امکان مسدود سازی پیام‌ها و تماس‌های تبلیغاتی در iOS 12

اپل به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی را تولید کنند که پیام‌ها و تماس‌های اسپم را گزارش کنند. این کمپانی در هنگام معرفی iOS 12 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC، هیچ اطلاعاتی در این خصوص ارایه نکرده است اما در وب‌سایت توسعه‌دهنده، خود اعلام کرده است که این ویژگی کاملا جدید بوده و به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های اسپم را گزارش دهند و یا شماره تلفن‌های آن‌ها را از طریق برنامه جانبی مسدود کنند.

توسعه‌دهندگان چنین برنامه‌هایی قادر خواهند بود تا یک افزونه برنامه ایجاد کنند که دارای گزینه ارتباطات ناخواسته (Unwanted Communications) در تنظیمات برنامه است. البته این گزینه باید توسط کاربر فعال شود تا یک تماس یا متن ناخواسته گزارش شود.

با فعال بودن این گزینه کاربران قادر خواهند بود یک تماس خاص را در بخش تماس‌های اخیر (Recent) مشاهده کرده و با کشیدن آن به سمت چپ و ضربه زدن بر روی Report، آن را گزارش دهند.

همچنین برای گزارش یک پیام اسپم، کافی است کاربر دکمه Report Messages را در زمانی که پیام مورد نظر نمایش داده می‌شود، فشار دهد. یک راه دیگر برای گزارش یک پیام اسپم این است که به بخش پیام‌های خود رفته و یکی از پیامک‌ها را با نگه داشتن انگشت روی آن انتخاب کرده و موارد مشابه را نیز تیک بزنید و سپس روی گزارش پیام‌ها (Report Messages) کلیک کنید.

هنگامی‌که یک پیام و یا تماس گزارش می‌شود، برنامه با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از کاربر، تصمیم می‌گیرد که آیا شماره باید مسدود شود یا خیر. همچنین امکان دسترسی به لیست تمام شماره‌هایی که توسط کاربر مسدود شده‌اند در بخش مخاطبین وجود دارد و کاربر می‌تواند از طریق این بخش آن‌ها را مدیریت کند.

گفتنی است، چندی پیش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هند از اپل خواسته بود تا ویژگی را برای مسدودسازی پیام‌ها و تماس‌ها اضافه کند اما این کمپانی به‌دلیل دسترسی توسعه دهندگان به پیامک‌ها و تماس‌های کاربران این درخواست را رد کرد.

پس از این واکنش از سوی اپل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هند در سال 2016، اپلیکیشن‌هایی را برای اندروید توسعه داد تا کاربران بتوانند از طریق آن‌ها پیام‌ها و تماس‌های مزاحم را به‌راحتی مسدود کنند. اما اپل برای امنیت بیشتر کاربران خود امکان استفاده از این اپلیکیشن‌ها را نداد.

از آن‌جایی که کاربران تلفن همراه در هند به‌طور میانگین روزانه بین 5 تا 10 پیام و تماس اسپم را دریافت می‌کنند، این ویژگی جدید iOS 12 قطعا برای آن‌ها کاربردی و ضروری خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH