‌پلاس 6، تست تطابق طول‌عمر باتری را پشت‌ سر گذاشت و نتایج زیر را به ثبت رساند. اکنون گوشی وان‌پلاس 6 برای مدت زمانی بیش از 2 هفته مورد استفاده قرار گرفته و مشخص شده است که این هندست به آسانی کاربران را در طول یک روز کامل همراهی خواهد کرد. اما به منظور دستیابی به درکی درست از طول‌عمر باتری این گوشی بایستی آن‌را در شرایطی مشابه با سایر دستگاه‌ها مقایسه نماییم.

وان‌پلاس 6 مجهز به یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی و جدیدترین تراشه سیستمی اسنپ‌دراگون 845 است. با وجود جدید بودن تراشه، ظرفیت باتری این اسمارت‌فون همانند نمونه مورداستفاده در گوشی‌های وان‌پلاس 5 و وان‌پلاس 5T است و نمایشگر کمی بزرگ‌تر آن از تعداد پیکسل بیش‌تری بهره می‌گیرد. با این‌حال احتمالا مایل به مشاهده چگونگی عملکرد گوشی هستید.

جالب‌توجه این‌که امتیاز طول‌عمر باتری وان‌پلاس 6 از مدل‌های قدیمی‌تر وان‌پلاس 5 و 5T کمتر است. این هندست در تست باتری موفق به کسب امتیاز 8 ساعت و 10 دقیقه شد؛ در حالی‌که امتیاز وان‌پلاس 5T تقریبا 40 دقیقه بالاتر بود و نتایج مربوط به وان‌پلاس 5 حتی از این هم فراتر رفت و طول عمر باتری آن در حدود 1 ساعت و 20 دقیقه بیش‌تر بود.

به وضوح می‌توان ملاحظه کرد که عملکرد باتری وان‌پلاس 6 کمی بالاتر از میزان متوسط برای یک گوشی پرچم‌دار قرار می‌گیرد. اما با وجود نمایش عملکرد بهتر از سوی سایر گوشی‌ها، به نظر می‌رسد که شارژدهی باتری وان‌پلاس 6 در مقایسه با هندست‌های نسل قبلی اندکی کم‌تر است.

ثبت مدت زمان شارژ

یکی دیگر از مشخصه‌های مهم باتری، مدت زمان لازم جهت شارژ گوشی شماست. با وجود عدم پشتیبانی وان‌پلاس 6 از قابلیت‌های مدرنی مانند شارژ بی‌سیم، این دستگاه با مشخصه محبوب Dash Charge به بازار عرضه شده است. ظاهرا کمپانی وان‌پلاس در تجاری‌سازی قابلیت مذکور با مشکلاتی مواجه است؛ چرا که اکنون این مشخصه به روشی برای شارژ سریع اشاره می‌کند، اما برند Dash همچنان در بستر سیم عمل خواهد کرد. لذا به منظور تسهیل کار تنها به نام قدیمی آن اشاره می‌کنیم.

قابلیت Dash Charge ادعا می‌کند که شارژ نیم‌ساعته دستگاه انرژی مورد نیاز آن برای یک روز را تامین خواهد کرد. اما این موضوع تنها در حد یک وعده نبوده و در آزمایش مذکور نیز شارژ کامل باتری از 0 تا 100 درصد، تنها 1 ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید که بهترین عملکرد را در میان گوشی‌های تلفن‌همراه نشان می‌دهد.

لذا با وجود آن‌که در این آزمایش، وان‌پلاس 6 صاحب بهترین میزان طول‌عمر باتری نیست؛ اما به آسانی می‌توان از این هندست برای یک روز کامل استفاده کرد و فناوری شارژ سریع آن صرفا سریع نیست؛ بلکه سریع‌ترین نمونه مورد ارزیابی تا به امروز محسوب می‌شود و بدین دلیل بایستی کمپانی وان‌پلاس را مورد تمجید قرار داد.

2 در مورد “نتایج تست طول‌عمر باتری وان‌پلاس 6: عملکردی فراتر از حد متوسط!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH