گوشی vivo Y81 با چیپ‌ست Helio P22 در تایوان رونمایی شد

بالاخره گوشی vivo Y81  بعد از پشت سر گذاشتن مراحل اخذ گواهی‌نامه‌های مربوطه در تایوان رونمایی شد. این گوشی میان‌رده از شرکت ویوو، تقریبا همه مشخصات سخت‌افزاری گوشی قبلی این شرکت به نام vivo Y83 را که ماه می امسال معرفی شده بود، داراست و تنها در حافظه‌های خود شاهد تغییرات اندکی شده است.

vivo Y81 مجهز به یک چیپ‌ست Helio P22 SoC و یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با سرعت پردازش ۲ گیگاهرتزی است و از یک رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد، این در حالی است که Y83 دارای رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی  ۶۴ گیگابایتی بود. با این‌حال، هر دوی این گوشی‌ها از حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر گوشی ۶.۲۲ اینچی است و از نسبت تصویر HD+ ۱۹:۹ با دقت ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل بهره می‌برد. دوربین سلفی آن مجهز به سنسور ۵ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.2 و قابلیت تشخیص چهره  است و دوربین پشتی آن هم ۱۳ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.2 است.

گوشی مجهز به یک باتری ۳۲۶۰ میلی‌آمپری بوده و از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اریو و رابط کاربری FunTouch OS 4.0 پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در تایوان به قیمت حدود ۲۱۹ دلار در دسترس است اما در مورد عرضه جهانی آن هنوز صحبتی به میان نیامده است. از آن‌جایی که این گوشی گواهی‌نامه کمیته اقتصادی اوراسیا (EEC) در اروپا را کسب کرده است باید منتظر عرضه آن در اروپا نیز باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH