کالبدشکافی ویوو NEX رازهای این گوشی را برملا کرد!

کالبدشکافی گوشی برای این منظور است که بدانیم باز کردن و تعمیر یک گوشی چقدر سخت و دشوار است. حال اگر این کار را در مورد یک محصول نامتعارف انجام دهیم، به موارد جالبی هم برخواهیم خورد. برای نمونه ویوو NEX را که اولین گوشی مجهز به دوربین بالارونده است، در نظر بگیرید. وقتی گوشی را برای بررسی نحوه کار دوربین مورد کالبدشکافی قرار دادند، شاهد موارد دیگری شدند.

اولین مورد عجیب این بود که گرم کردن پشت گوشی، باعث شل شدن صفحه‌نمایش شد و برای کاور پشت آن اتفاقی نیفتاد. کاور پشت گوشی به‌زحمت با یک چاقو از جای خود جدا شد، اما در مورد صفحه‌نمایش این کار به‌سادگی انجام گردید. این موضوع، شاید برای تعمیر صفحه‌نمایش نوعی مزیت محسوب شود اما در کل یک نکته منفی برای گوشی است.

علاوه بر این، صفحه‌نمایش گوشی موج‌های ریزی در خود داشت. اسکنر اثر انگشت نمایشگر این گوشی، ظاهرا شبیه نمونه آن در ویوو X21 UD  نیست. شاید به این خاطر است که ویوو NEX، تقریبا نصف صفحه‌نمایش خود را به‌عنوان سنسور اثر انگشت استفاده کرده است، در حالی‌که در X21 UD فقط قسمت کوچکی برای این منظور استفاده شده است.

در مورد دوربین بالارونده گوشی، مکانیزم آن با استفاده از یک موتور پله‌ای کنترل شده است. این بخش مجهز به یک فنر است که بیشتر به عنوان بالشتک عمل می‌کند تا وسیله‌ای برای بالا بردن یا پایین آوردن دوربین. اینکه این موتور چه مدت بتواند زیر فشار سلفی گرفتن‌های مدوام دوام بیاورد، با گذشت زمان معلوم خواهد شد.

گوشی همچنین دارای یک لرزاننده خطی است که باعث می‌شود صفحه‌نمایش در غیاب یک اسپیکر ایرپیس، تولید صدا کند. این در حالی است که شیائومی می میکس، از سرامیک‌های فیزوالکتریک برای این منظور استفاده می‌کند. البته نحوه کار هردوی آن‌ها یکی است، جز اینکه از متریال متفاوتی ساخته شده‌اند.

یک از معایب گوشی ویوو NEX این است که قیمت قطعات آن در مقایسه با نمونه‌های مشابه گران‌تر است و همین اختلاف قیمت در نهایت بر دوش مشتری سنگینی خواهد کرد. در آخر باید بگوییم که احتمالا ویوو می‌تواند خاطرجمع باشد که کسی از روی دست او کپی‌برداری نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH