سرانجام اینترنت در دنیا جایگاه نخست تلویزیون را می‌گیرد

طبق برآورد‌های آژانس رسانه‌ای زنیت، برای اولین بار در تاریخ، مردم کره زمین به جای نشستن در پای قاب جادویی و تماشای برنامه‌های تلویزیونی، زمان بیشتری را صرف گشتن در اینترنت خواهند کرد.

اینترنت

مردم در سال 2019، به طور متوسط 170.6 دقیقه در روز یا به عبارتی نزدیک به سه ساعت از وقت‌شان را در اینترنت خواهند گذارند. این در حالی است که انتظار می‌رود در همین مدت 170.3 دقیقه از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون نمایند. با این حساب در سال آینده اینترنت می‌تواند بعد از ده‌ها سال به سلطه تلویزیون پایان دهد.

زنیت با بررسی، اندازه‌گیری و تحلیل میزان انتقال و پخش تمام انواع محتوا از جمله ویدیو، متن، خبر و… در تمامی رسانه‌های موجود شامل سیگنال‌های رادیوی و تلویزیونی، روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی و اینترنت توانسته است با دقت بالا به این عدد برسد.

تماشای فیلم در اینترنت از طریق وبسایت‌هایی نظیر نتفلیکس و یوتیوب، یا خواندن روزنامه و اخبار در وب به عنوان مصرف اینترنت در نظر گرفته شده است. نزدیک به یک چهارم (25 درصد) از کل محتوای رسانه‌ای وب در سال جاری از طریق گوشی‌های هوشمند در دسترس بوده است. این در حالی است که این رقم در سال 2011 تنها 5 درصد را پوشش می‌داده است. طبق تحقیقات انجام شده توسط زنیت، یک فرد در سال 2018 به طور متوسط هشت ساعت از روز خود را به بررسی و تماشای محتوای متنی و تصویری در تمام انواع رسانه شامل رادیو و تلویزیون، اینترنت، مجله، روزنامه و… می‌گذراند.

البته ممکن است در برخی از نقاط جهان تلویزیون همچنان رتبه اول خود را حفظ کند. نکته جالب اینجاست که برخلاف تصور عموم این مورد مربوط به مناطقی که دسترسی مناسب به اینترنت فراهم نیست، نمی‌شود و طبق تخمین‌های زنیت، شامل مناطق پیشرفته مانند اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین است. آنها برآورد کرده‌اند که در این مناطق برای جذب مخاطبین از تلویزیون و رسیدن اینترنت به صدر پرطرفدار‌ترین رسانه تاریخ، حداقل تا سال 2020 زمان نیاز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH