فناوری به سبک نوا: نگاهی به نوآوری‌های هواوی نوا 3e

هواوی نوا 3e

هواوی نوا 3e بدون شک یک محصول انقلابی در میان محصولات شرکت هواوی و حتی بازار است. این گوشی اثبات کرد که می‌توان امکاناتی که اپل مدعی منحصربه‌فرد بودن آن است را در یک بسته قیمتی بسیار مناسب در اختیار داشت و در این راه نیز در بازار به موفقیت بالایی دست پیدا کرد.

با این‌ وجود این محصول هنوز برای بسیاری از کاربران حاضر در بازار ایران به‌عنوان یک سوال بزرگ مطرح است و بسیاری نمی‌دانند که آیا دلیلی برای خریدن این دستگاه دارند یا خیر. در این مقاله می‌خواهیم به چند نوآوری اصلی این دستگاه پرداخته و ببینیم که چرا این گوشی یک پیشرو در میان محصولات میان رده به‌حساب می‌آید.

طراحی ظاهری

وقتی‌که بحث طراحی ظاهری در همراه‌های میان رده به میان می‌آید، بدون شک هواوی نوا 3e درخششی خارق‌العاده دارد. بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توان گفت که طراحی این محصول، یک نمونه در سطح پرچم‌داران است. بدنه‌ای ظریف و زیبا، شیشه با کیفیت به‌کار رفته در پشت دستگاه، نمایشگر ویژه و جذاب، ابعاد مناسب و کشیدگی مطلوب بدنه و چندین و چند مورد دیگر موجب می‌شوند که بتوان طراحی ظاهری هواوی نوا 3e را بسیار جذاب دانست.

نسخه آبی‌رنگی که در اختیار ما بود، بدون شک مسحور کننده به نظر می‌رسید، هواوی به یکی از زیباترین رنگ‌بندی‌های ممکن دست پیدا کرده و شاید بتوان گفت که رنگ آبی بر روی هواوی نوا 3e به اوج زیبایی بصری رسیده است. طراحی بخش‌های کناری بدنه این مدل نیز نشان می‌دهند که با یک محصول نازک روبرو هستیم و علاوه بر آن نیز وزن مناسب و خوش‌دستی هواوی نوا 3e موجب شده است که بتوان طراحی ظاهری آن را در سطح بسیار بالایی ارزیابی کرد. این نوع طراحی برای محصولات میان رده، یک نوآوری تمام‌عیار است و علی‌رغم اینکه مشابه آن را در محصولات پرچم‌دار دیده‌ایم، می‌توان گفت که این قابلیت‌ها می‌توانند برای یک محصول میان رده، تفاوت‌ها را رقم بزنند.

هواوی نوا 3e

شیار نمایشگر

نمایشگرهای دارای شیار در نوع خود یکی از مهم‌ترین ترندهای روز جهان هستند. بسیاری با آن‌ها مخالفت می‌کنند و بسیاری نیز موافق و پشتیبان این فناوری هستند. بااین‌وجود یک مورد غیرقابل‌انکار است: نمایشگرهای دارای شیار بالایی، به‌شدت مدرن به نظر می‌رسند!

نمایشگر هواوی نوا 3e شاید از نظر نوع فناوری، بهترین بازار نباشد (با توجه به OLED نبودن آن) ولی از نظر ظاهری این نمایشگر باید گفت که با یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین محصولات بازار روبرو هستیم. به‌شخصه نتوانستم کاربری مناسبی از این شیار بالایی را تجربه کنم ولی بدون شک وقتی‌که دستگاه روی میز کار من جا خوش کرده بود، جذابیت بصری این نوع نمایشگر به‌شدت تأثیرگذار به‌نظر می‌رسید.

این نوآوری در محصولی در این رده وجود نداشته و حتی در میان محصولات پرچم‌دار نیز تعداد محصولات مجهز به این فناوری آن‌قدرها زیاد نیست. با این تفاسیر چنین ساختاری برای هواوی نوا 3e را می‌توان یک نوآوری و دلیلی برای پیشرو بودن آن در بازار دانست.

ساختار امنیتی و تشخیص چهره هواوی نوا 3e

وقتی اسکن چهره برای نخستین بار توسط شرکت‌های بزرگ بازار تلفن‌های همراه هوشمند معرفی شد، این فناوری به‌عنوان یک فناوری منحصربه‌فرد، گران‌قیمت و لوکس مطرح گردید. بااین‌وجود هواوی با محصولاتی مانند هواوی نوا 3e نشان داد که این قابلیت می‌تواند در میان رده‌ها نیز وجود داشته باشد.

با این حال ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. هواوی نوا 3e علاوه برداشتن یک حسگر تشخیص چهره کاربر، به یک حسگر اثرانگشت نیز مجهز است که موجب می‌شود تا از نظر امنیتی شاهد انعطاف‌پذیری و جذابیت بیشتری برای این محصول باشیم. وجود همزمان این دو المان موجب شده که کاربران بتوانند هر طوری که دوست دارند با هواوی نوا 3e کار کنند و این امر به معنای احترام به مشتری بوده و یک انگیزه اصلی برای خرید این تلفن همراه به‌حساب می‌آید.

همچنین این محصول برای نخستین بار اسکنر چهره را در این محدوده قیمتی وارد کرده است که این موضوع برای بسیاری از افراد، نادیده گرفته می‌شود. بسیاری از انتقادها نسبت به این گوشی بدون در نظر گرفته شدن قیمت آن است که به‌نوعی مزیت این تلفن همراه به‌حساب می‌آید زیرا همگان به‌صورت پیش‌فرض آن را با پرچم‌داران مقایسه می‌کنند و همین امر نیز نشان می‌دهد که نوآوری یادشده، قمار برنده‌ای بوده است.

به‌روز بودن نرم‌افزار

سیستم عامل اندروید علی‌رغم تمامی مزایای خود، یک عیب بسیار بزرگ دارد. گوگل به‌روزرسانی سیستم عامل را عرضه کرده و آن را در اختیار شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه هوشمند قرار می‌دهد. ازآنجا به بعد این خود شرکت‌ها هستند که باید به سراغ استفاده از این بسته و ارایه به‌روزرسانی برای کاربران خود بروند. این امر موجب شده است که بسیاری از محصولات نیرومند حاضر در بازار از آخرین نسخه اندروید بهره‌مند نباشند ولی هواوی نوا 3e به آخرین نسخه از این سیستم عامل مجهز است.

کسانی که‌ هواوی نوا 3e را می‌خرند، می‌توانند به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 8 بر روی آن بهره ببرند و این موضوع یک امر بسیار ارزشمند است. این امر به این معنی است که حداقل تا یک سال، هیچ سیستم عامل جدیدی پیش روی گوشی شما قرار نداشته و شما در بالاترین سطح نرم‌افزاری قرار خواهید داشت.

علاوه بر اندروید، آخرین پوسته رابط گرافیکی هواوی یعنی EMUI نسخه 8 نیز روی هواوی نوا 3e وجود دارد که موجب می‌شود تا ارزش خرید این محصول بیشتر شود. به‌این‌ترتیب باید گفت که این عامل یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید این تلفن همراه ترغیب کند. البته این مورد را نمی‌توان چندان نوآورانه دانست ولی چنین قابلیت به‌روز بودنی در بسیاری از پرچم‌داران به چشم نمی‌خورد و به همین دلیل نیز باید آن را یک مزیت ویژه دانست.

سخن آخر

در پایان باید گفت که هواوی نوا 3e، یک انقلاب تاریخی در تلفن‌های همراه نیست ولی بدون شک یک انقلاب در محصولات میان رده به‌حساب می‌آید. این محصول ثابت کرده است که می‌توان انتظارات بیشتری را از محصولات میان رده داشت. البته نوسانات ارز در کشور ما موجب نوسان قیمت این محصول نیز شده است ولی وقتی‌که به کلیت بازار نگاه کنید، متوجه می‌شوید که محصول دیگری با این امکانات و این قیمت، در بازار وجود ندارد.

آیا نوآوری دیگری نیز وجود دارد که شما آن را به‌عنوان یک مولفه اصلی برای شناسایی هواوی نوا 3e در نظر داشته باشید؟ در این صورت آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا سایر کاربران نیز بدانند که شما به چه دلیل هواوی نوا 3e را یک گزینه مناسب و نوآورانه می‌دانید.

3 در مورد “فناوری به سبک نوا: نگاهی به نوآوری‌های هواوی نوا 3e”

  1. خسته نشدید اینقدر این مطلبو گذاشتین ؟ این گوشی بی ارزش ترین گوشی حال حاضر هستش..امکانات کاملا معمولی با قیمت فضایی…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH