اپل اعلام کرد iOS 12 برای تمامی مدل‌ها از آیفون 5s به بعد عرضه خواهد شد

اپل طی مراسم سخنرانی خود در WWDC 2018 خبر انتشار iOS 12 را اعلام کرد. خبری که سریعا به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌های حوزه موبایل و فناوری تبدیل شد. طبق گفته‌ها این سیستم عامل جدید از تمامی دستگاه‌های آیپد و آیفون پشتیبانی می‌کند.

این بدان معناست که تمامی دیوایس‌هایی که به‌روزرسانی iOS 11 را در سال گذشته دریافت کرده‌اند قادر به نصب این آپدیت جدید هستند. طبق اطلاعات موجود این به‌روزرسانی احتمالا در ماه سپتامبر امسال عرضه خواهد شد.

اپل

تا به امروز شرکت اپل نشان داده که به بهترین شکل ممکن از مدل‌های قدیمی تولیدی خود پشتیبانی می‌کند و در این رابطه از تمامی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بهتر و کارآمد‌تر عمل کرده است.

معمولا طبق رسم شرکت اپل، گوشی‌های پنج سال اخیر به روزرسانی را دریافت خواهند کرد و مدل‌های قدیمی‌تر از لیست دریافت‌کنندگان آپدیت‌های جدید‌تر خارج خواهند شد. برای مثال در سال گذشته زمانی که سیستم عامل iOS 11 منتشر شد، گوشی آیفون 5 از چرخه دیوایس‌های تحت پشتیبانی به منظور آپدیت سیستم عامل خارج شد. اما به نظر می‌رسد این‌ بار شرکت اپل بدون توجه به این مسئله، به روزرسانی iOS 12 را برای گوشی‌های قدیمی آیفون 5s و آیفون 6 نیز ارائه خواهد داد.

شاید بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون 5s قصد داشتند که امسال گوشی‌هایشان را در سایت‌های فروش اجناس دسته‌دوم مانند Ebay و Craigslist به معرض فروش بگذارند چرا که هیچکس انتظار نداشت تا iOS 12 از این مدل قدیمی نیز پشتیبانی نماید ولی با اعلام این خبر توسط مدیر اپل Craig Federighi، خیال همه کاربران از این بابت راحت شد که حداقل امسال نیز هیچ مدلی از گوشی‌های آیفون از لیست پشتیبانی شرکت خارج نخواهد شد. در لیست زیر تمامی مدل‌هایی که به‌روزرسانی iOS 12 را دریافت خواهند کرد به چشم می‌خورد.

اپل

با افزوده شدن مدل‌های با عمر بیش از پنج سال مانند گوشی آیفون 5s به جمع دریافت کننده‌های به روزرسانی خانواده آیفون، می‌توان ادعا نمود که این مجموعه بزرگ‌ترین گروهی از دیوایس‌های هوشمند هستند که همگی به طور همزمان با نسخه جدید سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌شوند. این رویداد یادآور تصمیم اپل برای به‌روزرسانی‌های سیستم عامل مکینتاش برای تمامی مدل‌ها از سال 2009 تاکنون است که منجر به تجهیز و پشتیبانی تمام مدل‌ها به آخرین نسخه از سیستم عامل مکینتاش اپل از جمله های‌سیرا (High Sierra) شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH