جام‌جهانی فوتبال با روشی عجیب توجه هکرها را به خود جلب می‌کند!

جام‌جهانی فوتبال با حرارت در کشور روسیه جریان دارد و هکرها نیز این رویداد ورزشی را تحت‌نظر گرفته‌اند. در صورتی‌که این موضوع برای شما اهمیت چندانی ندارد، بهتر است به مطالعه این مقاله بپردازید.

شرکت امنیت سایبری Akamai به بررسی دامنه حملات سایبری طی چند سال گذشته پرداخته است. به گفته پاتریک سالیوان مدیر موسسه Akamai، در جریان جام‌جهانی و حداقل تا پیش از برگزاری بازی‌ها، نرخ حملات سایبری به شدت کاهش پیدا می‌کند. با این‌حال با آغاز بازی‌ها، کمپانی شاهد موج حملات بیش‌تر از سوی مردم حامی تیم کشور بازنده است.

در این مواقع به نظر می‌رسد که حملات متعدد با هدف مختل نمودن جریان اخبار در کشور تیم برنده انجام می‌شوند؛ خبرهایی که به گفتگو در مورد برتری تیم پیروز میدان می‌پردازند. اگرچه ظاهرا این موضوع بی‌معنا و احمقانه است؛ اما به نظر می‌رسد که در خصوص جام‌جهانی، مشکلی بزرگ به شمار می‌آید. فعالان در جریان رویدادهایی نظیر جام‌جهانی از انواع مختلف حملات سایبری برای بیان اعتراضات خود به کشور میزبان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به معترضانی اشاره کرد که اخیرا از مبالغ عجیب و غریب هزینه‌های صرف‌شده طی جام‌جهانی برزیل ناراحت بودند.

البته این پدیده احتمالا برای افرادی که جزو طرفداران پر و پا قرص فوتبال نیستند، اهمیت چندانی نخواهد داشت اما رصد اتفاقات رخ داده در نقاط مختلف جهان برای شرکت‌های امنیتی حائز اهمیت است؛ زیرا امکان دارد که چنین مشکل وحشتناکی در مقیاس بزرگ و در جریان رویدادی عظیم مانند جام‌جهانی از کنترل خارج شود.

دولت‌های آمریکا و بریتانیا به گردش‌گران و بازیکنان توصیه کرده‌اند که دستگاه‌های خود را ایمن نگاه داشته و با خود همراه داشته باشند تا از هرگونه جاسوسی و اعمال مجرمانه که امنیت تمامی مردم را خصوصا در روسیه مورد تهدید قرار می‌دهند، جلوگیری شود.

مقابله با این حملات سایبری امری مهم است؛ خصوصا آن‌که موفقیت تنها یکی از این حملات موجب جسارت بیش‌تر فرد مهاجم خواهد شد. در صورتی‌که در جام‌جهانی حضور دارید، نسبت به حفظ کلیه اطلاعات مهم خود اطمینان حاصل نمایید و هیچ‌گونه هدف بالقوه‌ای را در اختیار هکرها قرار ندهید. شما هرگز نمی‌دانید که چه کسی برای دستیابی به داده‌های شما تلاش می‌کند.

1 در مورد “جام‌جهانی فوتبال با روشی عجیب توجه هکرها را به خود جلب می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH