فیس‌بوک برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی با کشورهای بیشتری همکاری می‌کند

فیس‌بوک در یک سال‌ و نیم گذشته سخت در حال مبارزه با انتشار اخبار جعلی بر روی پلت‌فرم خود بوده است. فیس‌بوک برای این کار، ترکیبی از نظارت، بازبینی‌های انسانی و تکنولوژی را به کار بسته است. به همین منظور، فیس‌بوک حساب‌های کاربری جعلی را پاک کرده و با تیم‌هایی که در کار راستی‌آزمایی محتوا هستند، در حال همکاری است.

فیس‌بوک با اذعان به این‌که برای چنین تلاش‌هایی هرگز نمی‌توان انتهایی متصور بود و اقدامات بسیار زیادی در این‌باره باید صورت پذیرد، اعلام کرده است که تلاش دارد تا این تکنولوژی را در ۱۴ کشور دیگر جهان نیز پیاده‌سازی کند.

فیس‌بوک در این کشورها در رابطه با راستی‌آزمایی تصاویر و ویدیوها نیز دست به کار شده است. راستی‌آزمایی تصاویر و ویدیوها با استفاده از تکنولوژی‌های بخصوصی باعث تاثیرگذاری بیشتر این اقدامات خواهد شد.

فیس‌بوک برنامه راستی‌آزمایی خود را بهار سال گذشته راه‌اندازی کرد و در حال پیاده کردن آن در ۱۴ کشور جدید است. فیس‌بوک تصمیم دارد که تا پایان امسال کشورهای بیشتری را وارد این پروژه بکند. فیس‌بوک در حال همکاری با تیم‌های معتبر و مستقل راستی‌آزمایی است تا دقت استوری‌های فیس‌بوک را افزایش داده و بتواند میزان انتشار استوری‌هایی را که تقریبا تا ۸۰ درصد جعلی و نادرست هستند، کاهش دهد.

این امکان برای راستی‌آزمایی عکس‌ها و ویدیوهایی که دستکاری‌شده هستند و یا غیرمرتبط با محتوای موردنظر باشند نیز در حال اقدام است. فیس بوک، برای تشخیص تکثیر استوری‌های بی‌ارزش و بی‌محتوا نیز طرح‌هایی آماده کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH