احتمال وجود قابلیت شارژ بی‌سیم در گوشی پیکسل 3 گوگل

سال گذشته، گوگل با عرضه گوشی‌های سری پیکسل 2 بدون قابلیت شارژ بی‌سیم، بسیاری از طرفدارانش را ناامید کرد اما امسال با توجه با نسخه بتای منتشر شده از اندروید P به نظر می‌رسد که این وضعیت تغییر خواهد کرد و خبر‌های خوبی برای کاربران پیکسل در راه است. ظاهرا سرانجام گوگل قصد دارد تا در پیکسل 3، این خواسته پیکسل‌ دوستان را برآورده نماید.

گوگل

طبق کشفیات تیم توسعه XDA از دل کد‌های نرم‌افزاری اندروید P، مشخص شده است که پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم به صورت بسیار کامل و دقیق برنامه‌ریزی شده است. البته باید به یاد داشت که پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم از زمان انتشار نسخه اندروید 4.2 با نام Jelly Bean وجود دارد. با این حال به نظر می‌رسد گوگل در نسخه اندروید P برنامه‌ریزی بسیار ویژه و وسیعی در این رابطه دارد به حدی که حتی تولید‌کنندگان قطعات و تجهیزات جانبی بی‌سیم را نیز شگفت‌زده خواهد نمود. گوگل بدین منظور یک بخش مجزا و اختصاصی برای قابلیت شارژ بی‌سیم نیز در منوی دستگاه‌های متصل شده (Connected Devices) ایجاد کرده است. شواهد این اقدام را باید در کد‌های مرجعی که دریم‌لاینر (dreamliner) نامیده می‌شوند، جست؛ زیرا اشارات متعدد و گوناگونی به قابلیت شارژ بی‌سیم در آنها به چشم می‌خورد.

نکته حائز اهمیت در مورد کد‌های دریم‌لاینر و بازبینی آنها این است که به وضوح مشخص است این موارد هم اکنون به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار ندارد و متفاوت با پشتیبانی کنونی نسخه‌های سیستم عامل اندروید است. مسئله بسیار جالب دیگر در این رابطه این است که کد‌ها نشان می‌دهند مربوط به محصولی است که به طور مستقیم توسط خود شرکت گوگل آماده سازی شده و به طور اختصاصی برای کار با اپلیکیشن گوگل طراحی شده است. به همین علت هم در حال حاضر هیچ برنامه و اپلیکیشنی وجود ندارد که بتوان برای آزمایش و بررسی این کد‌ها از آن استفاده نمود.

به علاوه با توجه به اینکه در این برنامه‌نویسی، مراجعات و دسترسی‌های متنوعی به کد‌های شارژ بی‌سیم شده است این احتمال می‌رود زمانی فعال خواهند شد که به اپلیکیشن اختصاصی گوگل متصل باشند. به عبارت دیگر دریم‌لاینر این گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند که برای شارژر بی‌سیم اختصاصی گوشی پیکسل طراحی شده باشند که ممکن است به همراه گوشی پیکسل 3 به بازار عرضه شوند!

این نکته را به یاد داشته باشید که فعلا تمام این مسائل بر پایه حدس و گمان است و تا زمانی که گوشی پیکسل با بدنه‌ای از ترکیب شیشه و آلومینیوم که به طور اختصاصی برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم طراحی شده است، مشاهده نگردد نمی‌توان با قاطعیت در مورد وجود این ویژگی در گوشی‌های نسل بعد پیکسل گوگل صحبت نمود. البته نکته بسیار جالب و مهم در این مورد این است که با توجه به تصاویری که روز گذشته منتشر شد فناوری ساخت گوشی‌های هوشمند تمام شیشه‌ای در حال تکامل است و یک قطعه شیشه‌ای مات، می‌تواند جایگزین بخش فلزی گردد. در این صورت دیگر مشکل پشتیبانی شارژ بی‌سیم گوشی‌ها نیز به طور کامل حل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH