اپل در WWDC 2018 به طور رسمی اندروید را شرمنده کرد!

در افتتاحیه رسمی کنفرانس WWDC اپل، کریگ فدریگی اعلام کرد که سیستم عامل iOS اپل امروزه به قدرتمند‌ترین و بزرگ‌ترین رقیب اندروید بدل شده است، به‌طوری‌که نسخه iOS 11 اکنون بر روی بیش از هشتاد و یک درصد از دستگاه‌های فعال اپل در سراسر جهان نصب شده است که این مقدار بالغ بر یک میلیارد دستگاه را شامل می‌شود.

اپل

این درحالی است که او به این نکته نیز اشاره کرد که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8 تنها بر روی شش درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است که حقیقتا آمار بسیار ضعیفی محسوب می‌شود، اما با بررسی دقیق‌تر ماجرا مشخص شد که اطلاعات مدیر اپل چندان به‌روز نیست و آمار غلطی را ارایه داده است!

در حقیقت آقای کریگ فدریگی با ارفاق به گوگل آمار را زیاد‌تر از حد واقعی اعلام کرده است و حتی اندروید اوریو نصب شده بر روی گوشی‌های اندرویدی به شش درصد هم نمی‌رسد. طبق آماری که گوگل اخیرا ارائه داده است، تنها 5.7 درصد از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اندروید اوریو هستند که از این میزان نیز حدود 4.9 درصد از اندروید اوریو نسخه 8 و تنها 0.8 درصد از اندروید اوریو نسخه 8.1 بهره می‌گیرند.

این آمار در تاریخ 7 می 2018 (حدود یک ماه قبل) منتشر شده بود که اطلاعات کامل آن را به تفکیک نسخه‌ها در جدول زیر مشاهده می‌کنید. از طرف دیگر طبق آمار منتشر شده در داشبورد اپ استور اپل در تاریخ 22 آوریل 2018 میزان دستگاه‌های مجهز به iOS 11 را حدود 76 درصد اعلام کرده بود که رسیدن به سطح 81 درصد در این مدت چندان دور از ذهن نیست.

اپل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH