آموزش استریم بازی‌های کامپیوتری استیم در اندروید با Steam Link

اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید که در همه جا به فکر بازی کردن می‌افتید، Steam Link احتمالا جواب نیاز شماست. به وسیله‌ این نرم‌افزار شما می‌توانید بازی‌ها را از روی کامپیوترتان به تلفن اندرویدی استریم کنید.

Steam Link چیست؟
اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، Steam Link راهی برای استریم کردن بازی‌ها از کتابخانه‌ استیم شما به یک دستگاه دیگر است. Steam Link اصلی دستگاهی است که همانند یک ستاپ باکس فیزیکی عمل می‌‌کند و شما آن را به تلویزیون خود متصل کرده و پس از آن بازی‌ها را از روی کامپیوتر به تلویزیون استریم می‌کنید، اما برنامه‌ Steam Link یک برنامه‌ جدید برای اندروید است که به شما اجازه‌ استریم کردن بازی را بر روی دستگاه اندرویدی می‌دهد.
در نظر داشته باشید که این برنامه برای iOS هم توسعه داده شده بود ولی اپل از قبول این برنامه در فروشگاه خودداری کرد. تا این لحظه هیچ اتفاق جدیدی مبنی بر اینکه این برنامه دوباره برای اپل ارایه شود از سوی استیم اعلام نشده و فعلا فقط نسخه‌ اندرویدی این برنامه برای استفاده در دسترس قرار گرفته است.

زمانی که شما یک بازی را استریم می‌کنید، این بازی در حال اجرا بر روی کامپیوتر شماست و از سخت‌افزار قدرتمند موجود در سیستم مخصوص بازی شما استفاده می‌کند، تصاویر و همچنین سیگنال‌های مخصوص کنترل بازی هم از طریق شبکه داخل خانه‌ شما منتقل خواهد شد. پس بسیار مهم است که تبلت یا تلفن شما هم از همان شبکه‌ای که شما برای استریم استفاده می‌کنید استفاده کرده و به شبکه‌ دیگری متصل نباشد؛ شما نمی‌توانید بازی‌ها را در اینترنت استریم کنید.
برای اینکار استیم یک شبکه بی‌سیم با فرکانس ۵ گیگاهرتز را توصیه می‌کند اما اگر از تلویزیون اندرویدی برای استریم استفاده می‌کنید، گزینه‌ استفاده از شبکه‌ کابلی بهتر است.

البته که استیم اولین کمپانی دنیا نیست که چیزی شبیه به این را پیشنهاد می‌دهد و پیش از آن انویدیا هم به وسیله‌ برنامه‌ GameStream این کار را انجام می‌داد. اما این برنامه فقط برای دارندگان گرافیک‌های انویدیا و SHIELD ارایه شده بود که مسلما انتخاب کاملی محسوب نمی‌شد.
همچنین برنامه‌هایی مانند Moonlight هم خودنمایی می‌کرد که بازهم از سوی انویدیا و این‌بار برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی ارایه شده و محدود به دستگاه‌های برند SHIELD نبود.

به وسیله‌ Steam Link قابلیت استریم کردن برای تمامی گیمر‌های استیم فراهم شده و دیگر نیازی به گرافیک از برند خاص و همچنین دستگاه‌های اندرویدی با برند SHIELD نخواهد بود و اگر شما از استیم استفاده می‌کنید و دستگاه اندرویدی دارید می‌توانید به راحتی استریم کردن بازی‌های خود را شروع کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک کنترلر سازگار با Steam Link است، با اینکه می‌توانید از کنترل لمسی استفاده کنید اما تهیه یک کنترل فیزیکی برای تجربه‌ بهتر بازی پیشنهاد می‌شود.

خب حالا به این سوال می‌رسیم که آیا Steam Link ارزش تحمل دردسرهای راه اندازی‌اش را دارد؟ خب از نظر من بازی کردن بازی استیمی مورد علاقه در تلفن همراه ایده‌ بسیار جالبی است، اما محدود شدن‌تان به استفاده از شبکه‌ داخلی ممکن است کمی آزاردهنده باشد. اما اگر یک تلویزیون اندرویدی در خانه دارید می‌توانید بازی کردن را در صفحه‌ای بزرگتر و همراه دوستان‌تان تجربه کنید. به هرحال برنامه Steam Link به رایگان در اختیار همه قرار خواهد گرفت پس سنگ مفت و گنجشک مفت!

چگونه Steam Link را برای استریم بازی تنظیم کنیم؟
آسیاب به نوبت! اولین کار نصب برنامه بر روی دستگاه اندرویدی است. می‌توانید از این لینک اقدام به نصب کنید.
بعد از آن باید تنظیمات مربوط به استریم کردن را بر روی کامپیوتر خود انجام دهید. کلاینت استیم را بر روی کامپیوتر اجرا کنید و پس از آن از سربرگ steam گزینه‌ setting را انتخاب کنید.

در منوی تنظیمات به گزینه‌ In-Home Streaming بروید.

اگر از گرافیک انویدیا استفاده می‌کنید بر روی گزینه‌ Advanced Host Option کلیک کرده و بعد از آن Use NVFBC capture on Nvidia GPU را فعال کنید. این گزینه کیفیت استریم کردن را برای گرافیک انویدیا افزایش خواهد داد.
بر روی ok کلیک کرده و در منوی قبلی هم بر روی ok کلیک کنید تا به صفحه‌ اصلی استیم برسید، به سراغ Steam Link در تلفن خود رفته و اگر هنوز کنترلر خود را با دستگاه اندرویدی pair یا جفت نکرده‌اید، بهتر است این کار را انجام دهید. اگر کنترلر ندارید می‌توانید از دستگاه اندرویدی خود همانند یک دسته‌ بازی استفاده کنید، البته تجربه‌ چندان جالبی نیست!
با یک دسته‌ بازی خوب می‌توانید بهتر بازی کنید و لذت بیشتری از بازی کردن ببرید، خوشبختانه برنامه‌ Steam Link با اکثر دسته‌های بلوتوثی به راحتی جفت شده و آن‌ها را می‌شناسد، که کنترلر مخصوص استیم هم مطمئنا از این قاعده مستثنی نیست.

پس از شروع، برنامه بلافاصله اسکن کردن را آغاز کرده و به دنبال کامپیوترهای موجود در شبکه می‌گردد، هنگامی که سیستم شما یا سیستم‌های دیگری را پیدا کرد می‌توانید با لمس کرده کامپیوتر مورد نظر به آن متصل شوید.

دستگاه اندرویدی شما یک پین مخصوص تولید خواهد کرد که باید آن را در کلاینت استیم وارد کنید.

پس از آن، برنامه یک تست شبکه سریع انجام می‌دهد و نتایج را در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر شبکه‌ مورد استفاده به اندازه‌ کافی سریع نباشد برنامه به شما هشدارهای لازم را می‌دهد که ممکن است تجربه کار با شبکه‌ ضعیف آنچنان هم خوش‌آیند نباشد.
با همه‌ این‌ها می‌توانید بازی کردن را تست کنید، بدون توجه به شبکه و هرچیز دیگری با انتخاب دکمه‌ شروع بازی همه چیز پشت سر گذاشته می‌شود.
پس از آن یک آموزش کلی و سریع در مورد کنترلر بازی‌ها به شما داده می‌شود و می‌توانید بفهمید چطوری باید بازی کنید.
با زدن Continue از این مرحله هم گذر می‌کنیم.

اگر مشکلی در مورد کنترل کردن استیم وجود داشته باشد در این مرحله متوجه آن خواهید شد. برای مثال ممکن است نیاز به آپدیت درایور صدا داشته باشید تا برنامه به درستی کار کند.
پس از اتصال همان صفحه‌ معروف و همیشگی استیم ظاهر شده و می‌توانید با انتخاب بازی دلخواه‌تان بدون نشستن جلوی کامپیوتر، آن را بازی کنید.

برنامه‌ Steam Link چقدر کارآمد است؟
در حین تست کردن این برنامه، Steam Link به اندازه‌ کافی پاسخگوی نیازهای معمول یک گیمر خواهد بود. با این‌حال سرعت شبکه نقش به سزایی در تجربه شما خواهد داشت و اگر شبکه‌ ضعیف و با سرعت پایین دارید می‌توانید بازی کنید اما لذت‌تان کمتر می‌شود، هرچه سرعت بیشتر باشد جزییات بیشتری نمایش داده می‌شود و اجرای بازی هم بهتر خواهد شد.
بازی‌های بزرگ و معروف بدون مشکل اجرا می‌شوند اما برخی از بازی‌ها که نیازمند کنترلر خاص یا کلید‌های ویژه‌ای هستند، ممکن است شما را اذیت کنند. همچنین تاخیر در عملکرد کلیدها هم از جمله مواردی است که گاه و بیگاه سراغ‌تان خواهد آمد.
بازی‌های معمولی را به راحتی می‌توان بازی کرد ولی گیمرها می‌دانند که بازی‌های اکشن و تیراندازی، هنگامی که پشت سیستم نشسته‌اید بهتر انجام خواهند شد.

نظر وبسایت نویسنده در مورد Steam Link بسیار مثبت است و به عنوان یک تکنولوژی جالب از آن یاد شده. برنامه به خوبی برای بازی کردن مخصوصا درکنار دوستان و فامیل کار می‌کند ولی برای بازی‌هایی که نیازمند کنترل زیاد بر روی بازی هستید اصلا توصیه نمی‌شود.
برای بازی حرفه‌ای همیشه کامپیوتر حرف اول را در بین گیمرها خواهد زد.

2 در مورد “آموزش استریم بازی‌های کامپیوتری استیم در اندروید با Steam Link”

  1. سلام
    من تو تنظیمات کامپیوترش مشکل دارم لطفا کمک کنین
    وقتی استیم کلاینت رو باز میکنم میخوام اکانت جدید درست کنم اون گزینه creat a new accountرو میزنم یه صفحه سیاه میاد مینویسه error code:_۱۰۱ باید چیکار کنم یه دفعه شانسی اومد گفته بود ایمیل و رمزو بزن یه ایمیل به گوشیت میاد که باید تاییدش کنی اونو تایید کردم بعد تو صفحه بعد گفت اسم اکانت جدیدت رو بنویس یه سری ازون عددا و حروف انگلیسی که تو یه عکس میزاره جلوت هم اومد اسمو مینوشتم میگفت باید ۳ تا عدد هم توش باشه عددا رو که گذاشتم بعد میگفت باید ۳ تا حرف بزرگ هم توش باشه حرف بزرگ هم گذاشتم بعد میگفت اون عددو حروف انگلیسی رو اشتباه نوشتی کلا همش رو درست و کامل نوشتم آخر کار باز هم ارور داد نوشت درخواست ساخت اکانتت filed شد بعدا امتحان کن حالا من باید چیکار کنم؟ خواهشا زودتر جواب بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH