اپلیکیشن کروم

گوگل در حال تست قابلیت پیمایش افقی تب‌ها در کروم اندروید است

اگر پیگیر اخبار نسخه در حال توسعه اندروید P باشید، احتمالا می‌دانید که گوگل تغییرات خوبی را در این نسخه به ارمغان آورده است. یکی از این قابلیت‌ها امکان پیمایش میان برنامه‌های اخیر به صورت افقی است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد این ویژگی را برای پیمایش تب‌‌ها در نسخه اندرویدی گوگل کروم نیز اضافه کند.

آخرین به‌روزرسانی منتشر شده برای کروم قناری از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. کروم قناری یک نسخه ناپایدار از گوگل کروم است که این کمپانی برای تست ویژگی‌هایی که قرار است در آینده در نسخه اصلی افزوده شود از آن استفاده می‌کند. در این نسخه می‌توانیم برای پیمایش میان تب‌های مختلف به جای اسکرول کردن صفحه به صورت عمودی، از اسکرول افقی صفحه استفاده کنیم. در این نوع پیمایش محتوای صفحات به صورت کامل نمایش داده می‌شود و برای بستن صفحات می‌توانید آن را به سمت بالا درگ کنید.

بخش بازکردن صفحه به صورت ناشناس (Incognito) نیز دچار تغییر شده است. برای دسترسی به تمام تب‌هایی که در حالت ناشناس باز شده است، می‌توانید آیکون در نظر گرفته شده در بالای صفحه را انتخاب کنید. برای بازگشتن به تب‌های معمولی می‌توانید دوباره همان آیکون را انتخاب کنید.

تغییر پیمایش میان تب‌ها به صورت افقی در آینده‌ای نزدیک به نسخه رسمی اندروید افزوده خواهد شد، با این حال اگر می‌خواهید زودتر از این ویژگی استفاده کنید می‌توانید آخرین نسخه کروم قناری را از پلی استور دریافت کنید. برای فعال کردن این ویژگی پس از نصب کروم قناری، در بخش نوار آدرس chrome://flags را تایپ کنید و سپس بخش #enable-horizontal-tab-switcher را پیدا و آن را دریافت کنید.

3 در مورد “گوگل در حال تست قابلیت پیمایش افقی تب‌ها در کروم اندروید است”

  1. آقا من این ویژگی تب افقی کروم رو قبل از اینکه بروز رسانی کنم فعال کرده بودم قبل از بروزرسانی نسخه‌ی ۸۹ که یه سری مشکلاتی هم داشت که خودتون میدونید ولی الان هرچی میزنم اون گزینه وجود نداره که دوباره فعالش کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH