طرح کلید دیجیتالی CCC شرکت اسپک برای تبدیل گوشی هوشمند به کلید خودرو!

تقریبا در این روزگار همه‌چیز ما در داخل گوشی ما قرار دارد. از اطلاعات شخصی‌مان گرفته تا کارت‌بانکی و پول، در داخل گوشی‌هایمان قرار گرفته‌اند. پس چرا خودروی ما توسط گوشی‌مان باز و بسته نشود؟ امروزه حتی ورودی خانه توسط گوشی هوشمند باز و بسته می‌شود. این آینده هولناک و هیجان‌انگیز است، اما اکنون کارخانه‌های خودروسازی آن را محقق کرده‌اند. هم‌اکنون روش نوین اتصال خودرو (CCC) در حال کار است تا روشی برای کنترل خودرو توسط گوشی هوشمند به وجود آورد. این روش کلید دیجیتالی نام دارد. هم‌اکنون نسخه 1.0 آن ایجاد شده و سیستم اتصال خودرو به گوشی بدون مشکل کار می‌کند.

این همان چیزی است که CCC برای آن طراحی شده و روش کلید دیجیتالی نیز در راستای پیدا کردن سریع خودرو، امنیت در هنگام رانندگی و عدم سرقت پایه گذاری شده و همچنین برای تمامی کاربران به‌راحتی قابل تهیه است. این روش تنها برای اتصال خودرو و گوشی است و به معنای کلیدی برای همه‌چیز نخواهد بود. کلید دیجیتال طراحی استاندارد را شامل می‌شود ازجمله: GSMA، بلوتوث، NFC و پلتفرم جهانی. این سیستم جدید از شرکت‌های خودروسازی زیادی پشتیبانی می‌کند، برای مثال آئودی، BMW، اپل، ال‌جی، کوالکام، سامسونگ، جنرال موتورز، هیوندای، فولکس‌واگن و چند خودروساز معروف دیگر از کلید دیجیتال استفاده می‌کنند. این لیست از خودروسازان کاربران گسترده‌ای دارند؛ اما جالب است که گوگل و مایکروسافت هنوز در این فهرست نیستند.

سیستم کلید دیجیتالی اسپک به‌احتمال‌ زیاد مورد استفاده شرکت‌ها و سازمان‌های کرایه خودرو قرار بگیرد. کلید دیجیتال، انتقال، اشتراک و حمل و نقل و کرایه خودرو را بسیار آسان می‌کند و دیگر نیازی به تدارکات برای قرارداد برای تمامی اشخاص به‌صورت انفرادی نیست. البته مشخصا هنوز شرکت‌های خودروسازی برای کلیدهای استاندارد خود تبلیغات استفاده آسان و امنیت بالا را خواهند داشت.

نسخه 1.0 کلید دیجیتال آغاز به کار کرده و فعلا در سطح آزمایشی است و نقطه عطفی در روش هماهنگ‌سازی با خودرو به شمار می‌رود. تمرکز اصلی نسخه اول بر روی این موضوع است که به چه سادگی قابل‌انتقال خواهد بود. نسخه 2.0 قرار است در 3 ماهه اول سال 2019 عرضه شود که روش استانداردی برای احراز هویت خودرو و گوشی هوشمند را به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH