DxOMark: شیائومی Mi 8 در تصویربرداری ثابت بر گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس غلبه کرد!

DxOMark مشروح گزارش بررسی دوربین پرچم‌دار جدید شیائومی Mi 8 را منتشر کرد. این دستگاه با کسب امتیاز فوق‌العاده 105 در حوزه عکس‌برداری و امتیاز بسیار مناسب 88 در زمینه ضبط ویدیویی و مجموعا نمره 99، آزمایش مذکور را با سربلندی پشت سر گذاشت. این موضوع بدان معناست که اسمارت‌فون‌های Mi 8 و سامسونگ گلکسی S9 پلاس مشترکا در جایگاه چهارم قرار می‌گیرند. پرچم‌دار سامسونگ در زمینه ضبط ویدیویی عملکرد مناسب‌تری از خود نشان داد؛ اما در ثبت تصاویر ثابت، امتیاز کم‌تری نسبت به Mi 8 کسب کرد.

به‌خاطر داشته باشید که DxOMark در خصوص عملکرد نامناسب دوربین تقریبا هیچ مطلبی بیان نکرده است و در واقع با توجه به امتیازات اگر به دنبال خرید دستگاهی با کیفیت دوربین مناسب هستید، شیائومی Mi 8 احتمالا یکی از ارزشمندترین اسمارت‌فون‌ها خواهد بود.

پیکره‌بندی دوربین دوگانه شامل یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 1.4 میکرون، تثبیت‌کننده نوری تصاویر (OIS) و فوکوس خودکار 2 پیکسلی با قابلیت تشخیص فاز است. این سنسور در کنار حسگر دوم 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابری و فوکوس خودکار 2 پیکسلی با قابلیت تشخیص فاز قرار می‌گیرد. به گفته DxOMark، بزرگ‌نمایی 2 برابری مشخصه بسیارمطلوبی است؛ اما به اندازه سایر پرچم‌داران مجهز به لنز تله‌فوتو مناسب نخواهد بود. به هرحال شیائومی Mi 8 در سناریوهای مختلف از جمله شرایط نوری ضعیف، عکس‌هایی واضح با محدوده دینامیکی مناسب را ثبت نموده و امکان نورپردازی دقیق و متعادل‌سازی رنگ سفید را به صورت هم‌زمان ارایه خواهد داد. فوکوس خودکار به سرعت انجام می‌شود؛ اما بعضا برخی تاخیرات گاه‌ و بی‌گاه نیز وجود دارند. تقریبا در کلیه شرایط نوری، نویز کمی در تصاویر مشاهده می‌شود و دوربین تنها در محیط‌های واقعا تاریک به چالش کشیده خواهد شد.

از بین رفتن برخی جزئیات حتی در شرایط روشنایی روز و ناهماهنگی جزئی با فوکوس خودکار، تعادل رنگ سفید و تشخیص عمق در حالت بوکه از جمله نقاط ضعف عمده دستگاه هنگام ثبت تصاویر ثابت به شمار می‌آیند. برجسته‌ترین مشکل، ثبت رنگ‌ها به صورت حاشیه‌دار است.

در زمان ضبط ویدیو بار دیگر دوربین با فوکوس خودکار بسیارسریع، ردیابی صحیح فوکوس، محدوده دینامیکی گسترده با ثبت واقعی رنگ‌ها و سطح نویز پایین، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

اشتباهات مربوط به نورپردازی و تعادل رنگ سفید، حذف جزئیات و sharpness نامتعادل از جمله مشکلات احتمالی در ویدیوهای ضبط‌ شده توسط Mi 8 به‌شمار می‌روند.

4 در مورد “DxOMark: شیائومی Mi 8 در تصویربرداری ثابت بر گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس غلبه کرد!”

  1. هع خیلی جوجه ای
    تو عشق سامسونگی اما الان ک سامسونگ از شیاومی عقب افتاده تو از پهنا داری میسوزی جیگر
    صبر داشته باش تازه گوشیای جدید شیاومی تو راهه گوشیایی ک سامسونگ هیچوقت نمیتونه به گردش برسه فقط صبر کنو ببین
    تو اینقدر بدبختی ک نمیخوای باور کنی شیاومی خیلی خیلی سرتراز سامسونگه به خصوص تو دوربین و اپدیتاش ک خیلی دیوانه کنندست
    هع داداش رو اعصاب خودت مسلط باش اینقدر زود داغ نکن اگه گوشیای جدید شیاومی میاد ک تو کلا اتیش میگیری
    خخخخخخخخ

    1. باشه داداش سامسونگ عالیه.
      فقط یادت باشه گفتی امتیازاتش الکیه پس یعنی دوربین سامسونگ هم الکی رتبه بالا آورده. اما ما که اعتماد داریم میگیم امتیازاتش درسته و شما از جایه دیگه ناراحتی که چرا شیائومی بهتر از سامسونگ ظاهر شده والا که ……… .
      بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH