شیائومی از سه اسمارت‌فون Mi 8 SE ،Mi 8 و Mi 8 اکسپلورر رونمایی کرد؛ سخت افزار قدرتمند و قیمت رقابتی

شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه چینی، امروز در هشتمین سالگرد تاسیس این برند از سه تلفن همراه جدید رونمایی کرد. این سه اسمارت‌فون Mi 8 SE، Mi 8 و Mi 8 اکسپلورر هستند که قرار است به زودی وارد رقابت با آی‌فون X، ال‌جی G7، هواوی P20 و دیگر پرچم‌داران اندرویدی شوند.

شیائومی Mi 8

شیائومی Mi 8 را می‌توان یک نسخه کپی از آی‌فون X دانست. در این هندست از بدنه‌ای شیشه‌ای استفاده شده است و در بخش پشتی آن می‌توانیم دوربین دوگانه‌ای را با چیدمان و طراحی دقیقا مشابه با نمونه به کار رفته در آی‌فون مشاهده کنیم. هم‌چنین در بخش جلویی یک برش را شاهد هستیم که از چند سنسور مختلف میزبانی می‌کند. در بخش پایینی نمایشگر نیز اندکی حاشیه را شاهد هستیم که ظاهری نامتقارن را به این تلفن همراه بخشیده است. ظاهرا شیائومی طراحی واقعا تمام صفحه خود را در خانواده می‌میکس حفظ خواهد کرد و در پرچم‌داران خانواده Mi از ظاهری مشابه با سایر پرچم‌داران استفاده می‌کند. شیائومی Mi 8 یک کپی تمام عیار از آی‌فون X است اما در بخش پشتی آن یک لوگو متفاوت را مشاهده می‌کنیم.

با این حال این هندست از نظر مشخصات واقعا ناامید کننده نیست. نمایشگر 6.21 اینچی مورد استفاده در این اسمارت‌فون از نوع امولد بوده و از رزولوشن 1080 در 2248 (+FHD) بهره می‌گیرد. این نمایشگر 88.5 درصد از فضای جلویی را اشغال کرده است و روشنایی آن به 600 نیت می‌رسد. در قلب پردازشی این هندست می‌توانیم چیپست اسنپدراگون 845 را در کنار 6 گیگابایت رم و 64، 128 و یا 256 گیگابایت حافظه داخلی مشاهده کنیم. شیائومی اعلام کرده است که این هندست توانسته است در بنچمارک انتوتو امتیاز 301472 را کسب کند که رکورد جدیدی در این بنچمارک محسوب می‌شود. در برش نمایشگر این هندست می‌توانیم سنسور مادون قرمز را در کنار دوربین تشخیص چهره مشاهده کنیم که امکان بازگشایی قفل توسط چهره را در محیط‌های تاریک نیز فراهم می‌کند.

در بخش تصویربرداری می‌توانیم یک دوربین دوگانه تشکیل شده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 1.4um و تثبیت کننده تصویر 4 محوره را مشاهده کنیم. این دوربین از فوکوس خودکار و هم‌چنین حالت پرتره AI پشتیبانی می‌کند. فناوری AI موجود در این دوربین به تشخیص پس زمینه کمک می‌کند. در بخش جلو نیز می‌توانیم یک سنسور 20 مگاپیکسلی را مشاهده کنیم که اندازه پیکسل‌های آن 1.8um است. این دوربین نیز از ویژگی‌هایی هم‌چون سلفی AI و چند حالت مختلف زیبایی بهره‌مند است.

در تصویر زیر می‌توانیم مقایسه‌ای میان حالت پرتره سه اسمارت‌فون شیائومی Mi 8، هواوی P20 و آی‌فون X داشته باشیم:

یکی دیگر از ویژگی‌های ارتباطی این پرچم‌دار استفاده از GPS با دو فرکانس است که به نسبت سنسورهای تک فرکانسی، دقت بیش‌تری را به ارمغان می‌آورد. نسخه 64 گیگابایتی شیائومی Mi 8 با قیمت 421 دلار، نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 468 دلار و نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 515 دلار روانه بازار خواهد شد.

شیائومی Mi 8 SE

شیائومی Mi 8 SE، نخستین دستگاهی است که با استفاده از چیپست اسنپدراگون 710 روانه بازار می‌شود. این هندست از نمایشگری 5.88 اینچی امولد استفاده می‌کند و دوربین دوگانه مورد استفاده در آن از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

شیائومی Mi 8 اکسپلورر

Mi 8 اکسپلورر بدون شک خاص‌ترین نسخه خانواده Mi 8 است که از ویژگی‌های خاصی نیز بهره مند است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این هندست بهره‌مندی از سنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر است که به این ترتیب شیائومی در زمره نخستین شرکت‌های استفاده کننده از این فناوری قرار می‌گیرد.

دومین ویژگی قابل توجه این نسخه استفاده از کیس پشتی شفاف است که امکان دیدن محتویات درونی را به شما می‌دهد. استفاده از این طراحی به یک ترند تبدیل شده است که البته واقعا جالب و مجذوب کننده است!

شیائومی Mi 8 اکسپلورر با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و 577 دلار قیمت گذاری شده است.

2 در مورد “شیائومی از سه اسمارت‌فون Mi 8 SE ،Mi 8 و Mi 8 اکسپلورر رونمایی کرد؛ سخت افزار قدرتمند و قیمت رقابتی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH