پردازنده جدید کایرین 1020 هواوی با قدرت دو برابر و پشتیبانی نسل 5G مخابراتی تولید می‌شود

هواوی یکی از معدود کارخانه‌هایی است که پردازنده محصولاتش را اکثرا خودش تولید می‌کند؛ خبرهای جدید حاکی از آن است که پردازشگر جدیدی در خط تولید با نام Kirin 1020 تولید شده است. این تراشه با ایده بلندمدت این شرکت تکامل و بهبود یافته است. هدف اولیه این خط تولید، رسیدن به نسل 5G بود و نسل جدید آن مودم اینترنت 5G را خواهد داشت. این نسل جدید بسیار در سرعت و ارایه کیفیت اینترنت متفاوت خواهد بود.

بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ها و کارخانه‌ها در سرتاسر جهان در حال رسیدن به تولید نسل 5G اینترنت هستند. انتظار می‌رود که شرکت‌های مهم در این زمینه تا پایان امسال از نسل جدید اینترنت 5G رونمایی کنند و اکثر آگهی‌ها و تبلیغات آن‌ها برای نسل پنجم اینترنت سیم‌کارت باشد. با برنامه بلندمدت اکثر شرکت‌ها و کارخانه‌های سیستم نسل پنجم اینترنت نیز به‌سرعت فراگیر خواهد شد، بنابراین برای رقابت در این زمینه، ارایه این ویژگی توسط شرکت‌های مختلف عامل مهمی برای مشتریان خواهد بود. شرکت هواوی نیز از آن استفاده خواهد کرد.

هواوی در نسل جدید پردازنده کایرین 1020 خود، اعلام دو برابر شدن کیفیت و کارایی و توان اجرای این تراشه را نسبت به نسخه اخیر آن (یعنی کایرین 970) کرده است. هم‌اکنون گوشی‌های P20 و P20 پرو، از پردازندۀ Kirin 970 استفاده می‌کنند. علاوه بر ویژگی‌های ذکرشده، این پردازشگر هوش مصنوعی جدید خود را ارتقا داده و با سیستم و مرکز پردازش عصبی جدید همراه خواهد بود. این ویژگی نیز می‌تواند در ارایه کیفیت و کارایی بهتر برای مشتریان نقش مهمی را بازی کند.

با توجه به آنکه این پردازشگر برای نسل پنجم اینترنت طراحی شده است، شرکت هواوی احتمالا تا پاییز سال بعد از گوشی جدیدی که از پردازشگر Kirin 1020  استفاده کند، رونمایی نمی‌کند. اگر این روند و پیش‌بینی درست و دقیق باشد، به‌احتمال بسیار بالا سری میت 30 اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از این پردازشگر جدید استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH